![]() |
jesus' tod: luistergedragpoll
Stel je hebt twee lui in pak, Onno en Luther, die op hun tijd beiden van een muziekje houden. Ze zijn onafscheidelijk en ononderscheidbaar op een punt na: Onno luistert immer complete alba, terwijl Luther een woeste agape heeft voor de shuffle-functie. Dan nu de vraag aan u: op wie lijkt u het meest ?
|
Ik luister bijna altijd enkel albums.
|
Onno. Luther heeft geen respect voor de bedoelingen van de artiest, ziet niet in dat een album één geheel is, met een opbouw die intact gelaten dient te worden. Je gaat bij een film toch ook niet alle scènes door elkaar kijken.
|
Onno tot het bot; alhoewel ik soms ook wel wat losse nummers draai.
|
Ik kan nooit 1 genre te lang achter elkaar luisteren (uitzonderingen op vreemde dagen daargelaten) dus luther ik doorgaans.
|
Onno is my man. Af en toe wil ik wel eens wat losse tracks beluisteren, en als ik een cd nog niet goed ken wil ik hem wel eens voor het einde wisselen.
|
onno.
|
Citaat:
|
Onno
|
Citaat:
tussen een film en een album zit een wereld van verschil, dan kan ik het vergelijken met een album in de bioscoop en een film in je radio :confused: maar je hebt wel gelijk dat je de scenes niet door elkaar kijkt. En als je vindt dat je geen respect hebt voor de bedoelingen van de Artiest als je hem op shuffle zet, who cares? er zit niet voor niets een shuffle knop op. Vrijheid Blijheid. Ot : Luther |
over het algemeen luther, ik luister geen muziek, ik vreet muziek.
|
Citaat:
|
luther
smörgasbord |
Citaat:
|
Onno
en soms Luther als ik daar zin in heb |
soms kan ik me wel vereenzelvigen met onno en soms juist met luther.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Onno.
|
Onno, losse nummers luisteren is voor negers (n)
|
Luther, zelfs al heb ik slechts 1 album in m'n playlist staatie nog op shuffle.
|
Citaat:
Ik ben een Onno, pur sang. |
Op de computer laat ik me soms gaan op de shuffle, maar meestal wel van één artiest tegelijk, anders wordt het zo ingewikkeld :)
Mijn cd-speler en platenspeler kunnen niet shufflen :) Dus gemiddeld dan een Onno en soms een Luther op recreatieve basis. |
beide.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik ben nu overigens aan het Lutheren tot ik een album tegen kom dat ik wel wil Onnoën.
|
Overigens is er niks mis met af en toe een beetje Lutheren, maar als je het alleen maar doet is er gewoon iets goed mis met je.
|
Citaat:
in een film zit ook muziek, maar met de bijpassende gespeelde scénes en beelden natuurlijk. Ik geloof dat je een album of track niet kunt 'bekijken' . het geeft wel allebei een gevoel en je kan er wel dingen bij bedenken, maar dat is de bedoeling van muziek en film. |
Citaat:
|
een film is virtueel?
wtf bedoel je daarmee? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind je vergelijking op zich ook een beetje krom hoor.
als ik een album shuffle kan ik nog steeds zeer genieten van de afzonderlijke liedjes. als ik een film 'shuffle' ben ik de draad kwijt en begrijp ik er geen flikker meer van. |
samenhang tussen muziek en film hangt van de vorm van beide af natuurlijk. conceptalbums neigen meer naar traditionele films waarin vaak plots aanwezig zijn. wat abstractere films neigen juist weer meer naar normale albums of zelfs abstractere muziek.
|
Citaat:
|
Citaat:
dat is een leuke extra ja. maar het geeft niks visueels af, waar je een gevoel van krijgt, de muziek wel, maar de stijgende lijntjes niet, ik zet ook geen radio aan, en ga met me kop voor een draaiende wasmachine zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En als je denkt dat dit relevant is voor mijn vergelijking, leg dan maar eens uit waarom. |
Omdat ik weet waar dit topic over gaat, en daar vrij nuchter op reageer, en niet met grote roze koeienletters typ.
Van grote(relevante) betekenis toch? |
Beiden, sommige albums moeten gewoon in z'n geheel geluisterd worden, andere niet.
|
Een normaal nummer hoeft niet perse samen met de rest van het album geluisterd te worden toch.
|
Citaat:
Het feit dat film een visueel medium is, is absoluut geen relevant verschil, omdat het mij ging om de samenhang die in een tekst die intact gelaten dient te worden, en dat komt zowel bij film als bij muziek vaak voor. |
Citaat:
|
Citaat:
niet alle teksten dienen intact gelaten te worden, er zit vrij vaak een lijn in, maar niet alle albums dienen op volgorde geluisterd te worden, een track op een willekeurig album kan over veel verschillende dingen gaan. Er zit niet altijd een samenhang tussen, daarom kan het ene lied gaan over frustraties van een persoon zelf, en het andere lied over een bepaalde etnische groep. daarom kan je wel de Onno doen, maar komt LUther daarbij net zo goed tot zijn recht. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |