![]() |
enge thrillers
Wat vind je de engste film die je ooit heb gezien?
|
Niet echt 'eng', maar meer gewoon te smerig voor woorden vond ik de Saw reeks.
Ik krijg ook meestal we een creepy feeling bij films die zich afspelen op 't platteland in Texas en die gaan over een 'vreemdeling' uit de normale westerse wereld die dan terecht komt bij de local people daar die er nogal vreemde ideeen op na houden. |
Moet dit niet bij FTR?
De enige titel die mij is bijgebleven van een paar jaar geleden is Darkness. Ik vond hem toen behoorlijk eng, sindsdien niet meer gezien dus misschien valt hij heel erg mee. |
-> F,t&r
|
Citaat:
|
Citaat:
Eng: The Shining, Ringu, Honogurai mizu no soko kara, The Blair Witch Project. Maar dat zijn horrorfilms en geen frillers. |
Citaat:
|
Silence of the Lambs natuurlijk.
En over Saw heeft Juice natuurlijk gelijk. :) |
De enige films die ik echt creepy vond, waren Cannibal Holocaust en The Untold story, die laatste misschein wel het meest.
Iedereen die Saw eng, bloederig of wat dan ook vond, nodig dan ook maar al te graag uit om echte gore films te kijken. Saw was mild, erg mild. |
Enge thrillers vond ik Cape Fear van Scorsese en The Silence of the Lambs. The Hand That Rocks The Cradle was ook wel creepy voor zijn tijd. Mute Witness is ook erg sterk. En Tesis.
|
volgens mij heb ik nog nooit een thriller/horror-film gezien, nee..
|
The Shining idd. En meer richting horror vond ik The Descent vrij goed om een recente film op te noemen. Saw is gewoon popcorn vermaak verder. The Machinist (zover dat een thriller is) en In My Father's Den waren ook niet onverdienstelijk.
|
Citaat:
|
Ik ga altijd bibberen van scenes op het platteland waar ze zo'n houten ding aan de veranda hebben hangen die in de wind zo onheilspellend 'ploink, ploink' doet.
Verder ben ik vrij snel bang gemaakt :P |
Shutter
Kairo Meer horror dan thriller, maar erg goed (y) |
Wat de filmmakers met een emmer (nep)bloed al allemaal niet kunnen bereiken. :rolleyes:
|
the grudge vond ik heel eng
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
had veel te maken met de mensen om me heen en het naar huis gaan! Door de duinen naar huis fietsen om 2 uur 's nachts, met zijn 2'en! Toen ik thuis kwam bleek er niemand te zijn en deed mijn sleutel het niet meer, half uur geprobeerd voor het werkte, toen ging de telefoon over (kwart voor 3 's nachts) met niemand aan de andere kant, .. Mijn sleutel was gebogen en iemand belde perongeluk met zijn mobiel in zijn broekzak! DOOD ENG |
ik vond the devil's advocate wel een goede film, maar ook vooral omdat er mooie beelden in die film zaten
the grudge en blair witch project waren echt saai... (n) nieteens grappig... |
Ik heb een hekel aan geestfilms..........echt. Daar kan ik lang van wakker liggen! Van The Others en What Lies Beneath heb ik toch wel wat nachtjes van wakker gelegen :bloos:
De ergste 'enge film' die ik ooit heb gezien was Jeepers Creepers. Wat een kutfilm. Onrealistisch. Het begin is best eng, maar als je eenmaal achter komt wie die kerel is wat die twee achtervolgt, is het gewoon onnozel. |
Sinds blairwitch doe ik het licht uit en ga ik in een hoek vd kamer staan met mn hoofd naar de muur als ik bij vrienden slaap. Gewoon voor de fun.
|
Citaat:
|
Ik heb pas geleden Severance gekeken en vond 'm doodeng, hoewel eigenlijk al te voorspellen was hoe de film zou verlopen. En op imdb.com zeggen ze bij genre 'comedy/horror/thriller'. :| Zo komisch vond ik 'm niet :p.
Maar ik moet wel zeggen dat ik bij iedere film die een beetje eng is al enorm kan schrikken. :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
hor·ror (de ~ (m.))
1 genre van romans, films enz. die een griezeleffect beogen hor·ror·film (de ~) 1 griezelfilm thril·ler (de ~ (m.), ~s) 1 verhaal, film of toneelstuk, bedoeld om bij de lezer of toeschouwer spanning op te roepen |
Dat zeg ik.
|
Blair Witch is toch gewoon zo eng als je hem zelf maakt? Dat vond ik bij The Village ("Boo!Bleeh!Wat een zaadfilm!"jajaja...) ook.
En idd The Machinist. Gebeurd eigenlijk niets engs, maar heb toch regelmatig preventief weg zitten kijken. Telt dat als een spoiler trouwens, want dan zet ik hem nog ff om? :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind thrillers niet eng, hooguit spannend.
nightmare on elmstreet zag ik toen ik 13 was en snachts alleen thuis was.:o ik was nooit zo van de verstandige keuzes (y) (y) |
Citaat:
als je opgaat in een film dan kan hij leuk of eng zijn.:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Angst wordt vaker opgeroepen door dingen buiten beeld te laten of de kijker juist te laten schrikken, zoals in Psycho, waardoor duizenden mensen bang worden om te douchen. Als het goed is ben je na het kijken van een geslaagde horrorfilm bang om het licht uit te doen, terwijl dat na een thriller geen probleem is. |
Citaat:
|
The machinist heb ik uit gezet omdat ik het zo creepy vond en er echt een heel naar gevoel bij kreeg, bizar sfeertje.
|
Silence of the Lambs
Ik heb hem nog nooit uitgekeken |
Saw, silence of the lambs, etc. etc. vond ik niet eng.
It is de enige film die ik echt kut vond om te kijken omdat ie zo eng was. |
Citaat:
|
Honogurai mizu no soko kara die lijkt me leuk :D
Eng: Hostel (nog niet gezien maar de verhalen maken me al bang xD) enne... House of wax doodeng alleen wel een slap einde... Alien en Geestenfilms daar kan ik echt niet tegen... :eek: @Magican: It is wel eng maar als je hem voor de tweede keer kijkt niet meer (duurt ook 4 uur :p ).. (en de spin op het einde vin ik grappig xD) |
Audition vond ik heel goed :)
|
Citaat:
ik was laatst heelheelheel gespannen bij de finale van Little Children... ook niet echt een thriller. |
Citaat:
|
De meesten van jullie noemen alleen maar horrorfilms op :(
|
Citaat:
Ja, The Others vond ik ook wel eng, maar dus ook wel leuk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@ Lychee, ik vond dat met die spin een walgelijke anticlimax van een geweldige film. Eeuwig zonde. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28. |