![]() |
Whiskey drinkers
vraag voor degenen die whiskey lekker vinden
hebben jullie een favoriete whiskey en waarom die dan? ik ben 'n beetje aan 't experimenteren en momenteel bevalt me Whyte & Mackay heel goed, ook om Irish coffee mee te maken :) anyone? |
Mijn vader drinkt graag laphroig, smaakt erg naar turrf, keiduur en je moet er van houden, maar wel lekker.
|
Ik vind Glenfiddich 12y de lekkerste van de betaalbare whiskeys
|
Grant's en Jim Beam, doorgaans. En in een kroeg wil ik er nooit ijs in want daar wordt het helemaal vies en waterig van. :(
|
Maar wel lekker koud
ongemixt voor mij niet zonder ijs gemixt met cola erg aangenaam |
Glenmorangie
single highland malt scotch whisky beste wat er is |
Citaat:
Voor mijn gevoel verpest het smelten van het ijs de hele smaak van whiskey. En om dat niet te merken zou je heel snel moeten drinken maar daar is ook geen lol aan want dan proef je ook niet dat het lekker is. Oja en ik drink het alleen puur want mixen vind ik zonde omdat het ongemixt wederom lekkerder is, imho. Als ik Beethoven luister ga ik toch ook niet simultaan TMF proberen te kijken :( |
Glenfiddich 12 jaar
Ooit gekregen van een vriend, lekkerste whisky ooit (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik mijn ontbijtpartners waarom ik geen boter eet en waarom dus zowel hagelslag, muisjes, anijsvlokken, vruchtenhagel als oud-hollandse hasjbrokken en menig ander De Ruyterproduct mij onthouden blijft. En ik maak ook wel eens scheve vergelijkingen terwijl ik koffie drink als ik joints rook ;) |
op de een of andere manier vind ik die whiskey met 45% standaard goor. Ik kan alleen die van 35% binnenhouden. Irish coffee lust ik ook niet.
|
ik drink nooit wiskey,
het ruikt zo sterk, maar ik wil het wel proberen, wat zal ik proberen :P |
Irish coffee is zo'n zegen voor de mensheid
|
Citaat:
|
van de week heb ik voor het eerst flesje whiskey gekocht :) dronk tijdens het uitgaan laatste tijd wel regelmatig en vind het steeds lekkerder worden.
Ik moet ook nog experimenteren dus ik heb Johnny Walker gekocht, kan ik de wat duurdere whiskeys daar later mee vergelijken.. |
Citaat:
ik vind het ongemixd echt een opa/oude vader drankje die schaakt |
Whisky met red bull :|
Maar ik haal mijn quotes nog maar eens boven water: Citaat:
Oh en ik zie dat ik toen Grant's nog niet had vermeld. Whisky drink ik puur, of, als het een bepaald soort feestje is, rechtstreeks uit de fles ^^. En als ik het wat rustiger aan wil doen, dan wil ik graag echte Coca Cola met allesbehalveJohnnyWalker. |
in canada hebben ze het over whisky, en in de states over whiskey. consequent :)
|
Dimple is wel goed te doen, verder staat hier nog een fles Cragganmore 12yr en een fles Glenfiddich Special Reserve 15yr.
Jim Beam en eigenlijk alle whisky's onder de 25/25 euro zijn over het algemeen behoorlijke bocht alhoewel dat in de kroeg of als het om het zuipen gaat niet veel uitmaakt. |
als je eens in amsterdam bent: L&B Whiskeycafe op de Korte Leidsedwarsstraat (aan het eind als je vanaf het leidseplein komt).
http://www.amsterdamagenda.info/food...hiskeycafe.htm |
Heb een fles famous grouse black lable staan die ik goed te doen vind :o
|
Johnny Walker is heerlijk goedkoop whiskey. En als mijn portomonne vol zit doe mij maar een classy single malt! Altijd on the rocks, geen cola plzz.
|
Citaat:
En Luki, goedkoop wel, maar het is dan ook niet te zuipen. Ga dan voor de Glen Taloch die ik al eerder heb aangeraden. |
Citaat:
|
Zo bekend ben ik ook weer niet in Amsterdam. Ik zal er eens naar vragen bij diegenen die het kunnen betalen :).
|
Citaat:
|
Ardbeg is ook wel fijn. Kwam een vriend laatst mee aanschuiven.
Verder blijf ik Glenfiddich idd en Jack Daniels toch ook goed te drinken vinden. |
Ik drink voornamelijk tullamore dew, die is niet erg duur, maar toch wel lekker. Veel van mijn vrienden drinken laphroic, zelf vind ik hem wat minder, maar drink het toch wel eens. Andere whisk(e)y's die ik wel aardig vind zijn bushmill's, jamesson (vaak als ik uitga) en ballentines. Op een proeverij heb ik ooit eens een scapa van 16 jaar geproefd, die was ook heerlijk, maar te duur om zelf te kopen.
|
Talisker (y)
Cognac kan er ook altijd in! Rémy Martin Grand Cru! |
grants (mooie fles)
ik bestel wel met ijs dan lijkt het tenminste nog wat anders krijg je altijd zo'n triest laagje voor je 3 euro 50 |
Citaat:
|
momenteel heb ik een fles Teachers aangebroken; erg nare scherpe nasmaak.. W.m.b. enkel fatsoenlijk te drinken nadat het met cola is gemixt.... Jammer
|
tullamore dew is erg lkkr vind ik ( heb me pa altijd ) en ik vind johny walker wel gaan ( die hebben ze doorgaans in iedere kroeg waar ik kom )
|
Ik heb nu een fles Jack Daniels aangebroken:)
drink ook; johnny walker, four roses, famous grouse ooit heb ik ook een goedkope fles Pee Bee gehaald.. zware afrader smaakte naar pis |
teachers was de eerste die ik ooit geprobeerd heb.. dat viel me toch even tegen ;x jack is ook prima te doen :)
|
Citaat:
|
Amerikaanse whiskey vind ik nooit echt boeiend, Ierse whiskey toch wel het lekkerst (Y)
/me houd niet van die erg rokerige smaak in Schotse varianten.. Overigens thuis een fles Famous Grouse staan (schotste blend) wat ik erg goed te doen en betaalbaar vind. Lekkerste ooit geproefd: Busmills 16jarige Malt (Iers) |
jack (y)
dr in is lekkerder dan dr weer uit :o |
Citaat:
Weer terug in NL eens in de kroeg een whisky geprobeerd van iemand (weet ik de naam zo snel even niet meer van) maar daar was de nasmaak heel erg rokerig van, niet echt mijn ding. Tijdens een vakantie in Hongarije Jack geprobeerd maar vind Jack ergens helemaal niet zo bijzonder. Later bij mijn leidinggevende thuis Glenfiddich en die bevalt me zeker wel maar ik sta nog altijd open om andere dingen te proberen :) |
Ik heb naar aanleiding van dit topic Glenfiddich (12 jaar) gekocht.
|
bevalt een beetje? of niet nog niet geprobeerd?
|
four roses
grants ale cask (zwart label) paddy allemaal goed te doen :) |
Citaat:
|
Nog niet geprobeerd, het was een cadeautje voor m'n vader. Nu moet ik 'm subtiel wijsmaken dat we maar eens snel moeten proeven (a)
|
Sinds ik een keer na een halve liter whisky flink naar de klote ben gegaan krijg ik al kotsneigingen wanneer ik whisky ruik. Terwijl ik het daarvoor hartstikke lekker vond ruiken :(
|
ik vind Jameson wel te doen..
Jack daniels, Johnny Walker red label, en the Famous Grouse vond ik persoonlijk minder Ierse whiskey dus.. |
oei, ik denk toch de classics, four roses en jack daniels.
four roses vind ik geloof ik erg lekker, alleen ben ik slecht in het doseren en kan ik vrijwel niet achteraf herinneren hoe hij viel. jack daniels is superb :) maar dit zijn dan ook de bourbons he ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06. |