![]() |
een appelpit.
ik moet een proef doen om een appelpit uit te laten komen tot een plantje, ik weet dat het veel tijd vergt voordat er een plantje is, maar welke manier is het beste om het te laten groeien?
in een bakje met potgrond is logisch, maar ik heb ergens gelezen dat je het bakje eerst met de pit en grond erin, in de koelkast moet zetten voor 2 weken, het schijnt dat de kou een positieve werking heeft op het pitje. En hoeveel keer in de week moet ik het plantje water geven? Groeten jos. |
Ik weet niet of het met appeldingen ook zo werkt, maar vroeger plantte ik allemaal zaadjes en die liet ik uitkomen door in een klein schoteltje watten te leggen, zaadje erbij en dan water geven zodat de watten de hele tijd vochtig zijn.
Dan zie je ook een stuk sneller resultaat dan wanneer het in de grond zit en volgens mij is dit makkelijker voor de plant, omdat 'ie zich niet door allemaal aarde moet worstelen. (Moet je 'm wel planten als de wortels verstrikt beginnen te raken in de watten of als het plantje zelf groot genoeg is om hem in de aarde te zetten met een stuk van de plant er uit, zeg maar. Oja, en neem sowieso meerdere zaadjes, want je hebt dikke kans dat een gedeelte niet opkomt en als je er maar 1 hebt waarbij 't vervolgens mislukt, dan is de moeite voor niks geweest. |
ok bedankt. :)
hoelang duurt dat ongeveer dan voordat deze opkomen van de watten? |
Hij gaat eerst een soort van schimmelen en dan ineens barst hij open. Duurt iets langer dan een week denk ik.
|
En?
|
1) Plant de pit in een aparte bak
2) lekker veel potgrond eroverheen 3) grond flink natmaken 4) Glad eroverheen, tegen je vensterbank aanzetten (geen water meer geven!!) Geduld hebben.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14. |