Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Trouwen en je lifestyle (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1548766)

poirot 26-02-2007 22:11

Trouwen en je lifestyle

Wil jij trouwen? Waarom wel of niet? Wat ga je aantrekken? Hoe word je bruiloft? Weet je al met wie? In een kerk of in vegas? Heb je een max. leeftijd? Kijk je weleens naar bruidsjurken?

Ik wil niet trouwen, dat weet ik nu al. Of iemand moet zo standvastig zijn dat ie mij kan bekeren. Denk t niet eigenlijk.

En jullie dan?

http://i44.photobucket.com/albums/f3...ding_dress.jpg
Haha, dit is net een taart.

Paranoide 26-02-2007 22:19

Trouwen is voor hippies en gristenen.

Ik wil niet trouwen maar wel een trouwjurk en heel veel cadeaus en een taart. Maar geen kerk. En ook geen burgerlijke stand.

Dus dat wordt lastig. :(

suvórov 26-02-2007 22:29

Nee, ik hou niet van dat soort vastigheid, bah.

hellebel 26-02-2007 22:39

Nou, ik ben verloofd. Ik weet niet wanneer we gaan trouwen maar t wordt niet zo'n big deal, we geven wel een feestje. We gaan op woensdagochtend want dan is het gratis, wat een romantiek.

Ieuw ik zei 'we', wel 3 keer.

Luna 26-02-2007 22:39

ik vind trouwen bullshit maar als ik ooit ga samenwonen geef ik wel een feest waar iedereen zich lam kan zuipen. ook prima toch (y)

EZBlade_temp 26-02-2007 22:42

Op het moment heb ik niet het idee dat ik ooit ga trouwen. Maar laat me eerst maar eens echt volwassen worden enzo, dan zie ik wel verder.

moya. 26-02-2007 22:51

ooit, misschien

Vice 26-02-2007 22:55

Citaat:

Paranoide schreef op 26-02-2007 @ 23:19 :
Trouwen is voor hippies en gristenen.

Ik wil niet trouwen maar wel een trouwjurk en heel veel cadeaus en een taart. Maar geen kerk. En ook geen burgerlijke stand.

Dus dat wordt lastig. :(

Dan doe je net alsof je gaat trouwen en dan alle hippies en gristenen voor het lapje houden. :cool:

Paranoide 26-02-2007 23:03

Citaat:

Vice schreef op 26-02-2007 @ 23:55 :
Dan doe je net alsof je gaat trouwen en dan alle hippies en gristenen voor het lapje houden. :cool:
Haha, ja, dan zegt de priester zo van 'Neemt u, Masha, Alfred Hitchcock tot uw wettige echtgenoot?' en dan zeg ik.. Nouja, dan zou ik eigenlijk wel 'ja' zeggen maar Hitchcock is dood dus het is een andere naam. Dus dan zeg ik 'HAHA NEE' en dan rennen we giechelend weg met de cadeaus en de taart onder onze armen. :D

koekjes 27-02-2007 00:09

ik vind trouwjurken altijd wel tof enzo maar bruidstaart nooit te vreten maar dat komt omdat ik marsepein goor vind...

June bug 27-02-2007 00:15

Ik heb geen flauw idee of ik ooit zou willen trouwen, binnenkort nog niet iig en dat zou ook niet mogelijk zijn want ik zou niet weten met wie. Maargoed, opzich lijkt het me wel romantisch ofzo maar het ligt er ook maar net aan hoe de dude in kwestie er tegenaan kijkt.

Mijn moeder gaat wel over een klein maandje trouwen en dat vind ik supervet en ik heb er erg veel zin in :)

edit: ohja en bij dat laatste heb ik ook nog een lifestyle-gerelateerde opmerking want uiteraard gingen we shoppen en ik had een dilemma want ik had geen idee wat ik aanwilde maar uiteindelijk vond ik toch iets en dat is wel fijn ofzo. uhhhja.

Electriq 27-02-2007 06:40

Ik denk niet dat ik wil trouwen tenzij ik het stiekem doe op een of ander tropisch eiland ZONDER FAMILIE want mijn familie is flauw genoeg om allemaal kut-stukjes te gaan doen en als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel 'stukjes'. En stel je voor dat je zo'n serieuze schoonfamilie krijgt die met een serieuze inslag 'stukjes gaat doen' :(
en eerst maar aan de man he huhuhuhuhuhuh

DarkSide 27-02-2007 07:14

Ik wil zeker wel trouwen. Mooi pak aan, bruidstaart etc. Lijkt me heerlijk om met de liefde van m'n leven (die voor mij blijkbaar nog moet komen) te trouwen en daarna heerlijk burgerlijk te worden.

Broeder 27-02-2007 07:22

Het lijkt me sterk, maar aan de andere kant, ik had ook nooit gedacht een twintiger te worden, en kijk aan : (

Metal 27-02-2007 08:14

ooit

Tonsillitis 27-02-2007 10:16

ik wil ooit wel trouwen ja ( lol ik typte trouwens) maar ik denk dat dat nog wel een jaar of tien kan duren, ik wil eerst afgestudeerd zijn, ook op hbo.
en als ik trouw dan moet het wel in de zomer want ik ga niet trouwen in de regen en ik wil ook op woensdag want dat is goedkoop en ik weet eigenlijk nog niet wat. eigenlijk kan ik net zo goed niet trouwen want ik wil toch mijn eigen naam houden en verder zal mijn trouwerij door geldgebrek toch nooit een groot feest worden, verwacht ik. maar als ik gevraagd zou worden zou ik wel ja zeggen. maar nu nog effe niet zeg maar.

ragdoll 27-02-2007 10:21

nee. een vriend van me wil ook nooit trouwen omdat hij daar niet in gelooft en we hadden het hilarische idee opgevat dan maar voor de grap met elkaar te trouwen op woensdagochtend. Helaas gingen we toen uitzoeken hoe het zat met scheidingsprocedures en dat was dan wel weer erg duur :(

suvórov 27-02-2007 11:32

Waarom zou je gaan scheiden dan? Nu je het zegt, die afspraak heb ik ook staan met een vriend.

Myuki 27-02-2007 11:44

ik ben hardstikke getrouwd en leef nog lang en gelukkig :cool: in mijn dagelijkse prinsessenjurk trouwens met mijn prins op witte motor. In de bergen van een land hier ver vandaan.

DeadNation 27-02-2007 11:49

Dunno. Het hoeft van mij niet perse, maar als m'n partner t graag zou willen waarom niet? Wel huwelijkse voorwaarden iniedergeval. Niet dat ik een vermogend man ben of ooit ga zijn, maar het kan bij een scheiding enorm lastig zijn als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd. Bij bijv. schulden en dat soort shit. Zie die shit van dichtbij en t is nasty.

Paranoide 27-02-2007 12:49

Citaat:

koekjes schreef op 27-02-2007 @ 01:09 :
ik vind trouwjurken altijd wel tof enzo maar bruidstaart nooit te vreten maar dat komt omdat ik marsepein goor vind...
Wat, zit er marsepein in bruidstaart? :( Altijd?

poirot 27-02-2007 12:50

Nee

Bloem 27-02-2007 12:51

Ik kan me nu niet voorstellen dat ik ooit zou gaan trouwen, maar in het kader van je weet maar nooit wil ik graag een rijke man en een trouwjurk van Vera Wang. En hele lekkere taart waar ik na mijn crashdieet van een half jaar om in die jurk te passen eindelijk weer van mag eten.

Heroïn Chique 27-02-2007 13:04

Wat Paranoide zei, de jurk en de taart staan me wel aan maar verder niet.

idontcare 27-02-2007 13:05

ik heb geen idee, zo'n dag feest lijkt me wel vet en op huwelijksreis gaan enzo, maar daarna is het toch een beetje over :( sowieso denk ik niet dat ik 'zeker weet' dat ik voor de rest van mijn leven bij iemand wil blijven. samenwonen vind ik al een eng idee :s

innogen 27-02-2007 13:35

Weet niet, misschien ooit.
Zo'n te gek gaaf feest waar iedereen zat wordt en beschamende speeches gaat houden lijkt me wel lachen en natuurlijk alle kadootjes en de huwelijksreis naar een of ander ver land. Maar dat komt later allemaal wel, eerst mijn studie afmaken etc.

Craig Rogen 27-02-2007 13:47

Nee, ik ga niet aan die burgerlijke bende meedeon. wellicht voor het belastingsvoordeel maar meer ook niet:D

BendeBen 27-02-2007 14:24

ik wel. hoort erbij.

ik ben niet bang om burgelijk te zijn
alsof dat per definitie iets verkeerds is en alsof burgelijk zijn betekent dat je getrouwd bent en niets anders

Crimson 27-02-2007 14:27

we hebben afgesproken dat als we over 10 jaar nog samen zijn, we dan gaan trouwen. mooi streven dacht ik zo

Carn 27-02-2007 14:54

ik teken wel een samenwoningscontract en geef daarna een 'knalfuif'

*oma* 27-02-2007 15:15

Ik wil wel ooit trouwen. Maar niet omdat ik geloof en ook niet in gemeenschap van goederen. Eigenlijk gewoon om het feest en de reis :cool:. Ik denk dat ik al weet met wie ik later ga trouwen, hihi.
Oja en om de jurk en ik wil burgerlijk met kinderen. Gezellig toch.

ragdoll 27-02-2007 15:25

Citaat:

suvórov schreef op 27-02-2007 @ 12:32 :
Waarom zou je gaan scheiden dan? Nu je het zegt, die afspraak heb ik ook staan met een vriend.
nouja ooit, als in de toekomst een van beiden een partner heeft en een samenwoningscontract aan wil gaan ofzoiets. Dan is het niet zo handig om getrouwd te zijn.

Myuki 27-02-2007 15:27

Citaat:

Paranoide schreef op 27-02-2007 @ 13:49 :
Wat, zit er marsepein in bruidstaart? :( Altijd?
nee hoor, wees gerust.

Jimmy Who? 27-02-2007 15:43

Mijn ouders zijn nooit getrouwd geweest, en nadat ze twee keer gescheiden zijn van elkaar (dus van het samenwonen) zie ik echt alleen maar voordelen van niet trouwen. Ik ben blij dat ik als 2-jarige en 11-jarige niet dat hele ambtelijke proces van een wettelijke echtscheiding heb hoeven doorstaan. Daarnaast wordt een huwelijk tussen partners van gelijk geslacht bijna nergens buiten Nederland erkend. Ik wil gewoon kinderen die biologisch en wettelijk gezien van mijzelf zijn, dus adoptie is ook geen goed argument om wel te trouwen. Verder koester ik totaal geen anti-burgerlijkheidssentimenten jegens het huwelijk, integendeel zelfs. Ik ben behoorlijk open over het feit dat ik het liefst met mijn man, kinderen en hond of poes in suburbia woon, alleen een officieel huwelijk met bijbehorende wettelijke verplichtingen zit ik niet op te wachten. Ik laat allerlei zaken die door een huwelijk automatisch geregeld worden wel gewoon testamentair vastleggen.

Jimmy Who? 27-02-2007 15:50

Overigens vind ik andermans trouwerijen prima te behapstukken. Op voorwaarde dat er een lopend buffet en open bar is.

poirot 27-02-2007 15:56

Ja, jezelf voor lul zetten op Grease-klassiekers, met veel taart en gratis drank (y) Heerlijk.

nivava 27-02-2007 15:58

Citaat:

June bug schreef op 27-02-2007 @ 01:15 :
Ik heb geen flauw idee of ik ooit zou willen trouwen, binnenkort nog niet iig en dat zou ook niet mogelijk zijn want ik zou niet weten met wie. Maargoed, opzich lijkt het me wel romantisch ofzo maar het ligt er ook maar net aan hoe de dude in kwestie er tegenaan kijkt.

Mijn moeder gaat wel over een klein maandje trouwen en dat vind ik supervet en ik heb er erg veel zin in :)

edit: ohja en bij dat laatste heb ik ook nog een lifestyle-gerelateerde opmerking want uiteraard gingen we shoppen en ik had een dilemma want ik had geen idee wat ik aanwilde maar uiteindelijk vond ik toch iets en dat is wel fijn ofzo. uhhhja.

Wat tof dat je moeder gaat trouwen! :)
cool!
Maar nu ben ik wel erg benieuwd wat je gekocht hebt!
Mijn beste vriendin gaat 13 april trouwen en ik weet mijn god niet wat ik aan moet trekken..hoor er de hele dag bij...

Firdaus 27-02-2007 16:02

Ik wil later wel trouwen ja. (y)

Jimmy Who? 27-02-2007 16:06

Ja, gratis voedsel en drank is het mooiste van bruiloften.
Ik ben in staat om 100 doggy bags mee te nemen naar dat soort feesten, maar misschien is dat toch een klein beetje ongepast :)

suvórov 27-02-2007 16:07

Als ze je doggy bag niet ingaan, dan wel de dumpster achterom. Jij lijkt me niet bepaald het type om daarin te gaan snuffelen voor je gratis eten.

drukknoopje 27-02-2007 17:13

ik ben ook pas verloofd, maar ik heb nog geen idee hoe onze bruiloft eruit gaat zien. T zal nog wel eventjes duren denk ik. Iig maakt mijn schoonmoeder mn trouwjurk:).

uuuf 27-02-2007 17:45

ik wil niet trouwen, alleen als ik een vriend krijg die dat heel heel graag wil. ik wil wel het feest, en de taart.

Carn 27-02-2007 18:23

Citaat:

Jimmy Who? schreef op 27-02-2007 @ 16:50 :
Overigens vind ik andermans trouwerijen prima te behapstukken. Op voorwaarde dat er een lopend buffet en open bar is.
idd, anders is het niet te doen. Ik realiseer me net dat ik een afkeer heb van elk traditioneel feest, kerstmis, huwelijken, bahbah.

ragdoll 27-02-2007 18:31

Citaat:

Carn schreef op 27-02-2007 @ 19:23 :
idd, anders is het niet te doen. Ik realiseer me net dat ik een afkeer heb van elk traditioneel feest, kerstmis, huwelijken, bahbah.
zonder alcohol word ik altijd best suicidaal op dat soort dolle partijtjes inderdaad :)

Carn 27-02-2007 18:42

idd, altijd maar hopen dat een verre oom/tante in beschonken toestand opeens een tof persoon schijnt te zijn, als ze het juk van burgerlijkheid van zich af werpen.

White Trash 27-02-2007 19:20

Veel mensen die walgen van burgerlijkheid worden Jan Modaal en trouwen met caissières en produceren twee lelijke kinderen met standaard namen en adopteren commisaris rex de tweede uit het asiel.

Ik hoef niet zo nodig te trouwen omdat ik een aantal huwelijken heb zien stranden en financieel gezien kom je er altijd klote uit.

CrazyMoon 27-02-2007 19:28

Ik wil heel graag trouwen!
Wanneer? Geen idee, ik wacht tot mn vriend me een keer vraagt ;)

En nee, ik ga hem niet vragen.

Heb al vele mooie jurken gezien :)
Verder wil ik het toch een beetje traditioneel.. dus gemeentehuis, kerk en dan naar een zaaltje voor een feest.

Vice 27-02-2007 20:58

Citaat:

CrazyMoon schreef op 27-02-2007 @ 20:28 :
Verder wil ik het toch een beetje traditioneel.. dus gemeentehuis, kerk en dan naar een zaaltje voor een feest.
Dat mensen zoiets vrijwillig willen. :D

Darth Lotteke 27-02-2007 21:40

Een bruiloft zie ik meer als hét excuus om een keer een teringvet feest te geven, helemaal ontworpen om de flauwekul die julie met zn tweetjes bedacht hebben. Met een Elvis, zelfontworpen kleding, paaldanseressen, swerelds slechtste synthesizer feesten-en-partijen band, een belachelijke dresscode en nog een shitload aan insider jokes die niemand snapt behalve jullie zelf.

Het huwelijk dat volgt zegt me overigens helemaal niks; het gaat me puur om het feestje. En ik zou me kapot lachen om het feit dat ik dan kan zeggen "Kijk, dit is mijn man! :D ".

Waarschijnlijk zou ik het eerder doen om een hele hechte vriendschap met iemand "officieel" te maken dan met een lover ( die komen en gaan).

P.:NTIL 27-02-2007 21:48

Citaat:

Jimmy Who? schreef op 27-02-2007 @ 16:50 :
prima te behapstukken.
Je woordenschat doet me soms deugd.

-

Ontopic: Nee. Ik heb ook absoluut niet de drang om mijn geluk te gaan delen op een eventuele trouwdag. Dat vind ik cheesy.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.