![]() |
Katje verhaart
sinds kort verhaart ons katje vrij veel, het is nogal lastig omdat overal haren van hem terechtkomen.
Ik wil graag weten wat jullie hieraan doen? |
Nee, geen idee. Wel lullig voor je.
|
ik zou hem in de oven stoppen en opeten :evil:
|
Of je breit er een mat van.
|
Ontopic reageren aub.
Kun je niks aan doen helaas, katten verharen nou eenmaal een aantal keer per jaar. Je kunt proberen hem iedere dag te kammen, zodat je al een hoop haren weghaalt voordat hij ze afschud. |
ik heb al eens gehoord dat je ze beter kunt plukken dan kammen.. ligt een beetje aan de haren van de kat..
magoed, haren doen ze toch, net als andere dieren (inclusief mensen) :rolleyes: |
Citaat:
Ontopic: Regelmatig kammen. En er aan wennen dat er overal kattenharen zitten. |
veel stofzuigen
en de kat elke dag even goed kammen *BUITEN*, zodat het wat minder lijkt leer er mee leven |
Kun je idd niets aan doen: "katten verharen nou eenmaal een aantal keer per jaar". Regelmatig kammen en verder mee leren leven, want zolang je een kat hebt zal dit een 'probleem' zijn.
|
stofzuiger eroverheen, vind mijnes enorm leuk
|
Citaat:
|
Regelmatig kammen en het huis stofzuigen. Voor je kleren kun je bepaalde kledingrollers kopen waaraan de haren blijven plakken.
|
wij hebben nu (me moeder is gek) vitamine voor de kat, onze kat verhaard te erg, en is op ze buik kaal daardoor, dat kwam volgens de dierenwinkel door een vitamine tekort
|
Is er iets veranderd in zijn leefomgeving of is er iets wat eventueel stressvol voor hem kan zijn? Katten laten namelijk ook extra haar los wanneer ze zich niet prettig voelen cq. gestressed zijn.
Oh, en ik zou trouwens naar de dierenarts gaan voor advies in plaats van de dierenwinkel. |
Citaat:
Maar k heb ook het idee dat het wat beter gaat. Of ik begin eraan te wennen, dat kan ook. :p Ik denk niet dattie er erg blij mee is als ik hem ga stofzuigen dat vind ie heel eng. En buiten kammen kan ook niet want hij mag niet naar buiten. En dat vind ie trouwens ook eng. Dus dat wordt binnen kammen en veel stofzuigen. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26. |