![]() |
Wat is jouw favoriete quote?
Ik vroeg me opeens af, wat is je favoriete quote? en waarom? Gebruik je hem constant? vind je hem mooi, wijs, grappig, gemeen etc.? waar is hij uit? (boek, film, beroemdheid, bekende, vijand) heb je hem daar zelf van of heb je hem gejat van iemand anders? In welke taal is hij oorspronkelijk geschreven/gesproken?
TS begint: Hmm. Hoewel ik constant alles van Dickens loop te reciteren, denk ik dat ik toch voor de bekendste ga: "please sir, I want some more.." uiteraard gebruik ik deze vaak want ik gebruik graag quotes uit dickens, voor zoveel mogelijk. Ik vind het een mooie quote omdat ik er het hele verhaal omheen kan napraten, en omdat het een geweldig verhaal is, en omdat het zo mooi laat zien hoe genadig de regering is tegenover de armen en zwakkeren. (niet dus). Hij is uit een boek, van Dickens, Oliver Twist, en uit de film Oliver Twist. (ja echt :D) Hij is oorspronkelijk in het Engels geschreven door Charles Dickens, in de serie Oliver Twist die hij schreef in 1837. |
Citaat:
|
'Laat de somberheid verstikken in het licht'
dat vind ik een hele mooie uitspraak. Ik gebruik hem niet elke dag, maar heb hem op mijn muur geschilderd met daaronder de handtekening van degene van wie die uitspraak is. :) |
"Internet..."
Van nare man dacht ik. :p |
Die uit mijn sig, een citaat van Joost van den Vondel. Zeer mooie literaire vondst die de wereld waarop wij leven kernachtig uitdrukt.
Of anders gewoon deze uit Friends: Chandler: "You're such a nice guy" means: "I'm gonna date leather-wearing alcoholics and complain about them ... to yoú!" |
Oh en uit Desperate Housewives.
Gabriel Solis: "Don't hijack a Ferrari if you don't know how to drive." |
Ja, maar die van Chandler heeft universele waarde. :p
|
Ik snap die eerlijk gezged niet. :p
|
"Oh my god!? That is like só mid-90's!"
- Summer Roberts in the OC |
Citaat:
:) Ik heb zo veel favoriete quotes. Erg veel. Deze schiet me nu even te binnen: "Enough of this voodoo-nonsense, bad things happen because I'm stupid!" iemand uit That seventies show. |
Citaat:
|
Die uit mijn sig natuurlijk! Of anders:
"You never see an old man having a Twix." "For some reason... there was a chimp knocking about" "It's this place where you go to take your dog a walk... and some people might go there on sundays... and you might have a taste of it." "It's more of a stare... of fear." "You take 8 kebabs, 2 kebabs, 57 kebabs, times it by... 27 kebabs. The fella is struggling to work it out. What's going on there? A döner sum... uh... right? So he's struggeling to work it out, uh... It's a döner sum uhhhm... Döner sumuhhh... Right? So they got that right as well so... Donna Summer." "That's ridicirickydiculous. Right, Rockbusters." "It was when I jumped my hight." "It's doin' me head in." Allemaal van Karl Pilkington. (y) |
Just remember, the same as a spectacular Vogue magazine, remember that no matter how close you follow the jumps: Continued on page whatever. No matter how careful you are, there's going to be the sense you missed something, the collapsed feeling under your skin that you didn't experience it all. There's that fallen heart feeling that you rushed right through the moments where you should've been paying attention. Well, get used to that feeling. That's how your whole life will feel some day. This is all practice. None of this matters. We're just warming up. - Palahniuk
|
"Shut the fuck up Donny!"
Uit The Big Lebowski. Eigenlijk is de hele The Big Lebowski film één grote geniale quote :cool: (y) |
@TS
Ik ben een keer in het dickensmuseum geweest, al was dat weliswaar voor een ADSL aansluitinkje. Het museum en de website http://www.dickensmuseum.nl/ zijn absoluut het bezoeken waard! |
"poep gebeurt"
"dat is echt zo'n geval van: helaas, volgende keer beter" (als iemand een heel lelijk hoofd heeft bijvoorbeeld) "gewoon ja zeggen en lief lachen" (het antwoord op alle vragen) (bovenstaande zijn niet echt quotes natuurlijk, eerder algemene uitspraken, maar ze zijn zo vaak van toepaasing :D) Citaat:
|
"The road to hell is paved with good intentions"
|
"Nom de dieu de putain de bordel de merde de saloperie de connard d'enculé de ta mère." :D
|
Citaat:
Maar dankjewel voor de tip Dukko! |
|
"Ook gij, Brutus?"
Lekker dramatisch. ;) |
Citaat:
|
Die in mijn signature.
|
Citaat:
|
"Alles komt goed"
maar ik geloof er geen bal van (n) |
"Hoppakee d'r in, en weg is Willie"
Van mijn maatschappijleraar over castratie-angst. |
Ik hou van zoveel quotes, van literair tot wil&grace niveau maar de joodse spreekwoorden zijn vaak enorm cynisch :cool: http://en.wikiquote.org/wiki/Yiddish_proverbs
|
'The only law that can govern a man is that which he places upon himself': Suladan of Harad. :cool:
en uiteraard 'At your service' van Fortuyn, maar dat komt meer door de man zelf... |
Wat een armoede zeg, quotes uit The O.C...
|
Plato zei ooit eens; wie zijn vermogen wil vermeerderen, moet zijn hebzucht verminderen.
Verder alle teksten van de Red Hot Chili Peppers (en Bob dylan) Bijvoorbeeld: I am what I am most motherfuckers dont give a damn, and baby think you can, be my girl, I`ll be your man. |
Ik ben sowieso quotesfreak, zou geen favoriet kunnen kiezen..
|
"Hij doet leuk mee"
"Blessed are the peacemakers, etc" "Some call me the Knight of Death" "But we just call you asshole" "I swear by drunk, I am not God!" "Heeeey." (Op zeer verbaasde toon, van een van mijn beste vrienden. Betekend dat ik weer eens een leuke belediging heb weten te plaatsen die hij niet gelijk door had :P) |
It's been a while since I cared for anything other than hardcore ego :o
|
Excuse me. You...I ..I believe you have my stapler?
http://cache.consumerist.com/assets/.../07/milton.jpg |
pas op voor die laatste druppel, doe een condoom om je knuppel (y)
|
Citaat:
aaaah neee he :D zit dat weer gigantisch lang in mijn hoofd :') |
If it can't kill you, it can only make you stronger...
|
Citaat:
|
"Victor, your alcoholproblem is that you do not drink it."
Uit 'Mr. Serpent, the serpent', een absoluut geniale strip van Michiel Huizinga (?) die nu helaas offline is gehaald. Mijn sig komt ook uit die strip. Ik zou er echt veel voor over hebben om er een boek van te hebben ofzo. :( En verder weiger ik een favoriet aan te wijzen, er zijn te veel leuke uitspraken. |
Arguing with idiots is just like the paralympics - even if you win you are still a retard
harsh oldschool internet quote van een anonymous person ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
edit: of 2. |
"My head is bloody but unbowed." Uit Invictus van William Ernest Henley
|
Citaat:
|
*oerwoudgeluiden*
|
Citaat:
Er zitten eigenlijk zelfs vijf fouten in die zin, als je interpunctie en hoofdlettergebruik meetelt. |
Citaat:
'Looses' hoort met 1 o. En Than zou then moeten zijn. Than betekend bijvoorbeeld 'Bigger than my brother' groter dan mijn broer. Then is meer 'Then you've got a problem. ' Dan heb je een probleem. Zeg maar. ^^ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14. |