![]() |
engelse sporthelden
Ik wil mijn engels mondeling over engelse sporthelden houden. Sporters van engelse komaf die dus eigenlijk de status van legende hebben bereikt. Wie zouden jullie nomineren voor deze titel. Ik wil er uiteindelijk 4 uitwerken.
|
Steve Redgrave. Heeft heel wat goud gewonnen met roeien op de olympische spelen.
|
Graham Hill, ex-formule 1 coureur, vader van Damon Hill.
Jonny Wilkinson, nog actief maar een zeer belangrijk figuur in het Engelse rugbyteam. |
Nigel Mansell, F1 Wereldkampioen (1992).
George Best, voetbal icoon... |
David Beckham :D
|
Tim Henman :p
|
Geoff Hurst
|
het trio sebastian coe, steve cram en steve ovett zal een dankbaar onderwerp zijn.
ook leuk om over te vertellen: de legendarische four minute mile, roger bannister liep in 1954 voor het eerst een mijl onder de 4 minuten info |
|
Henman en Beckham hebben (nog) niet de status van legende bereikt in mijn opinie.
|
Bobby Charlton?
|
Gary Lineker.
Of gewoon iedere speler uit het team van 66. |
Sporten die naast voetbal erg groot zijn in Engeland en daar gelden als traditioneel zijn (voor zover ik weet) roeien (Henley), cricket (The Ashes), tennis (Wimbledon), paard-hard-rijden (hoe heet dat high-society-toernooi ook alweer?) en uiteraard rugby. Golf en snooker zijn er relatief ook wel groot.
Dus als je de echte Britse helden wilt :p.... Ennuhm, klik. Staan vooral Britten tussen. |
the grand national
|
Citaat:
Zoek eens op Dixie Dean bij de Engelse wikipedia ofzo. Scoorde ooit 66 competitiedoelpunten in één seizoen in de Engelse eredivisie. :cool: |
Luego the ashes is niet zo populair meer hoor na afgelopen winter. 5-0 voor Australie :p
|
Volgens mij is Atletiek ook wel populair in Engeland. (vergeleken met NL :p )
Ratcliff is een vrouw die de lange afstanden loopt. En ze hebben vaak een goede 4x 100 meter ploeg(Goud in Athene) |
Citaat:
:D |
Mijn dank is groot.
|
Citaat:
|
Richard Hill die cker weten nemen( beste rugbyer van england aller tijden;)
|
Citaat:
|
johnny wilkinson is voor mij de engelse sportheld
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32. |