![]() |
Wat maakt jouw religie zo bijzonder?
Er zijn veel geloven. Toch heb jij net voor die ene gekozen. Waarom eigenlijk?
|
Omdat pappie en mammie het ook geloven
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn religie is zo bijzonder omdat ik de enige ben die hem aanhangt. ;) |
Citaat:
ik heb persoonlijk niet voor een religie gekozen. wat ik wel het unieke vind aan het christendom is de leer van genade. dat het leven een competitie zou zijn het volgende te bereiken en dat god vervolgens het goed en kwaad op gaat wegen, vind ik geen zinvolle redenering. ik vind "goed doen" een relatief begrip. laat staan van eeuwigheidswaarde. er zijn tallozen religies die goed doen (te) hoog in het vaandel hebben staan. dat is natuurlijk geen reden hier dan maar in te geloven, maar ik vind mijn wereld- en mensbeeld wel vaak in overeenstemming met het christendom. |
Citaat:
|
Het Boeddhisme is helder en duidelijk. Het concentreert zich op het belangrijkste en kiest geen zijde bij metafysche theorieën. Anders kan je belanden in eindeloze discussie, als nu iemand kritiek heeft op het Boeddhisme kan deze alleen gaan over het werkelijke pad dat belopen wordt.
Persoonlijking: Ik was opzoek naar geluk en ik kon het niet vinden, de Boeddha gaf antwoord waarom ik het niet kon vinden :), toen heb ik verder gekeken en was ik het op alle punten eens. Django |
Ik heb er voor gekozen om Jezus te volgen. Ik vind Hem zo bijzonder, omdat Hij als Eén van ons in de wereld is gekomen en in al zijn woorden en daden heeft laten blijken dat Hij veel van ons houdt en bereid is om veel zorg voor ons te dragen ondanks het lijden dat daar tegenover stond. Dat Hij heeft laten zien dat het in de liefde tot het uiterste hoort te gaan, dat liefde geen tijdelijke bezigheid is, maar een eeuwige.
|
Ik ben Jezus, dus dat scheelt een hoop gedoe:)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
enige die toegeeft dat je dat soort dingen niet kunt weten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
90% van de gelovigen ter wereld doet dat bij gratie van gebrek aan kennis en omdat 'het ze altijd zo geleerd is', als het al geen hoger percentage is. |
Ja, en bovendien zijn die kutreacties een prachtig bewijs van de stelling 'geloof en humor gaan niet samen'
|
Citaat:
|
Mijn religie is de Islam en het is de ware religie. Waarom? Omdat de Islam zo logisch is. Ik zou me niet gelukkiger voelen met een andere religie. Allah is barmhartig, maar tegelijkertijd moeten we Hem ook vrezen. Rechtvaardigheid kan iedereen 'fataal' zijn. Maar in de islam gaat het niet zo zeer om de daden (sterker nog, zonder Allah Zijn barmhartigheid komen zelfs profeten niet in de hemel), maar om je intentie. Zo krijg je hasanaat (zegeningen) als je een goede daad doet, maar ook hasanaat als je een goede daad wilde doen maar dat om de een of andere reden niet gelukt is. Islam is niet gekomen om het leven van mensen moeilijker te maken. Als jij als moslim niet instaat ben bepaalde dingen te doen, dan doe je het gewoon niet. Islam is ook rechtvaardig voor alle levende wezens. Je hoeft maar een dier zonder reden dood te maken en dat werkt tegen jou op de dag des oordeels. De eenheid onder de moslims is niet altijd even sterk, maar als je eenmaal in Mekka bent, voel je die wel. Om je een te voelen met miljoenen mensen om je heen", is een mooi gevoel. En zo kan ik door blijven gaan. Islam is de keiharde waarheid :) .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Tja, we hebben hier een boek van 2000 paginas met deze god, en hier een boek met 1500 paginas en deze god. Deze denken hetzelfde maar voegen daar een of andere gekruisigd persoon aan toe. En deze geloven het ook, maar dan weer net wat anders. Oh, ja. En je kan nog kiezen gewoon te vertouwen op logica, wetenschappelijk inzicht en observatie van de wereld om je heen die je zelf hebt gedaanen. Dan hoef je verder niet te geloven." Pas dan kies je voor een religie, maar je weet zelf ook dat dat niet zo gaat. Let op je vraagstelling a.j.b. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb dit argument in het echt aangevoerd bij religieuze mensen, en die zeiden het volgende: Wij kennen de waarheid en dus willen we onze kinderen op de ideale manier opvoeden namelijk dat zij ook die waarheid kennen.
Yup.. krom =) |
Citaat:
Ik vind het juist een-dimensionaal als mensen een geloof opgedrongen krijgen, omdat hun ouders het geloven. Deze mensen krijgen in hun jeugd alleen contact met één religie en kijken niet naar andere religies die misschien als de ouders hun zelf hadden laten kiezen veel beter bij hun eigen karakter en persoon past. |
Citaat:
Waarom ik voor geen geloof heb gekozen. Allereerst ben ik "vrij" opgevoed, mijn moeder is katholiek maar heeft ons bewust een "keuze" gegeven met als resultaat dat mijn broer en ik niet religieus aangelecht zijn. Het is heel logisch als jou wordt geleerd dat 1+1= 3 is dan neem je dat als onderontwikkeld zieltje maar aan, krijg je echter de ruimte om zelf te leren rekenen komt er waarempel heel iets anders uit 1+1. |
Erg ontwikkeld komt dit ook niet over.
|
Citaat:
|
De post boven de mijne.
|
Citaat:
Misschien bewijs je zelfs zijn punt door zo te reageren. Eendimensionaal, je bent het met me eens dat er een god is, of je bent een [vul willekeurige denigrerende term in]. |
Volgens mij is mijn naam wat misleidend hier.
Citaat:
|
God heeft voor mij gekozen.
|
Hoe kan God voor jou kiezen? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen hoef je niet gelovig te zijn om het meeste van dat te ervaren, dus het blijft een stelling die een beetje kort door de bocht is ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23. |