![]() |
muzikaliWEDStReit!
Lieve hoog- dan wel nauwelijks muzikaal begaafde, regelmatige dan wel toevallig langshoppende DoP-bezoekers!
Dat heb je soms zo rond maart. Dan moet je de saaiste maanden van het jaar (I mean like geen sinterklaas, geen zon, alleen een stomme paashaas ergens in april) weer overbruggen. En dan is het, dunkt ons, de hoogste tijd jullie steeds kleiner wordende hersentjes weer eens te laten kraken. Padadadam, Een nieuwe wedstrijd! We hebben dagen - wat zeg ik? WEKEN-lang gebroed op een opdracht die jullie zal doen kermen en steunen, zweet in oceanen vanonder jullie pony's en oksels vandaan zal doen stromen en jullie uiteindelijk, dat spreekt vanzelf, tot waanzin zal drijven. Kunst is om voor die tijd voldoende genialiteit op papier te hebben gezet om de DoPereplaats te bemachtigen. Anyway. Zo dadelijk gaat na een klik op bepaalde links, als je tenminste je speakers aan hebt, muzikale heerlijkheid zich een weg banen naar je oren. De opdracht: zet die flapperdingen wagenwijd open, laat je inspireren en maak de geschreven wederhelft van Philip Glass - The Poet Acts of Animals on Wheels - Just Saying. PM me je gedicht voor 20 maart (2007, jawel) onder vermelding van je nickname, het nummer dat je hebt gekozen en de kleur van je sokken. Succes! CSN, Mutant en Porcelain p.s. als je pmmen heel moeilijk vindt mag je ook mailen naar dansenoppapier@hotmail.com maar voeg je gedicht dan wel als bijlage bij de mail. |
Ha wat een prachtig idee en wat een geweldig begeleidend topic van een benevelde mutant :cool:
Dit kan ik niet negeren en alle andere half-afwezige DoPpers ook niet! ;) |
Dat kunnen jullie inderdaad niet!!
|
Ja!!!
Ik heb de twee gedichten nog niet bekeken, want "geschreven wederhelft" geeft me al aanleiding tot genoeg initiële overpeinzingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja zoals ik al zei heb ik er nog niet op geklikt! Maar toen ik daarnet weer DoP op kwam concludeerde ik al zoiets, omdat ik anders het 'muzikali' gedeelte uit de titel miste :p :p
|
Maar wat is nou het verschil tussen een liedje en een gedicht, hm?
|
Citaat:
:D |
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=wodka |
Citaat:
Edit: vind je poezie en muziek gelijk aan elkaar? en poezie en proza dan? |
en
Citaat:
ik weet niet wat er bij jou nog meer flappert, not for sale .. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En ik vind voorlopig helemaal niks, ik vroeg iets aan jou Porcelaintje :) |
Simpeldoen: het verschil zit hem in de taal. Een liedje wordt over het algemeen pas mooi gevonden als ernaar geluisterd wordt. Een gedicht als het gelezen wordt.
Maar muziek wordt ook gelezen en poezie ook voorgedragen. En het is allebei iets dat bij je binnenkomt en daar als het goed is iets verandert. Maar ik wil hier eigenlijk gewoon een mening over hebben, laat me er een nachtje over slapen. Het is trouwens in geen geval een excuus voor gebrekkig lezen van jouw kant:D. |
Ik weet nog niet of ik meedoe maar die 2e track is in ieder geval super.
|
Citaat:
|
Sorry voor de spam, maar ik vind "langshoppend" niet zo'n mooi woord.
|
Citaat:
|
Lang-shoppend is zo mogelijk nog erger! ;)
|
als ik je een tip mag geven: zorg dat ze het gedicht naar je toe pm-en. Dat scheelt straks een HOOP werk. :P
|
Citaat:
en dat ging gisteren wel even wat verder dan beneveld. |
Citaat:
|
Hm, binnenkort er maar eens naar luisteren, het lijkt me lastig, maar leuk.
[edit] Die tweede is leuk:) Maar ik weet nog niet welke ik ga gebruiken, daar moet ik nog over nadenken. |
Ik vroeg me gisteren nog af of er een nieuwe wedstrijd zou komen :p.
Ik zal eens luisteren :o. |
Citaat:
Ik ben helemaal beschikbaar hoor, maar bedenk je dat er minderjarigen meelezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En Liefsvanhier, deze wedstrijd was al zo'n maand geleden ingepland, alleen het zoeken van muziek en alle3 tegelijk online zijn om tot een overeenkomst te komen was nogal lastig. |
Citaat:
|
Ja ik heb ze ook geluisterd. Animals on Wheels spreekt me wel véél meer aan maar op zich zie ik met beiden wel mogelijkheden. Ninjatunes :cool:
Mutant: :p |
Citaat:
|
Erg mooi, Phillip Glass (y)
Leuke wedstrijd, ik ben benieuwd naar wat hier allemaal uit gaat komen. Omdat er nergens iets over staat neem ik aan dat we - binnen de grenzen van gezond verstand - complete vrijheid hebben wat betreft de taal, hoeveelheid inzendingen, alternatieve vormen, enzovoort? Muut toch :nono: :D heeft dingetje nog de groeten van me gedaan toen hij bij je was? :) |
Dingetje was wanneer bij mij? En welk Dingetje specifiek?
En voor diegenen die AoW appreciëren: slsk of mij toevoegen op msn, al is dit wel één van de makkelijkere nummers (zeker voor iets als dit). |
Dat is nu net het probleem, ik weet niet welk dingetje het was. Het naampje van het dingetje is me ontschoten. Hij zat 's nachts op onzin toen jij al sliep, de volgende dag zou hij weg gaan.
|
Deadlock :D
En nee ^^ is ie vast vergeten. |
Origineel idee!
(interpreteerbaar als compliment en als wanhopige uitroep) |
Welke van onze dichtwedstrijden zijn nog geen origineel idee geweest dan :)
|
Wie kan mij vertellen wat dat vreselijk valse instrument is in animals on weels. Bv bij 3.59 te horen is het een viool, orgel?
|
Een computer.
|
Dat denk ik ook.
|
ik kom hier niet zo vaak (zit vooral op letteren) maar lees wel graag jullie schrijfsels :o
@porcelain: just saying---> mooi! @mutant: beetje beangstigend dat je om +- 22.30 dronken achter je pc zit... :D |
aaaaaaltijd leuk wedstrijden! ik ben benieuwd! :D
en vind trouwens dat iedereen het absolute recht heeft om om 22:30 dronken achter zijn pc te zitten. Ik vind dat helemaal niet gek, maar stoer!! :cool: |
Nou homehopero, waag eens een gok dan:P.
Hahaha, eigenlijk zouden we allemaal eens om 22:30 dronken op dop moeten gaan zitten. Drankorgels op papier. \o/ |
raad eens wat?
is goed volgende week vrijdag? dan zet ik een bak pils naast me en tegen 22.30 beloof ik erg dronken te zullen zijn... :) ontopic: ik ben een te slechte poeet om zelf iets te schrijven dus ik doe niet mee aan de wedstrijd :s |
Oh, wat een mooie muziek, maar oh, lastig om daar iets bij te dichten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben nu al melig door de rosé die ik heb gehad :bloos:.
|
Citaat:
En wat een leuk idee die meet ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33. |