![]() |
bijbaan in de zorg
Hee,
ik wil in de zomer misschien een bijbaantje gaan zoeken in de zorg, dus bv verzorgingtehuis, thuiszorg (daar huishoudelijk werk) oid. heeft iemand daar ervaring mee, is het leuk, hoeveel verdient het? ik ben 17 trouwens. |
Volgens mij verdien je over het algemeen gewoon het minimum jeugdloon als je het voor het eerst doet (iig in een verzorgingstehuis). En wat het minimum jeugdloon voor jou als zeventienjarige is, is is heel eenvoudig op te zoeken op internet.
Ik werk wel in een verzorgingshuis, alleen niet in de zorg, maar als receptioniste/telefoniste. :) |
ho typfoutje, ik ben dán 17 moest het zijn
|
het is zo gek want ik hoor van die uiteenlopende verhalen.. maar minimumloon is écht weinig :s heb jij een opleiding gevolgd voor die administratieve baan?
|
Citaat:
Citaat:
|
niemand verder?!
|
Heb even geduld...niet iedereen zit te wachten tot ze een topic van jou voorbij zien komen. ;) In de loop van de dag en week zullen er vast meer mensen reageren.
|
haha kee, weet ook niet hoe crowded dit forum is, sorry :D ik wacht nog even!
|
Citaat:
|
Citaat:
De CAO van de thuiszorg: http://www.thuiszorg.nl/download.php?uid=563 |
Citaat:
|
Met beiden heb ik ervaring. Ik heb in de huishouding gewerkt in een verzorgingshuis. Ik heb bij mensen thuis zelfstandig gewerkt, maar ook in het huis heb ik schoongemaakt. Na 2 jaar dit zomerbaantje gehad te hebben begon ik aan mijn opleiding Verpleegkunde.
Gezien mijn baas dit wist, heeft hij me een baantje als oproepkracht (verzorgende) aangeboden, en zo ben ik nu regelmatig, zelfstandig aan het werk in het verzorgingshuis. Ik vind het werken opzich erg leuk, vooral de omgang met mensen, het contact met mensen en het dienstverlenend werken. De meeste mensen zijn je enorm dankbaar, en dat geeft me een fijn gevoel. In de ochtend help ik mensen met wassen, aankleden, eten etc. Verder kijk ik geregeld mee met Verpleegkundigen die bepaalde handelingen uitvoeren. Ik werk meestal in het weekend en dat houdt dus in dat ik op zaterdag 138% verdien over het loon dat ik door de weeks ontvang. Op zondag is dit 160%. Succes met je bijbaantje, pm-men mag altijd als je nog vragen hebt. :) |
bedankt voor je reactie, ik heb je gepmt:)
|
Bij de Thuiszorg is het goed verdienen, hoeveel weet ik niet precies.
Beetje schoonmaken, stofzuigen, koffie met die mensen drinken. Een vriendin van mij heeft daar een 0-uren contract. Ze kan heel relaxed per week aangeven wanneer ze wilt werken. Als er dan een vaste thuiszorgmedewerker uitvalt (elke client heeft meestal een vaste hulp), dan komt zij een keertje. Ze komt dus steeds bij andere mensen, maar over het algemeen zijn ze erg aardig, en vinden ze het superleuk dat er een jong persoon komt. Mijn vriendin zit dan ook vaak meer koffie te drinken dan schoon te maken ;) |
Ik ben zomer 2006 begonnen met werken in een bejaardenhuis. Vind het werk erg leuk (kon er blijven) en het verdient -in mijn geval dan- zéker beter dan alleen het minimumloon! Ik ben nu 16, en verdien ongeveer 6 euro p/u, mijn minimumloon is 2,87 geloof ik.
Ik krijg zowieso 20% zorgtoeslag, 7% onregelmatigheidstoeslag, alle uren op zondag zijn 60% extra, alle uren op zaterdag na 12 uur zijn 40% extra. :) |
Citaat:
|
Citaat:
ik krijg er zin in haha, k ga maar eens bellen! |
Citaat:
|
Ik werk ook in een verzorgingstehuis en 's zomers af en toe huishoudelijk werk en als 17-jarige verdien je daar 5.33, als ik het goed heb. En dan ORT natuurlijk er nog bij.
|
ook allemaal nette lonen.. ik krijg er zin in:D morgen bellen!
|
Hoi! Jullie verdienen echt veel met €5,- of €6,- per uur. In de zomer van 2005 en 2006 had ik een vakantiebaantje in een verpleeghuis. Hiermee verdiende ik in de zomer van 2006 €2,81 per uur. Ik ben 16. Echt weinig dus. Daarbij waren bij collega's soms ook niet al te aardig vond ik. Ik werd meer gebruikt om de stomme klusjes te doen.
Dit jaar ga ik daar dus ook zeker niet werken! Maar bij een winkel ofso, als cassiere. |
ik ben vorige zomer begonnen in een verzorgingstehuis als voedingsassistente.. iets van ruim 5 euro per uur.. k werkte dan elke week ong. 4 dagen, 7/8 uur per dag, dus tikte wel aan :)
nu heb ik 0-urencontract.. gaat prima :) en in de vakanties werk ik dan weer meer...vind alleen soms wel jammer dat er niet altijd werk is.. deze week is er bijv niemand ziek dus heb ik geen werk.. maar het is wel weer handig, als i khet druk heb, MOET Ik niet werken :) |
Ik zat ook rond de 5,4 euro p/uur
|
haaa het is zo relaxed, ik heb gesolliciteerd en ga 8 euro per uur verdienen :D :D :D
|
Citaat:
|
haha foutje in mijn voordeel, het is een kleine 10 :cool:
|
Ik heb thuiszorg gewerkt en ook in een verzorgingshuis als voedingsassistente in de weekeinden. De thuiszorg vond ik, voor wat ik deed, niet heel denderend verdienen. 5 euro bruto, en dan nog wat kilometervergoedingen. In het verzorgingshuis verdiende ik (en dat is 3 jaar terug, toen was ik 16) omgerekend met alle toeslagen erbij opgeteld een euro of 9 a 10 per uur. Een baantje in de zorg verdient bijna altijd wel redelijk, althans, goed genoeg.
|
In de thuiszorg verdiende ik toen ik 19-20 was zo'n 8 euro per uur. Best leuk loontje voor een student. Was bij Humanitas trouwens.
|
Als je de goede uren werkt in de zorg kan je veel cashen. (schoonmaak ook wel, maar daar geldt die toeslag niet voor in ziekenhuizen) Ik verdien regelmatig 12e per uur als voedingsassistent. Dan werk je ook wel op kuturen, maar ach. :o
Overigens moet je wel even bedenken dat je met mensen werkt en er wel even wat meer bij komt kijken dan alleen een leuk salaris. :D Weet niet wat je precies gaat doen en waar, maar het kan even shocking zijn. :) |
Ik heb mijn bijbaan in de psychiatrie, maar dit sluit aan op mijn studie.
Ik zou voor de thuiszorg of een verpleeg/verzorgingshuis eens kijken of je daar de cao van kan vinden, want dat is van waaruit ze je betalen als het goed is. |
Ik heb even een vraagje, ik vroeg me af of je bij Thuiszorg oid wordt aangenomen als je niet ervaring hebt en het bijvoorbeeld niet voor je opleiding is ofzo.
Zag laaatst staan dat ze mensen voor huishoudelijke hulp zochten (Thuiszorg) en het lijkt me wel heel leuk enzo, maar heb ik wel een beetje kans of is het redelijk kansloos om daarvoor te gaan solliciteren zonder echt werkervaring. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07. |