![]() |
Preventie gegevensuitvoering - Vista
Beste mensen,
Heb onlangs een nieuwe laptop gekocht waar al windows vista op zat. Toen ik msn probeerde op te starten kwam er een melding dat het moest worden afgesloten vanwege de preventie van gegevensuitvoering (DEP) van windows zelf. Iemand een suggestie om dit op te lossen? |
Citaat:
Het enige wat je kunt doen is een klacht indienen bij Microsoft Nederland. Microsoft VS betwijf ik of ze op een klacht van een Nederlandse gebruiker zullen antwoorden. |
Citaat:
|
Of je kan DEP uitzetten, ben je meteen van al dat irritante meuk af. En echt veiliger maakt het niet, omdat dep softwarematig te omzijlen is :)
|
Heb je toevallig MessengerPlus of StuffPlug geïnstalleerd? Deze schijnen ook (nog) problemen te veroorzaken met DEP in Vista :).
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Het is zeker een Acer laptop? Als je zoekt op "vista messenger dep" oid kom je nog veel meer mensen tegen met hetzelfde probleem, allemaal een Acer laptop. Lijkt er dus op dat het probleem daar ligt, maar het is natuurlijk makkelijker om direct "oh noes, M$!!!1" te roepen. ;)
Hier vond ik een workaround: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=281183 |
CMD als admin openen en dan
bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff om het uit te zetten :) |
Citaat:
|
je hebt cmd als admin geopend? Dus rechtsklik uitvoeren als administrator
|
Citaat:
Ik ken ook iemand met een Acer laptop en die komt nog geen eens het internet op... |
Heb gister een Acer laptop gekocht en ging vanmiddag maar eens Windows Live Messenger installeren. Ik kreeg toen dus precies hetzelfde probleem. Heb gewoon Messenger toegevoegd aann zo'n lijst bij instellingen, dan sluit DEP Messenger uit en kun je wel weer Messenger gebruiken.
Ik vraag me nu alleen wel af met wat voor programma's DEP straks nog meer 'ruzie gaat maken'.. Anders ga ik het wel helemaal uitzetten denk ik. Ik snapte al uberhaupt niet waar al die rare Acer programma's voor waren en wat ze deden.. Ga sowieso maandag nog maar even bellen naar de winkel, want had nog wat andere probleempjes. |
Citaat:
Ligt dus aan het merk... |
Hm, voor de rest ben ik erg enthousiast hoor.
Volgens mij zijn er altijd dingen die in het begin niet lukken bij nieuwe computers. En je moet wennen natuurlijk, het kan best zo zijn dat ik te weinig verstand heb van computers om de probleempjes die ik nu heb op te lossen of te snappen. Maar misschien ook niet. :p Waarom geen Acer kopen als het op eLock na verder goed is? Ik denk dat elk merk zo zijn nadelen heeft en je kunt het programma dus uitschakelen. |
Hier hielp een update van MSN, weet niet of je dat al hebt geprobeerd.
|
Citaat:
Ik kwam er eerder achter dat ik dit niet als admin had gedaan en het daarom niet werkte. Ik heb het echter gisteren wel als admin uitgevoerd en er kwam te staan; bewerking voltooid, maar ik heb hem opnieuw opgestart en dep valt msn nog steeds lastig. Iemand enig idee hoe dit kan komen? |
Iemand?
|
Hallo?!?!
Reageer ff ik ben belangrijker dan de rest |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ontopic blijven ajb
|
TID en Hendre, ontopic blijven of ik ga jullie spanken. :nono:
De rest ook ontopic blijven btw. |
Piloff, graag ontopic blijven.
|
Hallo mensen,
Als je op dit forum zit ben je verplicht om te reageren, ff opschieten dus. |
Kap eens even met dat schijtirritante uppen. Niemand hier is iets verplicht en niemand weet het blijkbaar.
|
Citaat:
Discussie is toch al afgelopen? |
Dat ene trucje werkt niet, dus jullie moeten met iets anders komen.
|
Hallo?
|
Upgrade naar Windows XP.
|
dat is een downgrade oetlul
|
Citaat:
|
Ontopic blijven aub
|
Jongens, ik ben het nu echt zat. Of jullie gaan reageren of ik dien een klacht in.
|
Citaat:
Oh wacht of is dit offtopic :bloos: |
Jij dient helemaal niks in, dit topic gaat op slot omdat je je irritant gedraagt en het topic steeds upt. (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53. |