![]() |
Goed abonnement?
Hallo,
Zoals jullie misschien wel weten, zitten we hier in België nog altijd vast aan een datalimiet. Mijn downloadlimiet bv. is maar 10GB per maand, en daar zit je héél snel aan als je een film wilt downloaden. Nu heb ik een site gevonden die ADSL aanbiedt zónder limiet. Het ziet er wel betrouwbaar uit, maar ik ken niets van snelheden enzo, dus vraag ik me af of het een snelle verbinding is? Hier zijn de gegevens: Citaat:
Het komt van deze site, trouwens: http://www.e-leven.be. |
Niet doen want de provider is altijd verplicht een duidelijke snelheid op te geven.
Straks is de snelheid misschien wel 200 kbps aangezien deze raar staat aangegeven... en dan zit je er een jaar aan vast of misschien wel 2. |
Ze hebben twee verschillende abonnementen hè, één van 3Mbit en één van 6Mbit. 3 Mbit is ongeveer 300 kB/sec. en op dezelfde manier is 6 Mbit ongeveer 600 kB per seconde. Allebei niet enorm snel maar ook zeker niet traag.
Zo enorm betrouwbaar vind ik het er overigens niet uitzien, de site is niet eens helemaal af (veel 'under construction' pagina's). :s |
Citaat:
|
Ja, lieverd, maar bij internetabonnementen zit je ook nog met TCP/IP overhead en verschillende andere factoren die de snelheid beïnvloeden, dus daarom is het meestal slimmer om door 10 te delen, i.p.v. door 8 zoals het inderdaad eigenlijk zou moeten, om een indicatie te krijgen van de werkelijk haalbare snelheid. Mijn modem traint in op 10340 kbps en ik heb toch geen downloadsnelheid van 1292 kB/sec., rara hoe kan dat.
Maar goed, jij je zin: 3 Mbit = 384 kB/sec., 6 Mbit = 768 kB/sec., in theorie dan. |
Oké, het is dus wel tamelijk snel. En eigenlijk is het beter om iets trager te downloaden maar zonder limiet, dan supersnel (om na een paar uur al over je limiet te zitten). :)
Mja, dan rest natuurlijk de vraag of het betrouwbaar is... :s |
Zoek ook eens rond naar consumentenervaringen op Belgische websites. Er zitten hier natuurlijk niet héél erg veel Belgen.
|
Je kan altijd proberen op:
http://www.geendatalimiet.be/ Daar staan op de frontpage al direct 2 aanbevelingen (ik ken iemand die Dommel heeft, en ik heb hem nog niet horen klagen daarover); en op het forum daar zullen ook wel genoeg adviezen gegeven kunnen worden; het lijkt me logisch dat het merendeel van de gebruikers daar nogal staan op een hoge of onbestaande datalimiet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57. |