![]() |
tanden vraagje
Mijn verstandskies is eruit gehaald omdat ik er niet goed bij kon met de tandenborstel. Maar nu zit er op die plek dus een gat, en in dat gat blijven steeds etensresten achter die ik er niet uit krijg omdat ik er dus niet goed bij kan met de tandenborstel (en ook niet met m'n tong ofzo). Weet iemand misschien iets waarmee ik dat wél eruit krijg? Ik neem aan dat het gat vanzelf dichtgroeit, maar tot die tijd is het toch wel fijn als het schoon is.
|
spoelen met listerine oid?
|
het zijn echt stukjes eten, ik kan ze met m'n tong voelen zitten maar niet wegkrijgen, ook niet met spoelen.
|
Maar dan is het ook nog wel een wond lijkt me? Dat is niet echt fijn om te poetsen ofzo.
Voorzichtig eten aan 1 kant van je mond, en verder idd goed proberen te spoelen lijkt mij het enige wat je kan doen. |
Nee het is geen wond, de kies is er al bijna twee weken uit, het doet ook geen pijn meer. Maar de wortel van zo'n kies is 1,5 bij 0,5 cm ofzo, dus dat groeit niet zo 123 dicht.
|
Je kies is er zeker uitgehaald bij de kaakchirurg? Dat laat namelijk een groter gat achter dan wanneer -ie getrokken wordt bij de tandarts.
Ik had dat ook, heel vervelend omdat je het zo goed voelt zitten :D Maar het gaat vanzelf weg. Als je het er niet uitkrijgt, kan het wel eens helpen om te spoelen, gewoon met water, of als je het gelijk wilt ontsmetten: zout water. Oh, je zegt dat spoelen niet helpt, nou dan weet ik het ook niet :) succes. |
pielen met een tandenstoker?
|
nee bij de tandarts, ik heb gewoon enorme tandwortels ofzo :p
hmm een tandenstoker heb ik geprobeerd, lukte niet, kreeg geen grip en kon niet 'de hoek om'. Maar dat brengt me wel op een idee, er zijn van die kleine flosstokjes met haartjes eraan, misschien werken die wel. Die kun je ombuigen toch? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien is het een idee om met een kauwgumpje te kauwen in die hoek? Misschien dat dan die etensresten aan de kauwgum gaan zitten. Verder zou ik het niet weten, heb er geen ervaring mee.
|
Ik heb dat ook gehad, voelt inderdaad vervelend. Ik heb het altijd gewoon laten ziten, naar een paar maanden is dat gat dichtgegroeid en heb je er geen last meer van.
|
Ik heb bij het verwijderen van mijn verstandskiezen van de kaakchirurg een soort 'spuit' meegekregen die ik moest vullen met een bepaald spoelmiddel, en dat moest ik dan in het gat spuiten, zodat de etensresten eruit gingen. Die 'spuit' heeft een gebogen uiteinde, waardoor je 'm goed in het gat kunt steken.
Maar hoe je daar aan kunt komen, weet ik niet. |
Citaat:
|
Misschien dat je tandarts ze ook wel heeft en dat je daar even kunt informeren?
|
Of anders ff vragen bij de apotheek, die hebben vaak ook wel van dat soort dingen.
|
Mijn man had ook zo'n soort ragertje toen zijn kiezen getrokken waren; die kan je ombuigen, en als je het uiteinde dan nog te eng scherp vindt lijken, dan buig je daar ook wat aan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49. |