![]() |
webcam weigert
hoi ik heb een geintegreerde webcam van acer maar op een of andere manier wil ie niet meer werken als ik het wil, dan krijg ik de melding "de camera wordt door andere toepassing gebruikt" en als ik dan op andere toepassing activeren druk opent ie mijn start menu en meer niet.
dit is tamelijk irritant en ik zou graag geholpen willen worden |
Acer sja...
Start > uitvoeren > devmgmt.msc > ok Daar even je webcam zoeken (bij mij staat ie onder beeldapparaten). Dan rclick > uitschakelen en vervolgens weer inschakelen. Normaal trek ik de stekker er gewoon uit bij dat bericht, maar dat gaat bij jou niet. :p |
Citaat:
|
Kan het iets specifieker? Wil je gebruiken voor msn bijv. want kvind vind nu de probleemstelling vaag. Dat een webcam niet (goed) werkt kan namelijk ook liggen aan de toepassing waar je hem wil gebruiken.
|
hij doet t niet bij windows live messenger, yahoo messenger en via het acer orbicam programma doet hij het ook niet, ik krijg steeds dezelfde melding, namelijk dat hij in gebruik is...
|
Je kan kijken met Unlocker door welk programma hij in gebruik is. Als je dat weet dan kunnen we er verder mee (y)
|
Citaat:
of ik doe iets verkeerd, een beetje hulp is ook niet verkeerd... |
Citaat:
(het bestand dat geblokkerd kan zijn is waarschijnlijk een .exe dus sorteer het op detail bekijk de .exe en zoek de goede eruit bekijk ze desnoods allemaal of selecteer alles in de map waar de software geinstalleerd is en kijk of er iets blokkerends in zit) Al de software van je webcam gereinstalled? |
Citaat:
ik ga wel op de logitech/acer site software zoeken... thnx anyway |
Heb je al geprobeerd om de kabels los te trekken, en de software te deinstalleren, en vervolgens weer te installeren?
Beetje n00b-oplossing, maar misschien werkt 't :) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het (software-matig) verwijderen van de van de webcam en dan opnieuw installeren helpt ook niks? |
Citaat:
|
De kans is aanwezig dat windows er zelf wat drivers voor heeft, dus zo eng is het toch niet? :o :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30. |