Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Kramp na MP3-Speler (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1551928)

Nilssiej 06-03-2007 16:03

Kramp na MP3-Speler

Hoi allemaal,

Ik heb mijn MP3-speler gisteren ongeveer een anderhalf uurtje aangehad en vandaag ongeveer een uur en ik heb nou heel erg kramp in mijn oren (nee het is niet van de dopjes, het zit echt in mijn oren). Ik heb hem dan ook nog maar een weekje ofzo. Ook heb ik het idee dat ik iets minder hoor (ik hoor nog steeds goed volgens bijv. de oorcheck, maar het is wel minder dan normaal), en ook zitten mijn oren dicht net als dat je verkouden bent. En nee, ik zet mijn MP3-Speler niet op een schandalig hoog volume van 90%, maar op een bescheiden 10 tot hooguit zo'n 36% (gemiddeld staat hij op 20%) dus niet echt een volume waar je snel doof van wordt. Het is dan ook vanzelfsprekend dat ik hem nu niet in heb. Heeft iemand hier ooit ook wel eens last van gehad of weet iemand hoe dit komt?

Ik wist dat een MP3-speler schadelijk kan zijn voor je gehoor maar dit is toch wel erg heftig? :confused:

Apollo

MTpower 06-03-2007 16:28

Ik heb ook altijd suizende oren na mp3-speler gebruik, maar ik zet hem altijd vol open :o

*blue angel* 06-03-2007 18:13

toeval ?

Roos 06-03-2007 21:51

Misschien zitten die oortjes niet lekker. Ookal denk je zelf dat dat het niet is ;)

vosje16 07-03-2007 14:58

Ja, ik krijg ook pijn van sommige oortjes...

Roosje 07-03-2007 19:16

Citaat:

vosje16 schreef op 07-03-2007 @ 15:58 :
Ja, ik krijg ook pijn van sommige oortjes...
Ik ook ja, is niet heel raar geloof ik.

Toyd 10-03-2007 18:19

misschien kan je beter van die oorwarmers inplaats van oordopjes misschien helpt dat.

GreetZz Toyd

Angel on Earth 10-03-2007 18:23

.... en er heerst een griepepidemie, heb je niet toevallig last van verkoudheid want dan kan je daar ook ontzettend last van krijgen :confused:

toothfairy 10-03-2007 22:02

Citaat:

Nilssiej schreef op 06-03-2007 @ 17:03 :
Ik heb mijn MP3-speler gisteren ongeveer een anderhalf uurtje aangehad en vandaag ongeveer een uur en ik heb nou heel erg kramp in mijn oren (nee het is niet van de dopjes, het zit echt in mijn oren).
Wat noem je kramp in je oren?

Ik heb al een paar jaar constant oorsuizen (niet door mp3 maar door festivals neem ik aan) en heb wel soms iets dat je kramp in je oren kan noemen, maar dat heb ik bijna enkel als mensen luid praten of drukke muziek luid staat of zo. Ik kan het eigenlijk niet echt beschrijven maar misschien herken ik het wel als iemand anders het beschrijft.

Ik denk trouwens dat die kramp in je oren niet van je mp3 kan komen als je er 1,5u en 1u op een normaal volume naar hebt geluisterd.

Ahoewah 11-03-2007 16:32

Als je het niet bent gewend zou het kunnen dat je het geluid te hard hebt staan.

Toen ik begon met portable-muziek luisteren (Discman destijds, heb inmiddels een mp3 speler versleten, ben nu een trouwe eigenaresse van de Gmini500 80GB, PMP) zette ik de muziek altijd zachtjes, pas toen ik was gewend aan het apparaat zette ik hem pas hard aan.

Je moet niet het apparaat voluit aanzetten, zo verpest je je oren! Nu vind je dat wel leuk, muziek luisteren, maar als je oud, grijs en moeilijk te been bent praat je er wel anders over. Dan hoor je niks meer, en dat :nono: leuk.

Ahoewah

Vice 11-03-2007 23:41

Citaat:

Roos schreef op 06-03-2007 @ 22:51 :
Misschien zitten die oortjes niet lekker. Ookal denk je zelf dat dat het niet is ;)
Inderdaad, gewoon andere oortjes proberen. Of misschien een koptelefoon.

toothfairy 12-03-2007 11:25

Hij zegt:
Citaat:

Nilssiej schreef op 06-03-2007 @ 17:03 :
ik heb nou heel erg kramp in mijn oren (nee het is niet van de dopjes, het zit echt in mijn oren).
dus hebben die oortjes er niets mee te maken, toch?

Nilssiej 13-03-2007 19:07

Bedankt voor de reacties. Ik luister nu wat minder naar m'n MP3-Speler (eigenlijk niet langer dan een half uur per dag) en het is dan ook nu verminderd. Fftjes: Verkoudheid is het niet, dan had ik het meteen herkend. Ik voelde het onlangs ook opkomen terwijl mijn MP3-Speler opzat, dus het komt zeker weten door de MP3-Speler, alleen vond ik het toen nog geen reden om het af te zetten. Als ik zou moeten zeggen waar het zit, dan zou ik zeggen dat het Het ongeveer op de plek bij je kiezen zit/zat, dus echt in je oren.

@toothfairy: Dat is Tinnitus, een constante oorsuis in je oren :o

19lotte93 16-03-2007 16:16

je oren moeten in het begin altijd even wennen aan je oordoppen,, dat had ik in het begin ook maar na een paar keer dragen gaat het over

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.