![]() |
Kosten consult psycholoog
Wat kost een consult bij een psycholoog? Een vriend van mij heeft namelijk geen aanvullende verzekering, maar heeft wel hulp van een psych nodig.
|
Over het algemeen verschilt het per psycholoog (maar rond de 80 euro per consult (van meestal 45 minuten) is volgens mij wel een beetje een richtlijn die je aan kunt houden) en soms is het mogelijk om een groot deel van de kosten, ondanks geen aanvullende verzekering, toch vergoed te krijgen (via de AWBZ, dan heb je nog een eigen bijdrage van rond de 15 euro). Ik denk dat hij het best bij zijn huisarts (en eventueel een psychologenpraktijk - maar voor eventuele vergoeding moet hij sowieso een verwijzing van de huisarts hebben) kan informeren naar de mogelijkheden.
|
Citaat:
|
Als je bij bijvoorbeeld het Riagg of de GGZ zit krijg je het vergoed uit de AWBZ en maakt het dus niet uit of je wel of geen aanvullende verzekering hebt. Voor sommige dingen, bijvoorbeeld psychotherapie geldt een eigen bijdragen van 15,20 per sessie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
15,20 per sessie, 2 tot 4 sessies per maand, zit je al snel aan de 30-60 euro per maand. Vind ik persoonlijk nogal wat, ik kan 't iig niet zomaar missen.
|
Citaat:
Daar krijg ik gelukkig nog 50% van vergoed, maar zo'n 4 keer in de maand een bezoekje tikt idd behoorlijk aan. |
Heeft een 'particuliere' psycholoog (dus geen Riagg) voordelen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is nogal wat. Moet je dat helemaal zelf betalen? |
Sommige dingen kosten nu eenmaal veel geld...
(Niet alleen psychologen en daar weet ik helaas alles van... :s) Citaat:
|
Citaat:
|
Sommige psychologen bieden een gereduceerde prijs als je kunt aantonen dat het inkomen daar aanleiding toe geeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou voor hem blijkt het gelukkig mee te vallen, hij hoeft maar 27,50 per consult van 60 minuten te betalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Rotterdam heet het Riagg iig nog gewoon het Riagg.
Ik wilde ook niet naar m'n huisarts om een verwijsbrief maar heb m'n moeder toen zo ver gekregen dat ze voor me belde om een verwijsbrief en heb er toen een gekregen want ik durfde echt niet zelf :o |
Citaat:
|
In Zaandam heette het Riagg drie jaar geleden Dijk en Duin ofzoiets:)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is inderdaad zo dat een arts een beroepsgeheim heeft (evenals andere hulpverleners), maar dat staat los van het feit of iemand liever rechtstreeks een hulpverlener wil of via de huisarts. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |