![]() |
gedagvaard:S
Ik ben gedagvaard vanwege een snelheidsovertreding van meer dan 30 km te hard. Iemand enig idee wat er gaat gebeuren bij zo'n zitting?
|
Tenzij je jezelf vrij kunt pleiten zal er een strafmaat worden vastgesteld, waarna je bankrekening (hopelijk) veel pijn zal lijden.
|
Je wordt meestal alleen gedagvaard als je al eerder (binnen 1 jaar) een soortgelijke overtreding hebt begaan. In dat geval krijg je waarschijnlijk een hogere boete en een voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid.
|
Citaat:
Ja dat klopt wel denk ik. :bloos: Ik ga de officier vragen om een transactievoorstel, dit mag hij niet weigeren als er geen andere hoofdstraf is dan een geldboete. Weet iemand wat de hoofdstraf(fen) hiervan is? |
tussen de 30-49 te hard, voor de tweede keer, was de eis volgens mij:
boete + 20% + 4 mnd voorwaardelijke ontzegging Het OM stuurt geen transactievoorstel meer. |
Daar ga je denk ik de hoogte van de boete te horen krijgen en waarschijnlijk een voorwaardelijke rijontzegging :o
|
plus toch een punt van je beginnersrijbewijs (neem tenminste aan dat je die hebt)
ik zag net op boetes.nl dat het op de autosnelweg meer dan 40 km te hard is en overige wegen meer dan 30 km te hard van boetes.nl Wat telt mee? Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder. Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee. De overtredingen die worden geregistreerd zijn: bumperkleven; ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard); het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer; veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels; het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel. |
Citaat:
voor mn eerste boete was ik niet staande gehouden. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat bedoelde drukknoopje in haar post hier beneden, denk ik. OT : je krijg de boete te horen, en een rij-ontzegging, vermoedelijk voorwaardelijk. tip : ga netter rijden. |
Citaat:
|
Citaat:
Juh :( |
Citaat:
|
Ga vooral lekker door met veel te hard rijden. Het is toch gebleken dat dit soort snelheidsfreaks voornamelijk zichzelf doodrijdt.
|
Jij hebt zeker geld te veel:D
|
Citaat:
|
Citaat:
staat nergens staande gehouden |
Citaat:
Haha ja gelukkig weet jij alles van de omstandigheden waaronder dit is gebeurt en ben jij dus echt in de positie om hierover te oordelen. :rolleyes: Heel erg bedankt voor deze zinnige toevoeging aan dit topic. Als je verder je mond zou willen houden? Dank u. @poepkind: was het maar waar :) ! |
Citaat:
Maar ik moet zeggen dat ik weinig omstandigheden ken die 30 km/h te hard eventueel zouden kunnen verantwoorden.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Binnen 5 jaar zit je tegen een boom. (y)
|
Citaat:
de TS krijgt al een bekeuring, en waarschijnlijk een flinke ook. dan hoef je hier niet alsnog te verkondigen hoe geweldig jij het kennelijk vindt als dr weer eens een ongeluk gebeurd. (maar goed, door lui als jij onstaan die leuke kijk-files vol lui die alleen maar denken 'net goed', zonder nou eens _echt_ na te denken over wat ze denken.) |
Citaat:
|
Topic op verzoek van TS gesloten
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41. |