Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Linksys Router probleempje. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1552461)

All Out Of Love 07-03-2007 17:36

Linksys Router probleempje.

Oke als volgt... Me router krijgt netjes een Ip adres van me modem toegewezen, me router wijst netjes een Ip adres aan naar me PC.

Internet doet het wel.... echter zeer zeer zeer traag.

In me Interface heb ik alle duplexjes al geprobeerd. 10 Mbit Half 10 Mbit Full 100 Mbit Half 100 Mbit Full.

Ping ik via cmd prompt dan doet ie gewoon alles 11 MS

En soms alleen maar time-outs

Nu heb ik me internet weer rechtstreeks gedaan op me PC, maar die gaat dus ook zeer traag ineens.

WTF ? hoe kan dit :--) iemand een oplossing voor BEIDE problemen ?? :--)

Guinevere03 08-03-2007 11:12

Ben je toevallig bezig met torrents downloaden? Dat zorgt er bij mij nog wel eens voor dat internet retetraag wordt (torrents zetten zoveel verbindingen tegelijk open naar je pc dat er geen plek meer is voor je gewone internet, zo is mij eens verteld ;)). Als je dat aan hebt staan, sluit je torrentprogramma eens en kijk of je internetsnelheid verbeterd.

Dittrich 08-03-2007 14:40

Heb je verder wel de nieuwste firmware of eventueel een custom firmware?

All Out Of Love 09-03-2007 19:17

Citaat:

Guinevere03 schreef op 08-03-2007 @ 12:12 :
Ben je toevallig bezig met torrents downloaden? Dat zorgt er bij mij nog wel eens voor dat internet retetraag wordt (torrents zetten zoveel verbindingen tegelijk open naar je pc dat er geen plek meer is voor je gewone internet, zo is mij eens verteld ;)). Als je dat aan hebt staan, sluit je torrentprogramma eens en kijk of je internetsnelheid verbeterd.
:')

SisterOfMercy 12-03-2007 22:45

Ehh, die router krijgt een IP adres van het modem en is zelf ook DHCP server?

Verder kan je alle bekabeling eens controleren.. werkende splitter van iemand lenen en direct achter je isra punt gaan zitten. Boel goed aansluiten, en dan maar kijken of het weggaat.

Geen voIP, video-on-demand en andere gekke shit over je internetlijn?

airbag 13-03-2007 01:29

Citaat:

All Out Of Love schreef op 09-03-2007 @ 20:17 :
:')
Heheh, toch kunnen programma's die downloaden (maar vooral daarbij uploaden) zorgen voor vertragingen in het normale gebruik van internet. Wanneer je zo'n programma je upload vol laat trekken gaat je downloadsnelheid ook significant omlaag en je ping zal toenemen tot astronomische getallen. Zeer leuk wanneer een huisgenoot zijn torrents niet begrenst en je zit te WoW-en met 'n ping van 3000...

Verder komt er echter niet veel relevants in m'n hoofd op, naast ideëen over virussen die excessief mailtjes via jouw pc aan het verspreiden zijn :p .

Dittrich 13-03-2007 06:58

Zulke dingen zijn wel te ondervangen door custom firmware te gebruiken voor de Linksys router.
Dat scheelt vaak al heel wat, zowel in surfsnelheid als in downloadsnelheid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.