![]() |
Wie van de bezoekers van dit Psychologie board leest eigenlijk wel eens boeken over psychologie? :)
Ik wil mij er nog meer in verdiepen eigenlijk, gewoon als hobby; met name in de sociale psychologie :) Zelf lees ik inmiddels al maandelijks het Psychologie Magazine, maar goed .. iemand nog leuke / interessante boeken erover gelezen? |
nope
sorry maar wat staat er in dat magazine ? |
Heb ooit een IQ-boek gelezen :D
Kweenie of het echt psychologisch is, maar het stond bij de psychologie-afdeling dus dat zal dan wel. |
Ik heb zelf een aantal boeken over psychologie die ik als naslagwerk gebruik om hier op het forum vragen te beantwoorden.
|
Citaat:
|
ik ben nu een boek aan het lezen over autisme... is ook wel min of meer +- psy. zeker?
|
Hmz.. neej, ik lees geen boeken over psychologie eigenlijk..
maar kwil het wel gaan studeren!! |
Ik heb twee studieboeken van psychologie, eentje over sociale psychologie en eentje is een inleiding voor eerste jaars WO studenten...
Verder ben ik ook lid van het Psychologie Magazine. Studie boeken zijn echt aan te raden, vind ik zelf, leest makkelijk weg en is echt ontzettend interessant! |
Citaat:
(ISBN nummers zouden leuk zijn, vooral over de sociale psychologie) :) |
Citaat:
Boek 1 : 'Psychologie'- Bernstein, Clark-Stewart, Roy, Wickens ISBN: 0-395-77071-8 Boek 2 : 'Social Psychology' - David G. Myers ISBN: 0-07-112143-9 Je kan ze zeker los verkrijgen, maar zijn wel duur... |
Nou bedankt iig :)
|
Citaat:
|
Citaat:
En anders ga ik ff in de bieb kijken :) |
Ik lees wel eens boeken over psychologie of over verwante onderwerpen. Voor school, maar ook gewoon voor de 'lol'. Volgend jaar zal het ook nog wat meer verplicht (o, wat erg ;)) moeten, omdat ik twee keer psychologie (wel verschillende ;)) als keuzevak heb gekozen.
|
Hoi ********,
Ik heb één studieboek over wetenschappelijke psychologie :) Zelf vind ik dit forum echter niet erg veel met psychologie te maken hebben. No offense, maar het lijkt hier af en toe eerder een kliniek :) Is het misschien een idee om een nieuw forum te starten waar mensen hun problemen kwijt kunnen en dit psychologie forum voornamelijk te gaan wijden aan de Psychologie als wetenschap? Groetjes, Naru Narusegawa |
Citaat:
ik heb even geen tijd om te zoeken ;) ------------------------------- 'k lees wel leesboeken over psych. stoornissen of dat iets een psychologische roman is etc. mja.. Dirk Bracke heeft bv. over autisme geschreven.. (dat staat ook nog bij de boeken voor volwassenen) (titel: een lege brug) 'k lees meer korte stukjes, van internet, uit de krant en eens een keertje op encarta. |
Citaat:
Citaat:
Er bestonden al diverse discussies hierover, maar uiteindelijk werd besloten het forum zo te laten als het is; aangezien echte onderwerpen over de psychologie zelden zijn. |
Citaat:
Groetjes, Naru Narusegawa |
Ik ga volgend jaar Psychologie studeren; dan moet ik vast wat boekjes lezen.
|
Citaat:
(hebben ze standaard boekhandel in nederland? die hebben meestel een verdieping studieboeken; andere grote boekhandels misschien ook wel) |
Jap voor school heb ik wel het een en ander gelezen.
Vooral ontwikkelingspsychologie, maar heb ook een boek genaamd 'psychatrie' wel erg beknopt vind ik zelf, maar wel duidelijk. |
Citaat:
|
:D
japs, SPW woonbegeleiding verstandelijk gehandicapten |
Citaat:
|
Citaat:
Moet je zeker geduld voor hebben of valt dat wel mee? |
Citaat:
Hmm, Donner .. ik zal er eens naar kijken. Elke keer boeken kopen word je ook niet vrolijk van ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
mar stom genoeg heb ik normaal niet veel geduld, maar met hen (meestal) wel :D Vandaag duidelijk niet... grrrrr glukkig hoefe ik maar 4 uurtjes te werken, kon echt nix van ze hebben vandaag :D arme bewonertjes van me |
Alleen als ik een onderwerp heb waarover ik me dan interesseer, vaak om te kijken hoe ik iemand kan helpen ofzo.
Boeken over eenzaamheid en faalangst enzo. |
Ik lees ook hetPschychologie Magazine, maar vind er echt geen reet aan en er staan heel veel fouten in. Mijn moeder heeft wel wat boeken over psychologie in de kast staan zoals:
Denk nog wijzer van René Diekstra (vind ik zelf een aardig boekje en het leest lekker makkelijk weg) De mens en zijn symbolen van Carl G. Jung (vind ik zelf een nogal saai en vaag boek) De draagbare Freud (een selectie uit het werk van Freud. Vind ik zelf een aanrader) Pioniers in de psychologie (gebruik ik zelf als naslagwerk; bijv. voor mijn PO KCV) De emoties van Nico Frijda (heb ik niet gelezen) We hebben wel wat meer staan, maar ik kan het zo gauw niet vinden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. In de bieb kun je misschien ook nog wat vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb wel een boek gelezen wat iets met psychologie van doen heeft over neuro 'nog iets' programmeren. Was niet door te komen, maar staan wel interresante oefeningen in.
|
Citaat:
|
dit is een hele interresante tropic!! na de vakantie ga ik eens wat titels zoeken...
ik ben zelf bezig met een curcus kinderpsychologie van NTI die is volgens mij niet zo uitgebreid maar wel heel leuk en leerzaam om te doen! hij kost jammer genoeg alleen wel veel (maar daar heb ik lieve ouders voor) |
Citaat:
|
Citaat:
De juiste lichaamstaal - Gunther Rebel ISBN: 9024367530 Is zeer zeker interessant :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02. |