![]() |
Bestanden overzetten van ene naar andere PC
Hoop dat het hier in het juiste subforum staat, kan iemand me vertellen wat een handige methode is om bestanden van de ene naar de andere PC te kopiëren? Kan dit via een LAN-netwerk of zo, of moet je er gewoon een kabeltje (zo ja: wat voor kabel?) tussendoen, of wellicht nog een andere methode? Bij voorbaat dank.
|
Eerst vraag ik me af waarom je bestanden over wil gaan zetten.
Als je windows opnieuw wil installeren, kan je ook gewoon de windows map, buiten windows, verwijderen en dan tijdens de installatie niet voor een format kiezen. Als je modem/router twee netwerkuitgangen heeft, kan je een kleine netwerk opzetten. hiervoor heb je nog een straight-kabeltje nodig. (router -- pc) Als je toch een verbinding tussen twee computers wil hebben, dan is een crossover-kabel voldoende. Een andere methode is het gebruiken van verwisselbare media's, bijvoorbeeld werken met een diskette, ubs-stickje, cd(rw)-rom, externe harde schijf. |
Bedankt. (De reden is dat ik overweeg een nieuwe computer te kopen, en dan is het natuurlijk wel handig als je ook op de nieuwe computer over de bestanden van de oude beschikt.)
|
Als dat zo is, dan raad ik aan om even je computerkast open te schroeven, harde schijf eruit te halen en deze even tijdelijk aan je nieuwe computer te koppelen zodat je makkelijk en snel alle gegevens kan kopiëren.
|
Kan je dat laatste ook doen als je bestanden van een vaste pc over wil zetten naar een laptop en zo ja, hoe sluit je dan je oude HD aan op die laptop?
|
Citaat:
|
ipv behuizing, dit is er speciaal voor; http://www.mnm-computers.nl/product_...oducts_id=2333
voeding haal je bij dit model uit de kast van je gewone pc |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |