![]() |
Hoeveel initiatief nemen?
Ik had een vraag;
Ik ben al een tijdje met een dame aan het chatten en heb d'r ook al wel x ontmoet in de stad... (paar maanden terug ook wel close geweest etc. etc.) Het contact heeft tijdje stil gezeten totdat ik d'r weer x zat in de stad!! Daarna sprak ze me gelijk aan op MSN! uiteindelijk had ik d'r gevraagd op MSN of ze x wat wilde drinken! Dat wilde ze wel een x... Paar dagen later (zondag) 1e smsje gestuurd of ze nog zin had om wat te drinken, en of ze die a.s woensdag kon. SMS terug dat ze die woensdag niet kon, of ik volgende week kon..... Toen heb ik weer een smsje gestuurd dat ik die dinsdag (week erna) wél kon, waarop zij weer smste dat 'ze dacht' dat ze toen ook kon.... Verder die week helemaal niet meer gesmst etc. etc., en ik kreeg zo 't gevoel dat ze 't eigenlijk niet wilde :rolleyes: OOK omdat ze me vanochtend op MSN aansprak, maar TOTAAL niets schreef over van 'wanneer gaan we wat drinken oid'... :s Express heb ik er ook niets over gezegd. NU de vraag: Er is dus nog geen concrete afspraak, moet ik nu wéér smsen van: 'heb je nog zin om dinsdag wat te doen'??? Ik zou het namelijk leuk vinden als ZIJ ook eens wat initiatief nam of een hint gaf ;) Maar dat is TOTAAL niet aan de orde..... :confused: Ik heb onderhand zo iets van: 'rot dan maar op'... |
Doe wat je gevoel je zegt. Als je de indruk hebt dat zij jou niet zit zitten, kun je dit altijd op de man af vragen... Aan gissen heb je niks.
|
Tja, dat roep je over jezelf af als je iets probeert te regelen via sms in plaats van die telefoon te gebruiken om te bellen zoals een normaal mens. Sms is voor kleine berichtjes, niet voor communicatie.
Zij denkt nu: dat regelen van dat drinken ging ook voor geen meter, en toen hij op msn was zei hij er ook al niets over, dus hij bekijkt het maar. |
Zozo.. SMS-en? Halfzacht geklungel van niks. Ik denk dat dit meisje gewoon vrij matige interesse in je heeft, en door de zaken aan te pakken als een zachtgekookt eitje heb je het er niet beter op gemaakt. Meisjes zijn vaak slecht met zelf initiatief nemen..maar het is dus niet zo dat die dinsdag al voorbij is gegaan? Als dat niet zo is zou ik haar bv maandag iets als bevestiging sturen in de trent van...'morgen om 10 uur bij café de Groene Draak oke?' (of nog beter, bellen op zondag ofzo) Als dit meisje er dan weer onderuit probeert te komen zonder tegenaanbod zou ik er mee kappen. Kijk dit soort problemen krijg je als je zo slap uit de hoek komt.. wat vage sms-jes en msn gesprekken is niks. Als je opbelt kan je in een telefoontje de details allemaal vastleggen en bovendien komt het toffer over. Veel beter.
|
Citaat:
|
Je zat x? In de stad? Ze wilde x wat drinken? Jezus, ik zou zeggen 'de jeugd van tegenwoordig', maar met 19 mag je daar toch wel eens overheen groeien...
|
Citaat:
|
noem me een mietje, maar bellen houdt ik TOTAAL niet van...... :bloos: :bloos:
@ stefanie: als ik doe wat mijn gevoel zeg, stuur ik nog een x een smsje van: 'als je nog wat leuks wilt doen, ik kan dinsdagavond sowieso! KUS'... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maarja, we zullen zien, denk dat ik dat doe :rolleyes: |
Met even te bellen dring je je helemaal niet op. Je maakt het voor jezelf en de ander gewoon een stuk gemakkelijker en duidelijker. Blijkbaar is het bij jullie vooral een probleem dat er niks duidelijk is. Wel, dan moet je net daar iets aan veranderen. Bijvoorbeeld door beter/anders te gaan communiceren.
Als zij het voor jou niet waard is om tegen je principes te gaan bellen, kan je je beter afvragen of je een afspraak wel echt ziet zitten. Je zal dan echt wel tegen elkaar moeten gaan praten, hoor. |
Óf ze is niet echt geïnteresseerd in je, óf ze is een compliment whore en speelt 'hard to get'. Kan zo van je verhaal niet beoordelen welke het is.
|
-edit--
|
Citaat:
bellen hou ik gewoon niet van :bloos: en als ze op dat smsje niet positief reageerd dan laat maar, block ik haar, en dan ga ik verder... pfff edit; maar ik stuur nog wel x sms/hyve bericht oid en met de vraag; zie hierboven :D |
msn/smsen/hyves/icq en alle andere dingen via een computer/telefoon toetsenbord zijn nou niet écht de manieren om lekker in contact te komen.
Trek lekker je stoute schoenen aan, bel d'r, dan weet je het binnen 1 minuut. Zo niet, jammer dan, zo ja: leuke avond! |
Citaat:
en dan kan je nog de heeeeeeeeele avond lekker in contact komen... maarja.. ik zal d'r binnekort smsen oid en een allerlaatste poging wagen :s |
Citaat:
Citaat:
|
Dude,
vraag dr gewoon heel simpel Heb je nog zin om een keer wat te drinken? Als ze blijft ontwijken dan weet je het togg.. Makkelijker dan een halve A4 op een forum te schrijven.. pce |
En zodra je het weet ga je naar plan b.
Next stategie offf next girl.. Tis maar wat je persoonlijke visie is daarover. |
Citaat:
Als ik niet met een meisje wil daten, en heb tóch ja gezegt (maar nee gedacht).... ga ik die niet direct weer aanspreken op MSN als ze online komt... ontloop ik 'r liever ;) Maar ik denk dat ik me gevoel maar moet volgen en moet komen met concrete afspraak!? |
Bel haar nou gewoon even ;)
Of maak via MSN een concrete afspraak. Het heen en weer gejengel is vermoeiend (n) |
Citaat:
|
Ik zou niet vragen: kan jij dinsdag?
Maar gewoon vragen: wanneer kan jij? |
Eigenlijk vraagt ze je, show me what you got..
Precies, je topic heet 'hoeveel initiatief nemen'. ZOVEEL ALS NODIG IS. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Bel dr op!
Hoor je ook meteen of ze enthousiast is of niet. En wat is nou het ergste dat je kan gebeuren? Ik begrijp die telefoonangst niet echt, je wordt heus niet opgegeten door de hoorn ofzo hoor! |
Ja ik vind het zelf ook altijd wel even spannend om te telefoneren, maar ik vind het ook altijd wel even spannend om een tentamen te maken en dat is ook geen reden om het dan maar niet te doen. Dingen gebeuren nu eenmaal niet als je er geen moeite voor doet. Behalve als je vier bent. Heeee MaStar, misschien wil je moeder wel voor je bellen?
|
Citaat:
|
tja, bellen vind ik gewoon kut, zeker als ik iemand niet goed ken en wil daten,....... :rolleyes: stuur mrogen nog 1x smsje, en dan zien we 't wel...
suggesties zijn welkom, maargoed, iedereen vind toch dat ik moet bellen.... :s |
Citaat:
|
Citaat:
En je moet gewoon bellen. Wat is daar nou zo erg aan als je er over na denkt? Het is gewoon praten via een telefoon. Durf je haar niet aan te spreken? Wou je als jullie wat drinken zijn haar steeds SMS-jes sturen? Als je in het echt gewoon met haar kunt praten waarom dan niet via de telefoon? Zet je gewoon over die stomme angst heen en bel gewoon. Ze wil waarschijnlijk een man, geen kind dat bang is voor de telefoonmonster. |
Als dat meisje je echt leuk had gevonden, dan had ze wel wat makkelijke tijd vrijgemaakt.
Mijn advies: ff lekker links laten liggen, geen energie meer insteken, en wachten totdat ze echt wil. Hoor je niets meer van haar? Dan weet je meteen dat ze niet oprecht geintereseerd was maar meer casual. En ga haar niet constant smssen bellen of wat dan ook. Als vrouwen ergens een teringhekel aan hebben dan is het een claimerige man. |
Citaat:
Citaat:
achja, vrouwen zijn soms moeilijk te begrijpen :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou gewoon BELLEN , dus niet sms-en maar echt bellen, dan heb je tenminste duidelijkheid. En dat ze toen geen tijd had hoeft niks te betekenen. Mijn agenda staat vaak ook behoorlijk vol maar dat betekent niet dat ik geen interesse heb in iemand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mij lijkt het antwoord heel simpel, ze is niet geïnteresseerd in je. Ik spreek uit ervaring... en hoe meer je ernaar vraagt, hoe meer ze waarschijnlijk afknapt.
Via sms blijven vragen is trouwens (n) |
Heb je nou uiteindelijk al initiatief genomen of ben je nog steeds aan het speculeren?
|
Citaat:
maargoed! ik weet jullie menign, bedankt iig! @igfy: nog steeds speculeren, denk nog ff of ik 't moet/wil doorzetten.... dus! |
oja, ik heb morgen een tentamen die ik voldoende MOET maken.. (herkansing)... en kreeg vanmiddag nog een smsje van haar, met (alleen): 'hee succes morgen! kus'
tja uit dat soort 'dingen' denk ik van. WTF wil je nou :rolleyes: :rolleyes: alleen aardig zijn in SMSjes en MSN-gesprekken of ook nog een x date..... Als ze me ECHT niet mag, zou ze dit toch niet doen... vandaar dat ik dát (WTF) soms denk.... als ze nou gewoon zoiets schreef 'hee, succes morgen. En gaan we donderdag nog stappen? x ' maar nee ... vandaar... HOEVEEL initiatief moet Ik tonen :| Als ik nog een date wil (en nee, ga niet bellen), moet ik wéér reageren met: 'ja thx voor je smsje, MAAR heb je donderdag nog zin? ' pffff..... En dat ze geen date wilt, OK, maar waarom dan dat 'normale' contact... pfff dat schiet toch niet op.... :s (ok ik stuurde dat ook x toen ze af moest rijden met de auto) |
Ik denk dat je helemaal niet meer initiatief hoeft te tonen.
Mij lijkt het vrij duidelijk dat ze helemaal geen date met je wil, maar je wél leuk vindt als gewone vriend. Vandaar ook dat ze je op msn wel aanspreekt maar het niet over de date heeft. Ze wil wel contact met je maar ze is bang dat als ze eerlijk zegt dat ze verder geen interesse in je heeft, je helemaal geen contact meer met haar wilt. |
Zoveel x als je zin hebt initiatief nemen :p Als je het 3x per dag aangeeft, heb je sowieso 1 a 2x per dag.
|
Wat zit je nou allemaal moeilijk te doen? Blijkbaar wil ze gewoon geen date met je maar wil ze best met je praten als gewone vrienden. Ik snap niet dat je er zo zwaar aan tilt dat ze je aanspreekt op msn, als je iemand mag is dat niet meer dan normaal. Er hoeft niet meteen meer achter te zitten ofzo.
|
nja ik heb 't ook niet zo benadrukt als 'date',maar meer x voorgesteld om x wat te drinken!! Daar reageerde ze positief op, maar nu denk ik dat ze 'jaaa ,leuk!! ' schreef, maar 'nee, liever niet'bedoelde!
Aan de andere kant als je iemand 'als vriend' wilt houden ,dan is een x wat drinken toch ook geen probleem en vind je dat dan toch ook gezellig :s :rolleyes: Of ze is blijkbaar iemand die alleen op MSN/sms wilt spreken, en af en toe x gedag zegt in de stad, maja daar heb ik geen behoefte aan!! En 't contact (MSN) heeft een tijd stil gelegen......... Moet er miss bij vermelden dat we flinke tijd (koninginnedag vorig jaar) ook gezoent hebben :rolleyes: MAar toen vond ik d'r oo kal zo 'tja afwachtend, dati k dacht dat 't eenmalig was'.. Ik weet iig jullie advies/tips, thx voor de antwoorden! weet niet wat ik nu moet doen, maar wacht maar af! Miss bedankt (sms) ik d'r strax nog wel omdat ze MIJ succes wenste voor 't tentamen morgen, maar that's all denk ik... :confused: over en uit... sluiten (Blocken)... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40. |