![]() |
geestelijk dood
Geestelijk dood
als de stilte, die mijn ziel, voelt de kou van levenloosheid.. de kou van de muur, waar ik op rust de tranen vallen... als bloedspetters op de vloer.. mijn geest is dood, mijn ziel is weg, zes messteken, baanden hun weg, nu lig ik hier in een ziekenauto, ze plakken af de wonden in mijn lijf, mijn hart klopt, ach nee, hij stopt ik ben dood.. mijn geest zegt mij, vaarwel mijn vriend, je was oprecht, een kameraad, maar je bent nu dood.. mijn geest dwaalt verder, opweg naar nieuw leven, en dankzij de hartpomp, leeft mij lichaam nog even.. |
Heel erg apart... Telkens verbaas ik mij weer over jouw stijl. Ik vind het niet mooi, mooi is hier niet het goede woord. Je verwoord dingen heel erg letterlijk... De 1e strofe vind ik er niet echt bij passen, te vaag, het einde daarentegen vind ik geniaal, heel sterk, sterk verwoord, en de rijm maakt het lezen ook sterker...
|
je voegt de laatste tijd iig rijm toe
en dat vind ik zoiezo beter maar ik ben er nog steeds geen fan van maar je stijl ontwikkeld zich wel de goede kant op |
Superdroog, "mijn hart klopt, ach nee, hij stopt" Hoe verzin je dat? Goed gedicht.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05. |