Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vraag & Aanbod (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=24)
-   -   [GEZ]Fiets omg. Amsterdam (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1553998)

El Kim 11-03-2007 14:26

[GEZ]Fiets omg. Amsterdam

OK. Ik zoek dus een fiets want de vorige is weer eens gejat :(

'Eisen':

- niet te groot (ben maar een vrouwtje van 1.60m)
- damesmodel
- stevig.

Hij mag er verder uitzien als een oud barrel, zolang het maar rijdt en niet uit elkaar valt vind ik het allang best. De fiets hoeft ook geen versnellingen of handremmen te hebben. Een goed werkende terugtraprem is dan wel een must ;) Verlichting hoeft niet per sé, ik heb van die kliklampjes.

Prijs: niet te duur, rond 30-40 euro.

Wie o wie heeft er iets voor me?

etcetcetc 11-03-2007 18:32

Via de asva (oudemanshuispoort) kun je op donderdagmiddagen een fiets voor 45 euro kopen. Staat geloof ik wel meer op www.asva.nl

Risce 12-03-2007 12:10

Citaat:

etcetcetc schreef op 11-03-2007 @ 18:32 :
Via de asva (oudemanshuispoort) kun je op donderdagmiddagen een fiets voor 45 euro kopen. Staat geloof ik wel meer op www.asva.nl
Dat is sowieso een dikke afrader. Hoe werkt het?

1) Er komen 70 mensen opdagen en 30 daarvan krijgen 1 voor 1 een lootje. De trekking duurt haast een uur.

2) Van de 30 fietsen die er staan, zijn er 10 in goede staat. De overige 20 zijn matig tot een regelrecht barrel met open kettingkast en brakke achteruittraprem.

3) Vervolgens moet je 45 euro betalen voor een dergelijk fiets (duurder ken ik ze nergens, en dan bedoel ik niet alleen illegaal op het koningsplein of bij dezelfde oudemanshuispoort) plus een lidmaatschap van de ASVA à 15 euro. 60 euro dus.

BadlyDrawnGirl 12-03-2007 12:53

De Fietspiraat, Sandvikweg 2 Amsterdam

elke zaterdag tussen 10 en 17u, goede 2dehandsfietsen, rond de 50 euro

Sooz 13-03-2007 09:04

Nog een tip: ga naar een fietsenmaker buiten de randstad (bij je ouders/kennissen/familie in het dorp?) en koop daar een 2ehands fiets. Ik was voor 36 euro klaar (30 voor de fiets, 6 euro voor een treinkaartje) en heb nu een heel stevige degelijke soepele oude Gazelle (y).
De vraag naar 2ehands fietsen is daar volgens mij veel lager omdat al die kids die naar de middelbare school gaan een nieuwe fiets krijgen, en bijna niemand op het platteloan' wil een "barrel".

koelieboelie 13-03-2007 20:01

kom op! je woont in amsterdam! op de hoek van de straat fiets voor 15 eu! niet janken maar doen. !

Schranktür 15-03-2007 14:03

Citaat:

Risce schreef op 12-03-2007 @ 12:10 :
Dat is sowieso een dikke afrader. Hoe werkt het?

1) Er komen 70 mensen opdagen en 30 daarvan krijgen 1 voor 1 een lootje. De trekking duurt haast een uur.

2) Van de 30 fietsen die er staan, zijn er 10 in goede staat. De overige 20 zijn matig tot een regelrecht barrel met open kettingkast en brakke achteruittraprem.

3) Vervolgens moet je 45 euro betalen voor een dergelijk fiets (duurder ken ik ze nergens, en dan bedoel ik niet alleen illegaal op het koningsplein of bij dezelfde oudemanshuispoort) plus een lidmaatschap van de ASVA à 15 euro. 60 euro dus.

Ik vind het eigenlijk wél een 'dikke' aanrader. Ik heb nu een fantastische fiets! :cool:

1. Je moet gewoon op tijd komen. Ik had lootje nummer 5 en had keuze genoeg

2. Je moet dus op tijd komen en je hoeft de slechte fietsen natuurlijk niet te nemen. Je hebt dan even pech voor die week, maar kunt de week erop weer kijken.

3. Ik vind dat wel meevallen. :confused:

Elektro M.J. 23-03-2007 00:32

Rustig lopen naar de nachtbus na het uitgaan, je komt snel een zwerver op een fiets tegen die je het aanbiedt voor een euro of 15 ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.