![]() |
Perfect Gebit?
Is het mogelijk om je gebit helemaal "recht" te krijgen?
zoals zeg maar op dit plaatje: http://images.worldofstock.com/slides/PMO2532.jpg Ik hoorde een keer dat ze bij geert wilders een stuk "neptand" tussen zijn spleetje tussen zijn voortanden hadden gezet. (heb niks met Geert Wilders, maar het was de enige "BN'er" waarvan ik wist dat hij dit ook heeft gedaan) Dus dat ze zeg maar je gebit. een beetje puntjes eraf slijpen ofzo, en op andere plaatsen een beetje aanvult zodat je een perfect gebit krijgt. Is dit mogelijk? Zoja waar zou je dat kunnen laten doen, iemand ervaring ermee? etc etc. |
Citaat:
Als je zoiets als dit wilt bereiken betekent dat kiezen trekken, jarenlang beugelen en dan inderdaad nog opvullen. Moet kunnen, duurt alleen lang en kost flink. |
Met een plaatjesbeugel kom je ook een heel end, en bijslijpen, en kunststukjes. Maar is dat het waard? Als een gebit niet enorm scheef en gekarteld is, is het toch niet zo dramatisch?
|
Mijn tanden staan net zo recht als op het plaatje, alleen zo wit zijn ze nooit geweest.
Een beugel maakt je tanden ontzettend recht en bleken kun je doen met allerlei chemische goedjes. |
mijn tanden staan ook wel zo recht als op het plaatje en dat komt enkel door een beugel.
ik moet er trouwens niet aan denken ze zo wit te hebben, volgens mij geeft het licht in het donker. |
Bedankt voor jullie reacties allemaal, mijn tanden hoeven van mij niet zo wit hoor, het probleem is alleen dan mijn snijtanden scheef staan zeg maar , dus het lijken net vampiertanden, de rest van de tanden staan wel allemaal mooi, maar het ging mij er dus om of je dus met die snijtanden recht kan laten snijden in het ziekenhuis of beter een stukje ertussen kan laten zetten.
|
@DG: Kun je volgens mij gewoon bij laten slijpen, dat had ik ook met een hoektand van mijn onderkaak.
|
Citaat:
|
Mijn tanden staan mooi recht maar ik krijg ze niet wit. Iemand tips? Keukenmiddeltjes?
|
Als je hoektanden echt scheef zijn dan kunnen slotjes mischien helpen, als ze alleen een gekke vorm hebben dan kan de tandarts ze een beetje bijslijpen of er wat spul aan plakken (dat spul wordt dan hard en heeft dezelfde kleur als de rest van de tand).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mijn tanden staan ook zo recht, er is daar een oplossing genaamd beugel voor uitgevonden:) Is wel een tijdje lijden maar oke wie mooi wil zijn...
Verder kunnen je tanden nooit zo wit worden, misschien met een heel intensieve bleekmethode bij de tandarts maar dat is niet al te best voor je tandglazuur. Over wegslijpen van puntjes enzo, ik had vroeger behoorlijk puntige vampierhoektanden, die heb ik wat ronder laten maken, moet je gewoon aan je tandarts vragen of die er een beetje vanaf wil slijpen, dit voelt wel gevoelig aan maar doet niet echt pijn en kost volgens mij ook niet veel geld (zou het wel even vragen voor de zekerheid of het vergoed wordt). Succes:) |
Van mij hoeft niet alles perfect. Waarom moeten alle gebitten er hetzelfde uitzien? Tuurlijk wil ik geen uberscheve tanden, en ik heb nu zelfs nog een beugel, maar zo recht hoeft het niet per se, en vampierhoektanden zijn best cool :p En spleetjes tussen tanden kunnen ook mooi zijn, gewoon iets eigens. Maargoed. daar gaat het topic natuurlijk weer niet over.
|
Citaat:
|
ja een niet-helemaal-perfect gebit is ook helemaal niet erg :N zo lang je er maar geen bruine tanden of enorme gaten tussen hebt zitten :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20. |