![]() |
DwangNeurose
Ik heb altijd als ik bijv. alleen op de fiets zit van: nu moet ik eerder voorbij die boom zijn als die auto want anders...ben ik een nietsnut en kan ik beter szelfmoord plegen...ik weet van mezelf wel dak nooit zelfmoord zal plegen...maar ik heb wel heel vaak van zulke ged8uhs...bijv...met een balletje slaan tegen de muur ofso...dan moet ik het perse van zon afstand hale...anders ga ik binnenkort dood...ofsow...Heel vaag...
weet iemand wat ik hiermee moet doen?? Heb ik nu Dwangneurose? ofsow iets? |
dat heb ik ook wel eens, maar ipv zelf moord denkik dat er iets ergs gaat gebeuren
maar heb er verder geen last van na een minuut ben ik het al vergeten |
.. of gewoon erg prestatie-gericht zijn?
|
Citaat:
|
ik herken het ergens wel.. weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar met een goede wil en nuchter verstand kan je het jezelf best afleren...
succes ermee Genesis |
Had ik vroeger wel es, nu nooit meer....
Maar tis geen dwangneurose hoor das wel wat erger... |
Hm, in het voorbeeld van de fiets kan ik me eigen best wel in vinden eigenlijk, alleen zonder zelfmoord-toestanden. :)
|
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
Mij lijkt het meer gewoon een soort van tick oid, vooral ook omdat je je nog heel goed bewust bent dat je niet dood zult gaan als je het niet doet of niet haalt. Wanneer je het echt heel erg storend vindt/gaat vinden, ga dan langs je huisarts, die kan je er verder mee helpen. |
ik denk dat ze het meer als een soort van phew zucht bedoeld, zo van opgelucht.. als je er met andere ogen naar kijkt kan ie dat namelijk ook best uitbeelden..
ontopic: volgens mij heeft bijna iedereen hier wel in een bepaalde vorm last van. Ik heb het met een tussenstukje zeil dat hier op de overloop licht, daar stap ik altijd overheen, voel me ongemakkelijk als ik erop stap.. slaat nergens op, maar ja.. |
Had ik ook altijd, ik denk eerder dat het een soort van tick is. Ik had altijd als ik op die tegel stap gaat mijn moeder dood, en dat soort dingen..maar het is vanzelf over gegaan, ik zou alleen niet weten of je er wat aan kan doen...
|
dwangneuroses ontstaan om angsten te bezweren.
Wil je dat het weg gaat moet je aan je angsten werken. Uit de v.b. hierboven zie ik (als ik het goed heb) dat je bang voor het leven op zich bent en die ander bang om moeder te verliezen. Ik kan natuurlijk moeilijk gaan zitten te vertellen hoe dat verholpen moet worden, maar het is ieder geval niet raar om dat te hebben. |
Ik heb ongeveer een jaar lang op alles wat ik in handen kreeg vijf keer getikt.. Dat was toen ik een jaar of tien was denk ik. Het was idd om een soort angstig gevoel te bezweren, ik weet alleen niet precies (meer) wat.. Ik ben er uiteindelijk toch van af gekomen, waarschijnlijk omdat ik het druk had met van alles. Zoek afleiding of iets dergelijks..
|
heb ik ook...soms is het erger...soms word ik er enorm kwaad door en dan stopt het ook ff.
|
Ik heb het toen ik 10 was ook een paar maandjes een soort tic ofzowat gehad; als ik iets met m'n ene hand aan had geraakt moest dat ook met m'n andere hand ; heel vaag allemaal maarja tis vanzelf weer over gegaan ofzo :confused: (y)
|
Citaat:
maar of het dwangneurose is weet ik niet... |
ik heb het wel heel erg,
maar jij/jullie hebben last van de angst vorm dat is dus dat je denkt dat er erge dingen met jullie gaan gebeuren. ik raad de huisarts/psycholoog aan |
Citaat:
|
Wat mathfreak zegt. Is uppen een nieuwe hype ofzo?
Robin: lees de regels even door. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47. |