Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   telefoonrekening kan niet afgeschreven worden, wat nu? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1554668)

Crimson 12-03-2007 21:00

telefoonrekening kan niet afgeschreven worden, wat nu?

heb deze maand een vrij hoge telefoonrekening en mijn geld komt een paar dagen later binnen..
is dit gelijk een probleem of verzoekt je provider je vriendelijk om het bedrag later over te maken? ik zit trouwens bij telfort (mobiel)

sterrenmeisje 12-03-2007 21:52

meestal wordt een aantal dagen achter elkaar geprobeerd het geld af te schrijven, lukt dit niet dan krijg je meestal eerst een herinnering, daarna komen er pas extra kosten bij

bel iig niet voor een betalignsregeling, zoals ik ooit fijn deed, want dan wordt automatisch je abonnement geblokkeerd, kun je niet meer bellen en word je geregistreerd als wanbetaler. terwijl ik het geld dus wel had! :mad:

T_ID 12-03-2007 21:56

1e herinnering is over het algemeen idd a la "de automatische incasso faalde, foutje?/uit onze administratie bleek dat u nog niet betaald hebt, vergeten?". Over het algemeen ook zonder enige kosten aangezien het een herinnering is, en niet eens zozeer een aanmaning.

Ilona1 12-03-2007 22:44

Als het goed is krijg je gewoon een acceptgiro. Of je kan zodra je het geld hebt, gewoon zelf het bedrag overmaken voor de zekerheid.
Op de website staat meestal wel hoe en wat.

Tiño 13-03-2007 07:57

paar dagen boeit niet, ze proberen het meestal toch een week later weer.

Binnen 2a3weken zal je een brief krijgen dat idd mislukt is en of je wil proberen dat er dan en dan wel voldoende saldo is.

thats all

Balance 13-03-2007 09:09

Of het wordt alsnog gewoon afgeschreven en jij staat een paar dagen rood, dat kan ook nog, had ik een keer.

Ndimension 14-03-2007 09:52

Als je rood kan staan, wordt het gewoon afgeschreven. Als je niet rood kan staan en er niet voldoende saldo is, wordt er natuurlijk niks afgeschreven omdat het geen dwingende incasso is. Je zult dan een acceptgiro thuis krijgen of een brief waarin staat dat incasseren niet gelukt is en of je binnen x dagen tijd op rekening x bedrag x wilt overmaken.

dwight88 14-03-2007 12:53

lekker even niks doen, vaak lost het zichzelf op :).

en anders houden ze op, mooie acceptgiro waarmee je kan betalen en is er niemand die moeilijk doet :)

(bij orange ook welleens gehad :))

sterrenmeisje 14-03-2007 13:12

en nu zijn geloof ik alle mogelijke antwoorden wel gegeven :D

Andijvie 14-03-2007 14:59

Veel antwoorden, maar ook veel verschillende. Zelf is mijn ervaring dat automatische incasso's áltijd worden afgeschreven, of je nu geld hebt of niet, en of je nu rood kan staan of niet.

Daydream-ster 14-03-2007 15:49

Citaat:

Andijvie schreef op 14-03-2007 @ 15:59 :
Veel antwoorden, maar ook veel verschillende. Zelf is mijn ervaring dat automatische incasso's áltijd worden afgeschreven, of je nu geld hebt of niet, en of je nu rood kan staan of niet.
dat heb ik idd ook gehad ja. Maar bij Orange, mijn telefoonaanbieder, krijg je een brief, dat ze het niet konden afschrijven, of je het over wil maken voor een bep. datum. En bij Orange zit er dan 2.50 verhoging bij voor de accept die ze je sturen. Dacht ik

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.