![]() |
Magere Melk
Hallo.
Ik drink dagelijks een flinke dosis magere melk voor de eiwitten, maar het valt me op dat dat spul sneller bederft dan halfvolle melk! Zo kan een ongeopend pak al bedorven zijn voordat de uiterlijke verkoopdatum is verstreken. Met halfvolle is mij dit nog nooit overkomen en met magere gebeurt het bijna wekelijks en ik vind het eigenlijk een beetje zonde van de liters melk die ik blijf wegspoelen Mijn koelkast staat constant op 6 graden celsius. Heeft iemand ook last van dit probleem? |
dan kan je mischien beter UHT melk kopen die blijft erg lang goed. En zoveel scheelt magere melk niet met gewone, dus dan zou ik dat gewoon drinken.
|
Als je naar eigen zeggen elke dag een flinke dosis melk drinkt, dan doe je toch niet zolang met een pak?
Je haalt 4 grote glazen uit een pak, dus dan is je pak melk binnen 4 dagen wel op. Zelf heb ik er geen ervaring mee want ik drink halfvolle melk. Misschien een idee dus om: of je melk sneller op te drinken, of halve liters te kopen. |
de houdbaarheidsdatum op magere melk is iig al wél 'korter' dan die van halfvolle, en die van volle is nog weer 'langer'.
|
Door de minderheid vet die er in zit, bederft het sneller.
|
Hij is bedorven voordat de datum verstreken is? Dat is wel gek hoor, dat heb ik echt nooit met magere melk... Geen idee waar het aan kan liggen.
|
Als je met je mond aan het pak zit, bederft het ook sneller, geloof ik. Maar je moet of sneller drinken of kleinere hoeveelheden kopen.
|
Citaat:
|
Als je veel aan bepaalde sporten doet heb je meer eiwitten nodig, bovendien is teveel eiwitten binnen krijgen vrij lastig.
|
Citaat:
Uit een glas melk (200mL) haal je 6.4 gram eiwit. Dat is evenveel als wanneer ik 2,5 boterham beleg met elk 1 plakje schouderham (à 15 gram). Dit zou dus ook betekenen dat ik vooral niet meer dan 2,5 plakje schouderham extra op een dag mag eten, want dan zou ik ook teveel eiwitten binnenkrijgen. Beetje krom, niet? Daar komt bij dat 't sowieso erg moeilijk is om teveel eiwit binnen te krijgen, dat wordt gewoon afgebroken namelijk. Het kan wel zorgen voor teveel kcal (omdat je gewoon teveel eet) en als je veel eiwit verbrandt kan je gaan stinken. |
Citaat:
|
gewoon vaker naar de supermarkt ; ) is nog goed voor je body ook
|
Gewoon vaker naar de supermarkt. Vind sowieso een beetje nutteloos om melk als bulkvoer te nemen voor sporten. Melk maakt dik, is mijn ervaring ten minste. Je krijgt een puffy uiterlijk van melk.
|
Koelkast op 4 zetten... misschien helpt het...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |