![]() |
UVB-therapie en roodheid.
Hallo!
Ik heb sinds een week of 4 UVB-therapie tegen acné in t gezicht, borst en rug. Sindsdien lijkt mn hele gezicht ontzettend rood te zijn geworden, ook in vergelijking met mn hals of de binnenkant van mn arm. Niet dat t verbrand is, maar echt rood en ook constant warm. Heeft iemand dat ook gekregen na UVB, of licht dat ergens anders aan? |
Ik heb er geen ervaring mee, maar: "Als iemand te veel UVB krijgt, kan roodheid van de huid ontstaan, die op zonnebrand lijkt." en "Enkele mogelijke bijwerkingen die tijdens een UVB behandeling kunnen optreden: droge huid, jeuk, roodheid."?
http://www.huidarts.com/cgi-bin/beha...fid=1027846546 |
Citaat:
En alleen mn gezicht is rood. EN ik zie nu echt een knoepert van een spelfout in mn bp. Omg :( |
Citaat:
|
Aloe Vera gel 100% :)
Is normaal die roodheid, maar idd niet leuk. Goed insmeren met SPF 30 of SPF 15 indien de SPF zit in een dagverzorging...tenzij je hyperpigmentatie wilt, want je huid is nu gevoeliger. |
Citaat:
Geen factortje erop dus. |
Citaat:
|
Citaat:
Toch heb ik t idee dat het niet echt verbrand is. Het lijkt meer ge-irriteerd. UVB in combinatie met differin? |
soort van zonneallergie ? :o
|
Citaat:
Het is echt alleen mn gezicht. |
Ik denk niet dat je het per se over je hele lijf moet hebben...ik heb het ook altijd maar op een paar plaatsen (van de 'gewone zon' dan).
Kun je niet aan degene die bij de therapie aanwezig is vragen wat het zou kunnen zijn? Diegene zal er toch wel verstand van hebben, lijkt me? |
Ja. Dat ga ik ook morgen maar toen.
maar misschien wist in de tussentijd iemand iets. |
Citaat:
100% Aloe vera gel helpt daar ook tegen en is vetvrij en je krijgter geen acne uitbraken van of cicoplast van la Roche-Posay: zorgt voor herstel van epidermes of/en zink supplementen gebruiken of een creme met zink oxide :) |
Misschien kan je niet goed tegen die menthol gel?
|
Citaat:
Wat Apomes zegt, leek mij ook al. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48. |