![]() |
Pta binas
Weet iemand of je bij PTA's (wiskunde) je binas mag gebruiken, of wordt dit bepaald per school???? Ik dacht namelijk altijd dat iedereen het recht had om hem te gebruiken..
Wie weet hier meer over?? Mvg Arne |
Het hangt van je school af, bij mij op school mocht ik pas bij de toets in december (6V) de formule kaart gebruiken. De school is vrij om bij schoolexamens de omstandigheden (met/zonder GR, met/zonder formulekaart) te bepalen.
|
Binas is voor bio, natuurkunde en scheikunde.. niet voor wiskunde. Wij mochten bij schoolexamens wel een formulekaart gebruiken, maar bij andere proefwerken absoluut niet.
|
Citaat:
|
Ja klopt, wij hebben wisforta, een tabellenboekje voor binomiale verdeling waar ook de formules instaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
En de 5e is verplicht voor de CSE's SK en NA.. In ieder geval, op het vwo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij binas
|
Citaat:
|
ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik alleen nu de 5e mag gebruiken. Ik ben namelijk nu bezig met een pittig stukje spierfysiologie en in versie 4 van binas staat dit er veel beter erin.
|
Citaat:
|
Bij ons zei de bio leraar aan het eind van de 6e: je mag biodata gebruiken bij je CE: er staat veel meer in, maar je bent er totaal niet aan gewend (wij gebruikten altijd binas).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het onderwerp nog niet in biodata bekeken, bedankt voor de tip. Ik zal aan mijn docente vragen of ik het even mag inzien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bepaalt de school eigenlijk of je bij het CSE biologie de binas (5e druk) of BioData krijgt? Bij ET's e.d. krijgen we altijd de BioData, maar ik heb veel liever de binas (overzichtelijker en duidelijker)..
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.eindexamen.nl/9336000/1/j...4/vg41h1kg29wz http://www.eindexamen.nl/9336000/1/j...4/vg41h1kg29wy |
De school moet die keuze toch maken?
Wat ik trouwens ook vreemd vind, is dat je volgens die examenkrant bij bio geen rekenmachine mag gebruiken. Is toch vervelend als je met de Hardy-Weinberg regel populaties moet uitrekenen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ow ok, dat had ik niet gezien. Ik heb niet eens een gewone rekenmachine meer. Eentje kopen dus. :s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01. |