![]() |
maagproblemen
Ik weeg opzich niet veel zit alleen met het probleem dat als ik gegeten heb ofzo dat mijn maag net heel dik wordt heeft iemand een idee hoe ik een dikke maag kan kwijtraken?
|
Het volume dat je aan eten hebt moet natuurlijk ook ergens blijven he. Niet zo raar dat je maag dan iets dikker is. Maar misschien zou je je eten meer kunnen verspreiden over de dag zodat je niet soms helemaal vol zit en soms heel leeg.
|
vaak komt dit doordat je te snel eet en dan veel lucht meehapt. Het kan helpen om langzamer te eten en heel vaak te kauwen (men zegt 20 keer, maar mij lukt dat nooit :p).
Ik heb hier ook altijd erg veel last van. Sterker nog: m'n vriend heeft er een practical joke van gemaakt en vertelt de mensen met wie we uit eten zijn geweest altijd dat ik in blijde verwachting ben:confused: :p |
Dat is heel normaal. De een heeft dat erger dan de ander, maar 't gaat vanzelf wel weer weg naarmate je eten verteerd wordt. Als je er last van hebt - zo'n 'opgeblazen gevoel' - dan kan het misschien helpen rustiger te eten en beter te kauwen. Ook drinken tijdens de maaltijd kan helpen tegen dat gevoel, maar niet te veel, gewoon af en toe een slokje water.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07. |