![]() |
Hoe kan ik iets terugdoen.....
Hey allemaal...
effe een vraagje en nee, dit hoort niet thuis in t grote-cadeau-topic.. Ik heb nu al een half jaar intensief contact met iemand (een meisje) en ze is er echt altijd als ik t moeilijk heb en vaak hoef ik daar nog niet eens om te vragen, ze vraagt er zelf al naar wat er is en hoe ze kan helpen als k t een keer lastig heb... Ook nu weer en al voor de tweede of derde keer in korte tijd, weet ze me met dr steun zo diep te raken dat ik begin te janken, wat op zich best wel goed is als je weet dat ik normaal helemaal niet KAN huilen. Wat ik al terugdoe is proberen steun te geven als zij t lastig heeft, maar haar steun betekent zoveel voor mij, dat ik wel meer terug wil doen dan dat..... Iemand een idee ofzo? |
In een vriendschap is het vrij normaal dat je deze dingen voor elkaar doet. Ik zou het haar gewoon af en toe zeggen, dat je echt blij bent dat je haar kent en dat ze je goed doet. Ik zou me in haar plaats een beetje ongemakkelijk vinden moest een vriend meer doen dan dat, net omdat ik het zo vanzelfsprekend vind en er niet voor hoef beloond te worden.
Maar als je echt iets wilt doen, neem haar dan mee voor een dagje uit naar ergens waar ze graag naar toe zou gaan of nodig haar uit voor een etentje. |
Citaat:
Maar ze geeft ook geen signalen dat ze vindt dat ik haar gebruik als steunpaal ofzo en ze gaf laatst ook aan dat ze t echt fijn vindt dat ze zo goed met mij kan praten... Mja, tis meer dat ik zelf graag een keer iets bijzonders terug wil doen... |
als je iemand echt bijzonder vind, dan wil je waarschijnlijk iets beijzonders doen. dus probeer te achterhalen of ze al jaren op zoek is naar dat ene boek, of dat ze al tijden die band wil zien... op die manier heb je een cadeau dat meer is dan alleen een cadeautje lijkt mij... wel lief van je trouwens :)
|
vertel haar hoe blij je met haar bent...
klinkt heel stom misschien, maar het zou mijn dag maken wanneer ik dat van iemand zou horen. |
Citaat:
|
Dan zeg je dat ook: "ik ben zo blij met je, ik kan het moeilijk onder woorden brengen, zo blij ben ik" :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb wel mensen die heel veel voor mij betekenen en die stuur ik af en toe een kaartje met lieve woorden. (Zeker kerstkaartjes zijn daar geschikt voor.) Maar wat al eerder is gezegd: neem haar mee uit eten en zeg dat het een blijk van waardering is wat ze allemaal voor je heeft gedaan en wat ze voor je betekent (y) Als je je gevoelens niet makkelijk kunt verwoorden, kun je het misschien beter in een kaartje schrijven. Die kan ze ook altijd nog bewaren ;) |
ik vind idd kaartjes krijgen van mensen altijd heel fijn... gebeurt te weinig ook tegenwoordig. kaarten zijn tastbaar, je kan ze bewaren... ja... ik ga mee met spekkie :)
|
Citaat:
|
Een cadeau.
|
Citaat:
|
geef haar zo'n spiegeltje met een stukje tekst over vriendschap!
kgeloof dat je die kan kopen bij Expo oid |
hm, nja ik ben echt volledig blut atm.... Echt serieus helemaal geen een cent meer.....
Mja, vanaf Pasen weer werken dus.... En dan in de meivakantie heb ik wss wel weer geld voor iets bijzonders :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb van mn tante zo'n citytripgids geleend, mss een weekendje Italië in t najaar... en dan Milaan, Verona, Venetië, Bologna, Florece, Rome of Napels en kheb t liefst iets aan zee dan :)
|
Citaat:
Je kunt zelf ook een leuke uitnodiging in elkaar frutselen, met daarop het aanbod voor dat weekendje weg en wat lieve woordjes erop. Bijzonder genoeg (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nja, vakantie mag dus wss niet met dr ouders....
Mss mee op vakantie nemen, maar dan wel met mn ouders erbij.... en dan mooie lange wandelingen maken, want dat kan in die omgeving heel goed, dan 's avonds Echternach in enzo :) Hopelijk mag dat wel... Anders maar weer een weekje vervelen, maar natuurlijk ook heel veel muziek luisteren (Y) Ik moet dat wel nog eerst aan pap vragen (N) Mja,ik dacht sowieso aan iets bijzonders en niet zo'n spiegeltje met standaardtekst... Dat ze die winkel binnenloopt en dan zoiets heeft van huh, die staat toch ook op mijn kamer? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35. |