![]() |
Snijden
Hallo,
Er schoot mij net iets te binnen. Ik twijfel tussen het Filosifie forum en het Psychologie forum voor dit bericht, maar ik denk zelf dat het hier beter past. Is dit niet het geval, verplaats het bericht dan gerust naar Filosofie :) Het gaat om het volgende: zouden mensen zichzelf snijden, als ze niet wisten dat anderen dit ook doen? Het lijkt mij zelf namelijk vreemd dat mensen onbewust van nature een dergelijk "self-destruct" mechanisme ingebouwd zouden hebben. Ik vermoed dus dat het gedrag ontstaat doordat je weet dat anderen het doen. Je relateert dus het snijden aan problemen hebben en daarom snij je jezelf wanneer je problemen hebt. Graag hoor ik hoe jullie hierover denken. Groetjes, Naru Narusegawa |
Aanvulling: Misschien is het onbewust ook wel een manier om aandacht te trekken. Als je zegt "Ik heb problemen" zeggen medemensen meestal van: "Kut voor je, kan ik je helpen?" Maar als je zegt "Hey ik heb mijzelf gesneden door mijn problemen", dan krijg je al gauw heel andere reacties en aandacht.
Groetjes, Naru Narusegawa |
|
Woeps :) Goedemorgen trouwens, eindelijk iemand die reageert :)
Citaat:
Ik ben meestal al rond 8 uur online, maar het forum is niet het eerste waar ik naar kijk :D |
Ah :)
Meestal sta ik om 6.55 op en zit op om 7.00 wat te internetten ;) |
Citaat:
|
LOL :)
En dat noemt MIJ een vroege vogel ;) En ja, ik ben addicted :) |
Citaat:
Ik ben ook best verslaafd, daar niet van .. zit gemiddeld 11 uur per dag achter de PC en ben daarbij technisch gezien altijd online (ADSL, zowel thuis als op mijn werk) :) Nog geen half jaar geleden zat ik op 16 uur per dag :o *no life* Maar goed, dit gaat helemaal offtopic :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar ik zal ff ontopic reageren:
Ik denk dat ze toch wel zouden snijden, omdat het volgens mij te maken heeft met het feit dat ze last hebben van zichzelf, en daarom zichzelf willen beschadigen. |
Citaat:
Heb wel een paar computers :o |
Citaat:
Citaat:
|
hehe, zeker een stuk of 4? :) Heb er zelf twee, plus een P166/16MB laptopje maar die is te traag en heeft een rij dooie pixels, dus ik gebruik 'm eigenlijk niet ;)
|
Citaat:
Een P166 met 32MB RAM, AMD K6 233 met ook 32MB, PIII-450 met 256MB RAM en mijn hoofd computer: een Athlon XP 1700+ met 256MB DDR RAM :) En nog een hele waslijst aan randappatuur, writers, geluidskaarten, etc, etc .. het tikt aan over de jaren :D Gebruik momenteel alleen die PIII en mijn Athlon :) Heb daarmee mijn eigen subnet :D |
LOL, netjes :)
|
Opscheppert. :o
Ik heb *wel* een laptop. :D Maar die is 4 jaar oud. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoiets :) Ik doe eigenlijk geen Informatica, maar Bedrijfskundige Informatica. Informatica vind ik wel leuk tot op zekere hoogte ja :)
|
In welke stad/aan welke hogeschool doe je dat?
|
Citaat:
En ik heb een 2100+ met GeForce 4ti4600. :D .. die .. gister .. euh .. tig keer .. vastgelopen is .. :o |
Citaat:
Ik vind vooral programmeren en beheren van servers leuk :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeker geprobeerd allerlei spellen te spelen? :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Pff, flood-control, kan niet meer posten binnen 20 seconden..LOL :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Iig een stuk minder, dat sowieso. Maar bij een zelfmoord poging snijden mensen hun polzen door. Op dat moment dat je dat doet, kan je er achter komen, dat dit een prima manier is jezelf te straffen... Maar ja ze komen natuurlijk ook door iemand anders op het idee de polzen door te snijden, dus ik weet het niet...
Verder denk ik absoluut dat er een hoop minder mensen 'zomaar' zouden snijden... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar nu gaan we ietwat teveel off topic en verpesten we Narusegawa's topic. :o |
Citaat:
|
Ga gerust je gang, het bleek dat deze topic toch al bestond namelijk dus we wachten eigenlijk tot deze thread wordt geclosed, maar die luie FB's liggen zeker nog te slapen :)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nul keer, ik vraag me zelfs af of iemand anders ergens op de wereld uberhaupt deze naam heeft :)
|
Citaat:
In welke talen programmeer je? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34. |