![]() |
Coca Cola Light en coca Cola zero..
Ik heb misschien nogal een rare vraag, maar voor mij is het toch wel erg belangrijk om te weten!
Wat is nou het verschil tussen coca cola light, en coca cola zero??? Ik snap er niks van, want ik zou denken Zero sugar=light.. Maar goed...(eigenlijk wil ik dit ff zeker weten.. :o ) Iemand enig idee?? |
verpakking :)
|
Citaat:
ga de verpakking nog maar eens vergelijken idd.. |
Naar wat ik gehoord heb is het qua energie coca cola light, maar met de smaak van gewone coca cola.
|
nee, wat ik dus bedoel, is dat de verpakking anders is, maar dat er verder volgens mij geen verschil is. :)
|
Zero schijnt meer naar echte cola te smaken, niet dat rare light-smaakje. Dus er is wél verschil naast de verpakking :) Zero bevat acesulfaam potassium en aspartaam, Light bevat natrium-cyclamaat, acesulfaam-K en aspartaam.
|
Citaat:
hmmz, toch vind ik het maar vreemd.. Het heeft idd wel iets meer smaak, maar goed... waar je wel niet over nadenkt he.. :o :bloos: |
't Is dus wél anders he :o
|
Coca cola zero is speciaal voor mannen die zogenaamd bang zouden zijn cola light te drinken.
Ik variereer zelf een beetje met de cola soorten cola light - lekker licht smaakje pepsi cola max - heel zoet cola zero - wat ''vollere'' smaak, meer als coca cola (maar gelukkig niet helemaal als coca cola want ik vind de normale cola versie niet te zuipen!) |
Coca Cola Zero smaakt een beetje naar Pepsi Max, ik ben cola light addict en vond Zero niet zo lekker.
|
coca cola classic , rest :confused:
|
Ik geloof dat mijn moeder het laatst ook heeft meegebracht..
Geen idee hoe het smaakt, nog niet geproefd. |
zal dat rare smaakje in light niet juist aspartaam zijn ? pff geef mij maar suiker
|
....
zero is verkrijgbaar in een flesje light niet ;) |
Citaat:
http://www.evermotion.org/excluziv/p..._Light_001.jpg |
heb het idee dat zero zero nasmaak heeft.
ik blijf bij de cola light |
Citaat:
|
Ik drink dan wel veel cola light dus misschien vind ik het daardoor anders smaken, maar zero is minder 'light', toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind zero naar pleisters smaken, nog iemand die dat probleem heeft?
|
In coca cola zero zitten wel meer caloriën, dus helemaal hetzelfde is het iig niet.
|
Zero smaakt idd anders dan light. Ik vind dat zero minder bij- en nasmaak heeft en het 'valt' ook anders (van cola light kan ik met gemak achter elkaar een fles leegdrinken, van cola zero niet, dan word ik misselijk ed).
|
Citaat:
in cola zero 0.3 kcal per 100ml tis nog geeneens 1 kcal per glas.. komop het verschil is te verwaarlozen :s |
Citaat:
Coca Cola light smaakt meer echt 'light', Zero lijkt meer op gewone cola. Ik vind Coca Cola light overigens nog steeds de lekkerste cola die er is, kan er ook wel veel van drinken zonder last te krijgen. Van bijvoorbeeld Pepsi light (die ik persoonlijk ook ranzig vind) krijg ik hoofdpijn na een paar glazen :s |
Citaat:
|
ik vind eigenlijk nog steeds de enige lekkere cola de gewone coca cola. light vind ik echt goor en zero smaakt naar pepsi. ik weet eigenlijk niet wat erger is :(
|
Citaat:
cola light lekker luchtiger.. tis maar waar je van houd :) |
Nog niet gehad, maar ik kan me niet inbeelden dat het hetzelfde is.
|
Citaat:
|
Persoonlijk vind ik Coca Cola Zero minder vies dan Coca Cola Light.
|
Citaat:
|
Ik vind Cola Zero ook lekkerder dan Cola Light. Het smaakt meer naar gewone Cola, vind ik. :)
|
ik zou het verschil echt niet kunnen proeven. ik ven verder wel fan van dit doort light producten, die verraggen je tanden tenminste niet zo :)
|
Heb op een horecabeurs een verkooppraatje gehoord, en die man zei dat Coca Cola Zero gewoon Cola Light is, alleen dan gericht op mannen wat betreft de verpakking.
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zitten toch écht maar twee zoetstoffen in (in Light dus drie) en daardoor smaakt het meer naar normale cola dan light. (En dit is ook gewoon een bericht van Coca Cola, niet iets dat ik zelf bedacht heb ofzo.) |
Citaat:
Het gaat dus puur om marketing. Net zoals die Coca Cola Lightman marketinggewijs én het vrouwen-imago moest versterken, én het aannemelijker moest maken dat je ook op je werk, in de voormiddag niet per se aan de koffie/thee moet, maar ook Cola Light kan drinken. Coca Cola Zero is net iets anders qua smaak, maar dat komt niet door de zoetstoffen, maar door een iets andere smaak aan het goedje te geven. Een smaak die vooral door mannen (volgens testen) beter wordt bevonden. Leunt iets meer aan tegen Pepsi Max dan dat dat bij Coca Cola Light het geval was. Daarnaast: zowel light als zero bevatten géén suikers. In België bestaat er trouwens geen Pepsi Light, enkel Pepsi Max. Ook dat heeft enkel marketingredenen. |
Heb het pas geleden ook allemaal eens nagekeken en had hetzelfde gevonden als jullie. Ben er ook sinds kort achter dat ik Pepsi Max de lekkerste caloriearme cola vind, je hebt veel minder die typische zoetstofsmaak. Maar er worden dezelde zoetstoffen gebruikt als in Zero, zal wel aan de verhoudingen of aan de andere smaakstoffen liggen dan.
|
Citaat:
|
cheap ass edah cola FTW.
|
Kweenie, vroeger dronk ik altijd Cola, Ben gestopt met cola drinken :cool: Drink geen prik meer , naja als ik ergens anders ben en het krijg laat ik het natuurlijk niet staan :evil:
|
Citaat:
|
Gewone cola vind ik echt niet binnen te houden. Na welgeteld één slok heb ik er al genoeg van. Cola Light (en dan nog niet eens per se Coca) drinkt normaal gesproken lekker weg en is zelfs niet te versmaden als het buiten bloedheet is.
Er zijn trouwens maar weinig cola's zo onbeschrijfelijk goor als die oude vanille-rotzooi :| |
Citaat:
|
het schijnt dat aspartaam ook vet slecht is voor je lichaam, weet alleen niet meer wat het nou precies doet :P
|
Fenylalanine, doet iets in je hersenen. Google leidt je naar de informatie. Vele artikelen over kanker en meer.
Ik vind zero en light beiden niet in de buurt komen van regular. |
Verschil tussen Coca-Cola Zero en de originele Coca-Cola
Hallo iedereen,
Er werd mij gevraagd voor het vak Marktonderzoek een klein onderzoekje te verrichten. Mijn vraag is de volgende: VINDEN JULLIE DAT ER EEN VERSCHIL IN SMAAK BESTAAT TUSSEN DE NIEUWE ZERO EN DE ORIGINELE COCA COLA? Ik bedank nu reeds degene die zo vriendelijk zijn om mij een handje te helpen, en hun mening over deze topic geven. Ludwig |
'ik smaak'? :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02. |