![]() |
Autoschade eigen terrein
Na eerst even flink gebaald te hebben, dacht ik laat ik hier mn vraag maar eens posten...
Vanochtend is mijn moeder met haar auto tegen mijn auto gereden (grijze Ford Focus tegen een rode Honda Civic, en nu zitten op beide auto's zitten lelijke gekleurde strepen). De bumper van de Ford van mn moeder heeft flinke krasschade en ook nog een krassen op de lak. Dat zal gespoten moeten worden en waarschijnlijk moet er ook een nieuwe bumper op. De Honda van mij heeft bij de voordeur krassen en ook op de lak achter. Aangezien deze auto rood is, zal de hele auto waarschijnlijk gespoten moeten worden (om kleurverschil tegen te gaan). Er is dus best wat schade, maar t probleem is dat het op onze inrit gebeurd is. Ik bedacht opeens dat dit best wel eens uitgesloten kon zijn van dekking. Ik heb de polisvoorwaarden al doorgenomen, maar niet echt iets kunnen vinden. Weet iemand toevallig hoe dit zit? |
Lijkt mij dat dat gewoon verzekerd is...
|
ligt aan meerdere factoren
wa of all risk zowieso klote allemaal, maar er valt toch wel een rode civic deur te regelen via internet,lijkt me niet het grootste probleem. |
Citaat:
-Verzekerd volledig casco, eigen risico: nihil Een rode deur voor de Civic is nog wel te regelen, maar t probleem is dat de schade doorloopt naar achter (ter hoogte van de achterbank) en dat er bij het spatbord achter een deuk zit. Dat is bijna niet te vervangen volgens mij. |
Citaat:
Waarschijnlijk is de polis van toepassing op alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen. Daar valt je inrit dus wel onder overigens - dat is nl. niet hetzelfde als 'openbare weg'. Dat is wettelijk zo bepaald, omdat er anders vreemde situaties zouden ontstaan in bv. parkeergarages (dat is officieel geen 'openbare weg', maar de wegenverkeerswet is er wel van toepassing en vindt de 'wegen' in een parkeergarage ook echt 'wegen', indien het in beginsel voor iedereen mogelijk is om van de garage gebruik te maken. Dit geldt dus niet als de garage alleen voor medewerkers is met een pasje of zo. (let wel, als er geen fysieke beperking is, blijft het een weg, tenzij anders aangegeven). kortom - ik denk dat de schade gewoon gedekt is. immers, je inrit valt niet buiten de verkeerswetgeving. Daarnaast, een wa-verzekering is volgens mij wettelijk verplicht in bijna alle gevallen 'dekkend' te zijn. De enige uitzondering die ik ooit in mn polis kon vinden (univé) was (al dan niet legaal)racen. |
Citaat:
|
Citaat:
strikt theoretisch genomen heb je nog gelijk ook, bedenk ik me net. |
Citaat:
Ben net al bij de Honda dealer langs geweest. Schade aan m'n auto is zo'n 800-1000 euro. :eek: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17. |