Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Wie wordt er ook zo gek van al die covers? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=155732)

)Vampje( 11-07-2002 10:45

Wie wordt er ook zo gek van al die covers?

Kijk, af en toe eentje is niet erg, maar tegenwoordig is geen enkel liedje meer origineel en ik vind het maar nepgedoe.

Neem eens een voorbeeld aan bijvoorbeeld Ozzy, die doet het tenminste zelf!

Loco 11-07-2002 10:50

Ja, of aan zn dochter.

o, wacht.. :D

PaulSimon 11-07-2002 11:33

Citaat:

Loco schreef:
Ja, of aan zn dochter.

o, wacht.. :D

:D

Redman 11-07-2002 11:39

Nu is er weer een cover van de cover van Like a Prayer.

jnieuwelaar 11-07-2002 11:48

ik vind het ook te gek worden. Kijk een keer een nummer is niet erg, maar momenteel is de helft van de top40 een coverclub. Nah ben sowieso al geen top40 luisteraar... :D

jnieuwelaar 11-07-2002 11:49

maar het ergste is trouwens dat veel mensen niet eens weten dat het covers zijn.

Thutshui 11-07-2002 11:54

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
maar het ergste is trouwens dat veel mensen niet eens weten dat het covers zijn.
Da's gewoon een kwestie van gebrek aan opvoeding, dat moet je de ouder kwalijk nemen ;)

]{ing 11-07-2002 11:55

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
tja zo iemand noem ik ook geen echte liefhebber, ben je sowieso niet als je de top40 laat bepalen waarnaar je luistert!!

fruitmand 11-07-2002 12:00

als je af en toe een cover van een lied maakt is het wel ok, maar dan moet het ook wel een compleet andere versie van het nummer zijn.

Er zijn mensen die ALLEEN maar covers maken, en die dan ook precies op de originele versie lijken.
Dat is triest...

Rhinus 11-07-2002 12:12

Maare over covers. Dat veel mensen niet weten dat er een orgineel van bestaat. Dat is bij 'ons'/'jullie' ook hoor. Want ik blijf me vaak verbazen hoeveel mensen er wel niet weten dat "Safe Feris - Come On Eileen" ook een cover is..

Coveren kan erg leuk zijn.

Citaat:

birthmark schreef:
garage inc. is anders een geweldige cd :mad:

Inderdaad.

eXo 11-07-2002 12:21

Citaat:

birthmark schreef:

garage inc. is anders een geweldige cd :mad:

Jawohl, maar Metallica heeft aan veel nummers hun eigen draai gegeven, ik weet niet of jullie wel eens de originelen hebben gehoord maar die klinken veelal heel anders dan de lager gestemde gitaren van Kirk en de stem van James..

eXo 11-07-2002 12:22

Citaat:

]{ing schreef:
tja zo iemand noem ik ook geen echte liefhebber, ben je sowieso niet als je de top40 laat bepalen waarnaar je luistert!!
jawel, dan ben je een top40 liefhebber.. die bestaan ook..

breezer?

]{ing 11-07-2002 12:29

Citaat:

eXo schreef:

jawel, dan ben je een top40 liefhebber.. die bestaan ook..

breezer?

maar dat maakt je geen muziekliefhebber

hoegaarden en een sigaar aub

Loco 11-07-2002 12:30

Nou ja, en bij come on eileen hoor je nog een stukie van het orgineel ook.

Ik word vooral gek van bands zoals Me First and the Gimme Gimme's

eXo 11-07-2002 12:41

Citaat:

]{ing schreef:
maar dat maakt je geen muziekliefhebber

hoegaarden en een sigaar aub

Technisch gezien wel.

Doe mij maar een warsteiner en een blowtje :)

eXo 11-07-2002 12:41

Citaat:

Loco schreef:
Nou ja, en bij come on eileen hoor je nog een stukie van het orgineel ook.

Ow die vin'k dan nog wel geinig.. ik hoef er geen cd's van hoor...

]{ing 11-07-2002 12:48

Citaat:

eXo schreef:

Technisch gezien wel.

Doe mij maar een warsteiner en een blowtje :)

tja.. blowen is niet goed voor je!! :D

Horror Kitty 11-07-2002 12:54

Vind t idd nogal gaan irriteren..

(al vind ik dat deuntje van Kelly Osbourne stiekem best catchy :p)

~Sjeherazade~ 11-07-2002 13:15

Ik kan vooral nie tegen die groep die Madonna maar blijft nadoen...bleh en ook nie tegen die trut die Desenchantee zingt.

p33r 11-07-2002 18:36

mja, der zijn best veel goeie covers zoals op tribute to the gods van iced earth
en live is het ook leuk om oude metallica gecovered te horen.

jnieuwelaar 11-07-2002 19:21

Citaat:

p33r schreef:
mja, der zijn best veel goeie covers zoals op tribute to the gods van iced earth
en live is het ook leuk om oude metallica gecovered te horen.

ja maar we hebben het over de covers in de top40 tegenwoordig en die zijn stuk voor stuk kut.

Milk 11-07-2002 19:28

Citaat:

~Sjeherazade~ schreef:
Ik kan vooral nie tegen die groep die Madonna maar blijft nadoen...bleh en ook nie tegen die trut die Desenchantee zingt.
idd... en mijn got, nu hebben ze ook een hele Madonna cover cd uitgebracht... we zijn dus voorlopig niet af van de smurfenMadonna.

Mortischa 11-07-2002 19:51

Citaat:

Rhinus schreef:
Maare over covers. Dat veel mensen niet weten dat er een orgineel van bestaat. Dat is bij 'ons'/'jullie' ook hoor. Want ik blijf me vaak verbazen hoeveel mensen er wel niet weten dat "Safe Feris - Come On Eileen" ook een cover is..

Inderdaad.
:mad: saVe Ferris :mad: :p

fucking hero 11-07-2002 20:12

Citaat:

Loco schreef:
haha! vandaar je naam!! hahahhaha!! woehoe!
maar daar ben ik het volkomen niet mee eens trouwens, gimme gimmes maken wel de betere covers imho.

Mortischa 11-07-2002 20:15

Citaat:

poop schreef:
haha! vandaar je naam!! hahahhaha!! woehoe!
maar daar ben ik het volkomen niet mee eens trouwens, gimme gimmes maken wel de betere covers imho.

idd, en daar wordt je ook neit mee doodgegooid, die meot je toch echt eerst downloaden of aanschaffen voor je die kan luisteren...

jnieuwelaar 11-07-2002 20:24

Citaat:

Milk schreef:

idd... en mijn got, nu hebben ze ook een hele Madonna cover cd uitgebracht... we zijn dus voorlopig niet af van de smurfenMadonna.

opkopen en opstoken dan maar :D

freakjuh 11-07-2002 20:46

k vind madhouse de ergsten van allemaal (n) (n)

en die versie van desechantee vinnik wel kewl eigeluk :D :D

*is stiekem vlieft op Frankrijk&Frans*

WolterB 11-07-2002 21:08

zelfs in 'underneath your clothes' zit de melodie van 'eternal flame' van 'the bangles' verwerkt.

daar kan ik me zo aan ergeren :mad:

Vice 11-07-2002 23:02

Vandaar dat het zo bekend voor kwam.
Ik heb niets tegen coveren, zolang ze het maar niet op single uitbrengen.

fruitmand 11-07-2002 23:03

Citaat:

WolterB schreef:
zelfs in 'underneath your clothes' zit de melodie van 'eternal flame' van 'the bangles' verwerkt.

daar kan ik me zo aan ergeren :mad:

ik zou me er niet aan ergeren, die hele vrouw is gewoon een doos
:rolleyes:

Rodre 12-07-2002 00:21

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

opkopen en opstoken dan maar :D

Ehm... Opkopen? Dan spek je de kas van die onzinband weer en het risico hun ego op te krikken omdat ze zo geweldig goed verkopen...
Negeren lijkt me de beste remedie. Of tegen één verkocht exemplaar van dat Mad'house-geval er vijf van bijv. System of A Down kopen.
De eerste optie is natuurlijk wel het beste voor je portemonnee :)

Sookie 12-07-2002 01:28

Citaat:

freakjuh schreef:
k vind madhouse de ergsten van allemaal (n) (n)

Echt zielig joh! (n)

Demiurge 12-07-2002 10:11

Of die tering britney spears met haar cover van I love rock n roll... stomme bitch... hele liedje verneukt vind ik

Rhinus 12-07-2002 10:27

Misschien zijn die Madhouse en Britney dr covers niet geweldig. Maar als ik die in een Disco hoor ben ik toch heel blij hoor..

)Vampje( 12-07-2002 10:53

Citaat:

fruitmand schreef:

ik zou me er niet aan ergeren, die hele vrouw is gewoon een doos
:rolleyes:

Nietus!! Shakira is mooi en heeft een goeie stem. Nou ja, vind ik dan...

Britney vind ik wél zielig met haar 'rock 'n roll' nummer. Ow my God, let vooral op de coole ringen, bekliederde handen en gescheurde-en-weer-geplakte broek. Das metal jongen!! :rolleyes:

Rhinus 12-07-2002 10:54

Citaat:

Vampiria schreef:
Britney vind ik wél zielig met haar 'rock 'n roll' nummer. Ow my God, let vooral op de coole ringen, bekliederde handen en gescheurde-en-weer-geplakte broek. Das metal jongen!! :rolleyes:
Nee, dat is Rock 'n Roll!

marlindaaatje 12-07-2002 10:59

en die britney maar denken dat ze nu een echte rock ster is..

Rrr. 12-07-2002 11:09

Citaat:

Rhinus schreef:

Nee, dat is Rock 'n Roll!

:D

Ja Mad(onna)House is irritant, want die doen het nummer ook verder geen eer aan met hun achterlijke mixjes... en die kelly osbourne hoeft van mij ook niet zo nodig... verder vind ik het irritant dat sommige artiesten nummers coveren van niet zo bekende bandjes en er niet bij vermelden dat ze het gewoon van een andere band hebben... kijk maar naar Jennifer Paige met haar nieuwe nummer; Stranded... dat is origineel van Plumb (een onbekend oncommercieel bandje) ach ja... ik ga er niet wakker van liggen

maar naar garage inc. kan ik dan wel weer luisteren

Rodre 12-07-2002 11:39

Citaat:

Rhinus schreef:
Misschien zijn die Madhouse en Britney dr covers niet geweldig. Maar als ik die in een Disco hoor ben ik toch heel blij hoor..
Ja toen ik dat hoorde werd ik echt wanhopig.
Dat Britney-poppetje weet niet eens wat rock n roll is, hoe kan ze er dan over zingen?
Zielig dat je je zo laat uitbuiten door platenmaatschappijen

Loco 12-07-2002 12:10

Ze wou zelf een stoerder imago.

jnieuwelaar 12-07-2002 16:18

Citaat:

Loco schreef:
Ze wou zelf een stoerder imago.
Nou dan is dat niet gelukt.

Infaustus 12-07-2002 16:31

als je van death-grind houd en een cover wil horen van een normaal nummer:

kuntautcult-venus

'she's got it, yeah baby she's got it' :D:D

PaulSimon 12-07-2002 22:09

coveren is idd best leuk en idd moet t niet op single komen dan....

Rhinus 13-07-2002 11:59

Leuke covers:

Starting Line - I'm Real (JLo, PunkRock cover)
Yellowcard - Everywhere (Michelle Branch, PunkRock cover)

Rodre 13-07-2002 15:07

Citaat:

]{ing schreef:
Mooi gesproken (y)

-Enid- 13-07-2002 17:00

Citaat:

Rhinus schreef:

Apocalyptica heeft ook een hele boel gecoverd, vooral van Metallica, ze hebben zelfs een hele cd met covers, maar dat vind ik helemaal geen minpunt ofzo. ze hebben aan een boel nummers een draai gegeven, en ze zijn echt zo mooi.

jnieuwelaar 13-07-2002 17:06

Citaat:

-Enid- schreef:

Apocalyptica heeft ook een hele boel gecoverd, vooral van Metallica, ze hebben zelfs een hele cd met covers, maar dat vind ik helemaal geen minpunt ofzo. ze hebben aan een boel nummers een draai gegeven, en ze zijn echt zo mooi.

apocalyptica is een metallica coverband, die metallica covert met cello's

drummer_cezz 13-07-2002 17:36

Ik zal deze hele pagina maar eens samenvatten: tegenwoordig wordt er zoveel gecoverd en dan heb ik het niet over garage inc. enz maar over die commerciele tering house met madonna er doorheen geragd, is er tegenwoordig nog een artiest te vinden?( ik bedoel een beginnende artiest) je hoeft er alleen maar leuk uit te zien en connecties hebben. Mooi zingen (reactie over shakira) is ook onzin ga bijvoorbeeld eerst maar eens life luisteren en vraag dan of ze dat hele 19 inch rack met effecten panelen tussen de mic. en de P.A. weg willen halen kijk dan maar eens of het nog mooi is (als ze al niet playbacken) oftewel, artiest ben je pas als je de muziek zelf schrijft en zelf speelt (een paar effectjes zijn natuurlijk wel geoorloofd) de hele top 40 is computershit.................... :mad:

MegaManX 13-07-2002 17:39

ja ik weet ook dat velen nummers worden gecoverd...ik luister zelf naar trance..en ik hoor veel nrs uit de jaren 80 zoals:

voyage voyage/dreamer/like a prayer/take on me etc.

maar af en toe klninken die covers gewoon lekker dan denk ik ach..als je het maar leuk vindt :)

Ce-El-Wan 13-07-2002 18:19

Dillinger Escape Plan heeft Come To Daddy van Aphex Twin gecoverd en die is gewoon meesterlijk :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.