Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Luisterboek? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1557530)

Se7en 19-03-2007 19:29

Luisterboek?

Hallo,
Ik heb ooit is iets gehoord over cd'tjes die een boek voorlezen. En ik heb hier wat vraagjes over;
Is dit te huren / kopen ( gratis? ) in de bieb of online ( link... ) ?
Heeft dit 'luisterboek ding' een echte naam zodat ik op google er wat meer info over kan vinden?

Ps. Ik begrijp dat ze dit alleen hebben bij bekende boeken en die zoek ik ook.

Met vriendelijk groet,
Jan

LiefsvanHier 19-03-2007 19:44

Ja, hoor, in onze bibliotheek (een vrij grote, centraal Enschede) hebben ze bijvoorbeeld luisterboeken van Harry Potter, maar ook van andere boeken zoals romans. Misschien zijn ze ook wel te downloaden van internet? :)

Miracle 19-03-2007 19:58

Volgens mij heet het gewoon luisterboek inderdaad. Ik weet niet of dit over huiswerk gaat, maar ik verplaats hem toch maar naar Moderne Talen. :)

Evatjuhhhh 19-03-2007 20:00

Ze hebben echt van ontzettend veel boeken een luisterversie van gemaakt. Volgens mij kan je gewoon googlen op luisterboek.

In de bibliotheek kan je ze geloof ik wel lenen, soms kost het geld soms niet. Dat hangt geloof ik van je bieb af :)

Alwien 19-03-2007 20:01

Bieb inderdaad (hoewel ook gewoon in de boekhandel)
Paar dingen als Harry Potter en Dan Brown zijn ook te downloaden (in het Engels)

Canine 13 19-03-2007 20:27

Citaat:

Alwien schreef op 19-03-2007 @ 21:01 :
Bieb inderdaad (hoewel ook gewoon in de boekhandel)
Paar dingen als Harry Potter en Dan Brown zijn ook te downloaden (in het Engels)

Cool, weet je ook waar?

Jeroenjeroen 19-03-2007 20:52

Hier vind je wat Nederlandse. Waar Gratis mp3 audioboek van de VPRO bij staat, zijn te downloaden.

En die Engelse luisterboeken zijn gewoon te downloaden via torrentjes of Limewire-achtige programma's.

Se7en 19-03-2007 21:23

Het gaat mij om de boeken De Kroongetuige ( Maarten van Hart ) en Oesters van Namkee ( Tim Krabee ). Deze heb ik niet online gevonden en ga morgen eens vragen bij onze bieb maar ik zou het heel erg waarderen als iemand deze boeken online als luisterversie kan vinden (n) .

Met Vriendelijke Groet
Jan

Andijvie 20-03-2007 16:32

Ik neem even aan dat de luisterboek varianten gewoon beschermd zijn en in dat geval is downloaden niet legaal. Daarom mag er hier ook geen link naar geplaatst worden, en er naar vragen heeft dus ook geen zin.

Maar goed; de handigste oplossing lijkt me gewoon de bibliotheek. Als er audio versies van die boeken bestaan, dan heeft een beetje bieb die echt wel. En als jouw bieb ze niet heeft, dan kan je ze tóch lenen via IBL; interbibliothecaire lening. Vraag daar maar naar bij de bieb als ze hem zelf niet hebben. Dat kost een of twee euro, maar dat lijkt me niet onbetaalbaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.