![]() |
het klinkt gek, maar ik vroeg me af of nog mensen dit hebben
denken dat dingen ook gevoelens/gedachten hebben
ik voel me echt gestoord nu ik dit post maar ik zal het ff uitleggen: al sinds ik klein ben denk ik dat alle dingen ook gevoelens hebben, en dat je met hen dus ook rekening moet houden, en vriendelijk tegen moet zijn enzo. ik had al heel veel knuffels (ik ben de jongste van vier, dus heb alles 'geerfd' van oudere broer/zussen/nichten...) en die hadden allemaal een naam. en ik besliste elke avond met welke ik zou slapen, en dan ervoor zorgend dat ik niemand vergat. ieder om de beurt, dat er geeneen verdrietig zou worden als ik hem vergat ofzo. en eigenlijk is dat tussen mijn tiende en zestiende jaar nbtje weggeweest. maar nu heb ik dat terug heel erg, mijn pc's hebben een naam. en mn nieuwe knuffels ook. en mn geologische hamer, die het Willem-Jan, en daar ben ik tegen vrienden ook wel veel over bezig, nouja eerst omdat dat wel grappig was. zoiets van "he he he willem-jan wil ook graag stenen kappen, ff uit de weg allemaal" EN IK WEET BEST dat hij helemaal geen gevoelens heeft enzo, maar toch hou ik er rekening mee. voor de zekerheid (zoals ongelovigen die toch de ziekenzalving vragen als ze gaan sterven, je weet maar nooit) het is niet bij alle dingen zo, alleen de dingen die ik veel gebruik, of waar ik fijne dingen mee doe ofzo. ik wou eigenlijk gewoon weten of meer mensen dit hebben. en hoe gestoord het is :/ of hoe het komt |
Ik ken het wel.. Niet bij alles, maar vooral bij dingen als knuffels inderdaad... En Auto's :confused: :o
Geen idee hoe het komt :confused: Maar je bent tenminste niet de enige ;) |
Ik heb het ook zo af en toe,
Toen ik rond m'n 13e mn eigen computer kreeg, deed ik er niet zoveel mee, ondanks het feit dat ik er reuze blij mee was en toen nog veel van Freecell/patience/Hartenjagen hield :D (nu is het alleen nog maar frustrerend). Reden waarom ik toen niet zoveel achter m'n computer zat was omdat ik een beetje medelijden had met m'n computer (dat ie zoveel werk moest verrichten enz.) Het klinkt echt super idioot, maar toch was het zo. Nu is dat inmiddels over, maar nu heb ik het weer bij andere dingen, zoals bij m'n verzameling van Cartman-knuffels/poppetjes enz. (maar msschien heeft dat meer te maken met het feit dat ik fan ben :)) -- Ik heb eigenlijk geen id hoe dit kan ontstaan, msschien heb je diep van binnen pijn en wil je niet dat andere mensen of dingen onder jouw pijn lijden. Dat zou voor mij iig een logische verklaring kunnen zijn :( |
Oh ja, dat had ik vroeger ook wel :) ben die fase echter al lang ontgroeid :p
Zou wel heel erg zijn als ik mijn PC een persoonlijkheid zou geven .. zou ik sterven van medelijden met hem ;) |
Nee, ik heb het zelf niet, maar daarom noem ik het verschijnsel niet gestoord en uit de andere reacties kun je halen dat je niet de enigste bent.
|
Het geloof dat dingen ook een ziel/gevoelens/gedachten hebben heet animalisme. Toch ;)
Het is dus zeker niet gestoord. |
Ik had het vroeger heel erg :)
Nu niet meer..... Maar gek is het niet hoor |
ja ik heb het wel, vooral met knuffels idd..
verder weet ik niet echt dingen waar ik het nog meer mee heb, maar ik herken het in ieder geval wel.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
omfg :eek: *dit is gewoon eng --> precies hetzelfde had* :) :p |
heb ik ook een beetje, vroeger inderdaad met knuffels maar nu heb ik het met het poesje dat verschijnt als ik een Word-progamma open, die helpt je dan als je vragen heb zegmaar, maar ik ga dan expres vragen stellen omdat ik anders bang ben dat hij zich verveelt ofzo :p
|
Citaat:
hoe zou het komen da je dat gaat doen? |
Ik zeg altijd sorry tegen de tafel als ik er mijn knie aan stoot of zo. :)
|
Citaat:
Als ik dingen te nuchter betracht, is alles zo verdomde saai :( |
Citaat:
(moi is daar goed in :D ) |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29. |