![]() |
Playstation 3
Have it or Don't?
|
don't need it.
|
uh, want it?
|
Ik vind van de PS3 dat ik 'm heb.
Nah, beetje scheve poll en blij topic. |
Wil er wel eentje ja :cool:
|
Open dan op z'n minst een fatsoenlijk topic...
O ja ik hoef hem niet omdat ie te duur is en ik consoles al een geruime tijd geleden afgezworen heb. |
Ik heb al een Wii en een 360, geef me 1 goede reden waarom ik dan uberhaupt nog iets anders nodig heb:)
|
Ik hoef geen PS3. Sony heeft voor mij echt afgedaan. Ze stapelen fout op fout, arrogante uitspraak op arrogante uitspraak, valse informatie op valse informatie. Ik bedoel, laatst publiceerden ze nog fictieve reviews van fictieve journalisten, alsmede fictieve analyses van fictieve analisten. Nu vraag ik je.... :|
Daarnaast is het ding te duur en bovendien niet erg duurzaam, als ik de berichten mag geloven. Maar goed, we leven in Europa (a.k.a Sonyland) dus dat kreng zal ook hier wel een doorslaand succes worden. Buigt u alvast voorover? |
Te duur?
Goedkoopste andere Blu-ray speler (reden waarom ik het koop) is 760 euro. Hier krijg je er nog een 60gb HDD en gameconsole bij. Sony maakt overigens nog 200 dollar per PS3 verlies. Dit maken de games meer dan goed voor Sony natuurlijk. Overigens zullen later de productiekosten dalen waardoor de consoles winstgevend zullen zijn, zelfs bij lagere prijzen. |
Blu-Ray is leuk en aardig, maar de manier waarop Sony het door de strot probeert te duwen is niet chic. Daarom hoop ik dat het helemaal niets wordt met Blu-Ray.
En ja, dat kreng is té duur. Misschien niet naar verhouding, maar Ik zit zelf helemaal niet te wachten op een multimedia entertainment pack van een dergelijke orde. Je koopt een console in de eerste plaats om zijn games, niet om de onzinnige franje eromheen. Daarbij neemt Sony wel erg achterlijke maatregelen om de productiekosten te drukken. Denk bijvoorbeeld aan het inperken van de BC van de PAL-versie van de PS3. Maar ja, nogmaals, Sony denkt volkomen terecht dat ze ons dit soort geintjes kunnen flikken, aangezien wij hun producten toch wel blijven kopen. |
Ik wacht tot Januari.
Lagere prijzen, Sony lanceert vette titels rond kerst, dan zijn er meer games, dan zijn de kinderziektes uit het machientje, en ajah. Geen idee, staat ook wle op veel game sites uitgelegt waarom het nuttig is te wachten. |
Ooit zal ik wel overstappen van ps2 naar ps3, maar ik zie eigenlijk geen reden om dat nu al te doen.
Los nog van de hoge prijs voor de console, zijn er op het moment geen ps3 games verkrijgbaar die ik graag zou willen spelen. Het aanbod aan console RPG's voor de ps3 is minimaal te noemen, de meeste andere genres komen wat mij betreft beter tot hun recht op de pc. Over een jaartje kijk ik wel of er wat verbeterd is aan de line-up van de ps3. Tot die tijd vermaak ik mij wat console gaming betreft prima met hetgeen nog moet uitkomen in Europa. |
Oei. Wij hadden hier in Middelburg, en Vlissingen samen 18 pre-orders te verdelen bij FRS. We hebben er vier verkocht. Winkels zijn nu 1.5 uur open en buiten de vier pre-orders is er nog geen één verkocht. (n) Valt toch tegen, op de dag van release.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wacht net als met de PS2 gewoon een jaartje of wat tot het ding betaalbaar is. In tegenstelling tot wat de meeste mensen vinden zie ik geen enkele titel op de 360 die ik eventueel wel in huis willen halen, dus ik wacht rustig af op een prijsdaling.
|
Hij is best tof (y)
|
€ 600... en daarop draaien ze verlies.
€ 67 per spelletje.... Geef mij maar een pc, daar kun je meer mee, ongeveer even duur als een applicatie-pc en een console bezitten, en software is (zelfs afgezien van downloaden) veel goedkoper. |
Nou T_ID, dat ben ik niet met je eens. Consoles zijn wel degelijk veel goedkoper dan PC's. De playstation 2 gaat nu voor 99 euro over de toonbank bij de V&D. Voor dat bedrag kan je nooit een redelijke pc aanschaffen. En nieuwe ps2 titels zien er zeker niet heel beroerd uit.
Het redelijk recente nwn2 op de pc ziet er bijvoorbeeld niet veel mooier uit dan FFXII op de ps2, terwijl nwn2 redelijk zware systeemeisen had (voor stabiele framerates zit je al snel aan een 7900GT of beter). |
Bovendien zorgt alleen de instabiliteit van pc's er al voor dat ik consoles prefereer.
|
Citaat:
Zelf upgrade ik telkens de zwakste schakel. Kast, voeding en monitor zijn daardoor bijvoorbeeld al 8-9 jaar oud. Lijkt me goedkoper, zeker als je substantiële collecties spelletjes wilt hebben. |
Heeft iemand al ervaring hoe de Playstation 3 op een plasmascherm uitziet (liefst op de Philips 42PF9631D) ;)
Het enigste wat ik weet dat Playstation 3 ook HDMI ondersteund. |
Citaat:
Dus dan zou de hoogste resolutie die je tv aankan 420p zijn. En dat is echt heel lelijk. |
Citaat:
Daarbij vind ik zelf een tv aangenamer aan de ogen. |
Citaat:
Heb eens een mediacenter van Philips op mijn plasmascherm aangesloten gehad en dat gaf echt scherp en strak beeld weer! Cijfertjes als pixels ed zeggen niks over de weergave in de praktijk, ik zal zodra deze spelcomputer bij Wehkamp of Neckermann te koop is deze bestellen (kan ik dan 7 dagen vrijblijvend testen op mijn scherm ;) ) en een paar spellen huren bij de plaatselijke videotheek. :) |
Citaat:
VHS is zeker ook goed, je ziet toch beeld! |
Zolang alle ps3 only games nog niet zeker only zijn wacht ik nog braaf effe een tijdje tot ik kies tussen ps3 en 360 :o
|
Ik vind het een simpele keus.. Wil je Blu-Ray, ga voor de PS3. Wil je het niet, ga voor de X360.
|
Pff, gewoon voor de 360 gaan. De PS3 heeft geen noemenswaardige voordelen. Eigenlijk alleen maar nadelen.
Bovendien is het Blu-Ray format voor deze generatie nog totaal overbodig (als het gaat om games), want de size van de gemiddelde game komt nog niet eens boven de 10 gig uit. Wat dat betreft heb je genoeg aan HD-DVD. |
Ja nog wel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als er op de 360 nu nog geen spellen zijn verschenen die je kunnen bekoren, hoe lang zal dat dan wel niet gaan duren bij de PS3? De huidige line up is nog slechter dan abominabel en de schare PS3-exclusives wordt met de dag kleiner, lijkt het wel. Voeg daarbij de prijs en het is gewoon totaal niet de moeite waard. Althans, de komende jaren niet. |
tot nu toe werken alle spellen lagvrij hoor en resistance maakt zelfs gebruik van dedicated servers. Iets wat ik nooit op live heb gezien.
Daarnaast heeft sony Playstation HOME aangekondigd en daarmee zijn de voordelen van LIVE ook meteen weg. en rumble komt er misschien toch wel aan. Aangezien de rechtzaak afgelopen is en sony toestemming heeft om de technologie te gebruiken. |
Citaat:
Ik ben niet zo into online gaming op consoles, dus kun je me vertellen wat de PS3 ontbeert ivt. de online service van de 360 (naast het feit dat SotN nu beschikbaar is daarvoor;))? Akkoord, het zal wel even duren voor de eerste killer aps binnen zijn gekomen, maar dat is bij elke console het geval. Abonimabel zou ik de launch line-up ook weer niet noemen, met titels als Motorstorm, Virtua Fighter en Virtua Tennis zou ik hem zelfs beter durven te noemen dan die van de 360. Ik kijk in ieder geval uit naar exclusives als de nieuwe Ratchet & Clank, het nieuwe Ico-team project en de nieuwe Silent Hill. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de non-exclusives waarover iedereen loopt te zaniken dat ze dat niet zijn, maar natuurlijk nog wel steeds naar de ps3 komen. GTA IV, FF13 (?), Resident Evil 5, etc. Afijn, ik weet natuurlijk ook niet hoe het lopen gaat, maar mijn voorkeur gaat nu iig nog uit naar de PS3. |
Citaat:
Verder ben ik het eens met TommyTheCat; er komen genoeg exclusive games uit (en ook non-exclusive), persoonlijk heb ik een broertje dood aan rumble, en die backw-comp. komt heus wel goed met nieuwe firmware updates (of een eventuele boot-disc); dat is n beetje mierenneuken. |
de bc zit nu al op 75% dus zo slecht is het ook weer niet.
En het zegt natuurlijk niks over de toekomst, maar Blue Dragon op de 360 is al de eerste multi dvd spel. |
have it, behalve dat ik hem niet kan betalen
|
weet iemand hoe lang de ps3 mee moet gaan voordat 4 uitkomt?
5 of 10 jaar? of wie zal het zeggen? |
Citaat:
|
Citaat:
En voor de rest is het heel erg loos om over de line up van de ps3 te gaan zeuren, al die spellen waar iedereen nu zo weg van is op de 360 zijn spellen die ook pas vrij laat na de lauch kwamen :s |
Citaat:
De BC in Europa/Pal-gebieden wordt een drama. Naar ik heb begrepen slechts 1/3 van totale (PS2) aanbod is redelijk fatsoenlijk speelbaar. De rest functioneert zeer gebrekkig of zelfs helemaal niet. En die firmware updates krijgen amper prioriteit, zoals Sony zelf al heeft aangegeven. Bovendien wordt de Euro-BC softwarematig gerealiseerd i.p.v hardwarematig, wat natuurlijk een flinke stap terug is. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: