![]() |
Wat bedoelen mensen met spuit 11
Ik horde dat in het nummer the partysquad - Non Stop (Feat. Brainpower)
wat bedoele ze daar mee?? |
Iemand die onterecht bijdehand is
|
kun een voorbeeld noeme??
|
Stel je staat bij je lokaal en de les valt uit. En iedereen weet 't, en er komt iemand aanlopen en die zegt, 'hey jongens! de les valt uit!'. Dan zeg je, 'oh god, daar hebben we spuit 11.. :o'.
|
Ik dacht iemand die ergens achteraan komt. Bv. dat diegene iets zegt wat allang gezegd is. Althans, zo wordt het wel eens gebruikt.
|
wat topdrop zegt. Iemand die dus traag ergens achter komt.
|
Ja, dat iemand goedbedoelend iets doet wat allang niet meer nodig is.
|
In plaats van " Komt er eentje achterrrr"
Maar alleen stupido's gebruiken het. ;( |
Is het ook niet enigzins spuit 11 om te vragen wat spuit 11 is?
:o |
Het is eigenlijk 'spuit elf geeft ook nog modder' volgens mij. Volgens m'n Stoett is het elf omdat dit minder is dan een dozijn, en dus niet vol of serieus te nemen :o Maar voor de rest onduidelijk waar het vandaan komt.
|
Citaat:
|
tis een kutbenaming :)
|
Citaat:
|
het klinkt wel leuk vind ik..
die met die geeft ook nog modder is toch van een brandweerwagen? dat ook het de laatste slang is, het water op is en er alleen modder uit komt? het is dus zinloos achteraf ergens te laat achter komen.. |
Citaat:
|
iemand, een slotje, alsjeblieft :(
|
Het verhaal is idd dat er een brand was, dat de kazerne 11 brandweerwagens had, dat er 10 naar de brand gingen en die met water uit de grachten blusten, en dat de elfde pas kwam toen de brand al geblust was en bovendien de gracht al leeg waardoor er een zielig straaltje modder uit de spuit kwam terwijl blussen sowieso al niet meer nodig was. Dus. En ik snap écht niet dat er mensen zijn die dat verhaal niet kennen.
|
Citaat:
|
En een dikke wikipedia :o
Citaat:
Hop, taaladvies erbij :) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en het gebruiken van deze uitdrukking, getuigt niet bepaald van niveau :o |
Citaat:
|
er zijn veel slechtere uitdrukkingen, deze is te begrijpen en uit te leggen met een verhaal.
Maar bijvoorbeeld:"appels met peren vergelijken" dat vind ik echt een *** uitdrukking |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik begreep de uitdrukking altijd als dingen die niet kunnen. MAar het is allebei fruit, allebei gezond. het ene is rond het andere niet en het ene is zoeter |
Citaat:
|
Ja idd, het zou beter zijn als de uitdrukking zou zijn 'dat is appels met fietsen vergelijken'. Omdat appels iets heel anders zijn dan fietsen. Maar appels en peren lijken best wel op elkaar - niet precies hetzelfde, maar wel vergelijkbaar.
|
Citaat:
|
Ik ken "spuit 11" wel, en ook de betekenis... alleen dacht ik dat de officiële uitdrukking was "Spuit elf doet de was" :confused:
Weet niet hoe ik daar bij kom. |
Ik kende het verhaal ook niet..
Wij zeggen wel eens 'spuit elf door de bocht'. Das dus ergens nóg later achter komen ofzo :P |
Citaat:
|
Citaat:
Oeps, kut met haarballen, dit is de kantine *weghuppel* |
|
Citaat:
En dan is het mooie altijd dat het toch open blijft omdat andere mensen er wel in geinteresseerd zijn :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
slotje
|
Citaat:
|
kuttopic, up, slotje, kthnxbye
|