![]() |
Eigen songtekst
Jawel jawel. nu een melodie erbij:
http://h1.ripway.com/Soulwing/01Iveseenyouaround.wma (nog geen titel) It seems like we both know What to do and what to say It’s that blanket we wrap around us It’s that world we just let spin, ‘cause There’s not much I care about When I look into your eyes But you scream you just can’t take it And you leave me here all naked I’ve seen you around And I can’t break you down Cause I know you won’t survive I’ve seen you around And I can’t let you fall Cause you know I won’t survive Without you in my life I try to live my life like the day before today And then I see you in my mind Leaving tears in my soul behind You act like you moved on With your charming new best friend Can’t fool me, I see the pain inside Don’t be scared it will be allright I’ve seen you around And I can’t break you down Cause I know you won’t survive I’ve seen you around And I can’t let you fall Cause you know I won’t survive Without you in my life We’re two of a kind baby And now please don’t deny You steal all the love I had in me The tears, the cry, the shelter, goodbye No. baby don't! Cause I’ve seen you around And I can’t break you down Cause I know you won’t survive I’ve seen you around And I can’t let you fall Cause you know I won’t survive Without you in my life duss.. 1. wat vinden jullie (opbouwende kritiek :p ) 2. geschikte titel? [edit: de korte stukjes voor het refrein heb ik er maar uitgelaten] |
Het loopt wel aardig opzich, het lijkt alleen een beetje of je heel geforceerd die rijmvorm wil aanhouden en ik denk dat dat op een gegeven moment een beetje voorspelbaar wordt. Ook is het onderwerp en de woorden die je gebruikt niet bijster origineel maar dat maakt (afhankelijk van de stijl) niet zo heel veel uit.
|
I've seen you around zou wel een degelijke titel zijn toch. Jammer dat dat een beetje op I've noticed you around lijkt, wat wel een droog nummer is. Tekst is verder niet speciaal slecht, zou ik zeggen. :)
|
jeeej en nu mn liedje er ook nog bij
t kan toch niet op vandaag |
Ja, best mooi, een beetje droog ingezongen, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak.
|
I’ve seen you around
And I can’t let you fall (Beter down, ook al zing je dat eerder in 't refrein. 't is niet fout, maar down lijkt me logischer) Cause you know I won’t survive Without you in my life We’re two of a kind baby And now please don’t deny You steal all the love I had in me (Stole, of I had -> I have) The tears, the cry, the shelter, goodbye No. baby don't! Cause Verder vind ik dat je echt heel gaaf zing!! De melodie vind ik ook heel cool. En ik vind 't niet droog. 't Is niet overal honderd procent zuiver, maar dan nog echt gaaf! |
mooie stem, goed gezongen en de tekst vind ik ook (y)
echt, je hebt al iets in handen, zeker mee doordoen. als je zo blijft schrijven en zingen en vorderingen maakt...dan kunnen er nog heel mooie dingen ontstaan. |
Je zingt heel goed. Alleen mis ik na verloop van tijd een beetje beleving in het nummer, waardoor mijn aandacht wat verslapt. Maar dat het een nummer met potentie is, is wel duidelijk denk ik. De tekst begrijp ik trouwens niet helemaal, maar dat kan ook aan mij liggen hoor. Gaat het over overspel of 'gewoon' over een verbroken relatie? Ik vermoed het eerste door de regel 'I've seen you around'.
|
hebben jullie nog nooit van youtube gehoord ofzo?
|
Toen ik de tekst alleen maar had gelezen vond ik het maar zo-zo. Hoop clichés in het Engels op een rijtje. Dus als verheven poëzie werkt het niet onmiddellijk, maar dat is natuurlijk absoluut geen probleem.
Gezongen zit het allemaal puik in elkaar en is het een mooi soort-van-liefdesliedje. Lekker eenvoudig. Mooie stem, goed gezongen, beetje saaie begeleiding. ALs ik jou was, ik zou eens proberen hoe het klinkt als je de begeleiding meer op fingerpicking baseert, ipv op ritmisch de akkoorden spelen. Je hoort trouwens wel aan je zang dat je Nederlands bent (c: maar dat is niet als kritiek bedoeld. (c: Ga hier maar lekker mee door. Probeer het nog net wat spannender te laten klinken en het komt helemaal goed. |
dankje allemaal!
dat van de begeleiding vond ik zelf ook al, maar ik zat n beetje in tijdnood om fingerpicking begeleiding te bedenken of om nog andere instrumenten toe te voegen. Eigenlijk was het de bedoeling dat er nog een 'eitje' bijkwam in het refrein maar dat is toch niet gebeurd haha.. En qua emotie moet ik er ook inderdaad nog meer inleggen, ik train me suf :P, haha nee dat is niet waar. Maar ik probeer er wel meer op te letten. + het gaat erover dat de relatie voorbij is, maar ze durft toe te geven dat ze beide eigenlijk niet zonder elkaar kunnen: And I can’t break you down Cause I know you won’t survive Cause you know I won’t survive Without you in my life daarom is het omgekeerd, zo van: ik zou het niet overleven zonder jou nee, maar jij ook niet zonder mij. geef het nou maar toe! zoiets.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54. |