Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   snel weer verliefd zijn? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=155943)

DutchGirl 11-07-2002 14:23

snel weer verliefd zijn?

als je heel snel over je ex bent, kun je snel weer verliefd worden..

is het slim om meteen weer verkering te nemen of even te wachten? :)

irene

rene-gn 11-07-2002 14:25

Tsja, ik geloof dat mijn vriendin het zo'n acht dagen uit was met haar ex, toen ze met mij kreeg. Het lijkt me voor hem pijnlijk, maar onze relatie lijdt er niet onder.

Maar waarom stel je deze vraag?

Thutshui 11-07-2002 14:27

Verliefd worden kan snel gaan maar het is niet zo slim om gelijk weer met een relatie te starten...

ElCafone 11-07-2002 14:27

Als je erover heen bent, en weer verliefd geworden bent, waarom niet, zie ik geen probleem in :)

Echter wanneer je er niet overheen bent, en alleen weer verkering neemt om het op die manier te vergeten, dan ben je slecht bezig volgens mij.

Maar zoals jij het stelt, waarom niet?

Groeten Elcafone

Q 11-07-2002 14:29

Als je er zo snel weer overheen bent was je niet verliefd.

DutchGirl 11-07-2002 14:47

door middel van een ruzie kunnen haatgevoelens ontstaan waardoor je hem gaat haten.

ik wil geen relatie om me ex te vergeten, ik zou misschien een nieuwe relatie willen omdat ik dat wil :)

klinkt vaag misschien :)

irene

girl18 11-07-2002 14:59

mijn vriend had het net drie weken oud toen ie met mij kreeg en het begin hadden we het daar moelijk mee want hij zat met opgepropte liedesverdriet dus het beste geval is als je liefdesverdriet heb niet snel een ander nemen..

PardonMe 11-07-2002 15:43

tja als je echt weer verliefd bent en over die vorige relatie helemaal heen bent, dan zie ik niet in waarom niet..

Citaat:

Pannekoeketrut schreef
ik wil geen relatie om me ex te vergeten, ik zou misschien een nieuwe relatie willen omdat ik dat wil
Hier ben ik het inderdaad mee eens..
Je moet wel zeker weten of je echt over die ex heen bent en niet een nieuw vriendje nemen om die ex juist te vergeten, want dat werkt niet lijkt mij..

punkyfish 11-07-2002 15:52

dat verschilt ook per persoon/relatie. bijvoorbeeld hoe de beide personen in elkaar zitten en hoe hecht/lang de relatie was...

zus en zo 11-07-2002 17:00

als je over je vorige relatie heen bent wel. als je er niet over heen bent, neem je al je problemen mee in je nieuwe relatie...
(van dr. Phil gejat :D;))

Orion16 11-07-2002 21:09

Citaat:

PardonMe schreef:
tja als je echt weer verliefd bent en over die vorige relatie helemaal heen bent, dan zie ik niet in waarom niet..

Hier ben ik het inderdaad mee eens..
Je moet wel zeker weten of je echt over die ex heen bent en niet een nieuw vriendje nemen om die ex juist te vergeten, want dat werkt niet lijkt mij..

Dat vriendje kan je vast toch wel een beetje met de moeilijkheden van je ex helpen! (k neem aan dat je geen player zoekt) Ik bedoel met praten en naar elkaar luisteren bereik je een heleboel, dus waarom niet..

Alicia Silverstone 11-07-2002 21:40

Ik heb vorig jaar een vriendje genomen om m'n ex (J) te vergeten. Maar die ex daar had ik het 2 weken mee, en toen ging hij weer terug naar ZIJN ex!! Terwijl hij nog zó had gezegd: "nee joh, als ze me terugwil lach ik haar recht in d'r gezicht uit" :mad:

Maargoed, diezelfde avond dat J met z'n ex stond te zoenen kwam ik een jongen tegen die ik van een feestje kende, Max.
We hadden al wel een keer gezoend, op dat feestje :o
Maargoed, sinds die ene avond, toen ik wat met hem kreeg om over J heen te komen, had ik dus wat met Max.
Ik werd stapel- maar dan ook stapelverliefd op Max, ik heb het 5 maanden met hem gehad en ben zelfs verloofd met hem geweest.

Ik denk dat het niet een goed idee is om vlak na je relatie "zomaar" wat met iemand te beginnen.
Ik projecteer m'n gevoelens dan heel snel op anderen, waar ik eigenlijk niet verliefd op ben.
Je houdt dan ook die ander voor de gek.
Verder is een poosje rust om alles op een rijtje te zetten helemaal niet gek.
Want het is zonde als die nieuwe relatie door allerlei niet-verwerkte frustraties stukloopt. :)

Arenda 11-07-2002 21:52

Lijkt me niet zo´n goed idee.... tijdje wachten.. gevoelens verwerken

Jadis 11-07-2002 22:31

het lijkt me erg pijnlijk voor je ex. Bovendien kan je niet al na 8 dagen helemaal over iemand heen zijn. ik zou wat meer tijd nemen, een maand ofzo.

little lady 12-07-2002 00:07

Superpijnlijk :S
Kan beter nog eventjes wachten..

TMLWKY 12-07-2002 07:40

Hangt er vanaf hoe de situatie met de ex was denk ik.

Als JIJ het uit hebt gemaakt, hoef je er soms niet eens overheen te komen. Als de ander het heeft uitgemaakt kost het soms maanden om er overheen te komen... En dan kun je dus beter wachten.

Je moet in elk geval pas iets met iemand beginnen als je gevoelens voor de ander over zijn.

Grtz,
F

DutchGirl 12-07-2002 12:06

ik heb het uitgemaakt

het was een relatie van 13 maanden

ik ben TOTAAL over hem heen.. echt totaal

(ik haat hem nu zelfs)

EternalDeath 12-07-2002 12:14

ik zou zelf even wachten, word ook niet heel snel verliefd....

maar als je echt over degene heen bent, en het niet hard vind voor je ex enzo, zou ik weer een relatie nemen.....

gebeurt mij toch niet..... :p

[DFU]DutchGirllie 14-07-2002 11:17

ik denk toch dat ik even wacht..

gisteren enorme koppijn gehad en het werd me allemaal ff teveel

en ik denk dak voorlopig ff alleen wil zijn :)

Tox 14-07-2002 12:49

Citaat:

Pannekoeketrut schreef:
ik heb het uitgemaakt

het was een relatie van 13 maanden

ik ben TOTAAL over hem heen.. echt totaal

(ik haat hem nu zelfs)

Nou zoals ik het begrijp is er een clear-road naar een nieuwe relatie voor jou, je moet alleen nie opletten of je te snel voor jezelf gaat.

Tox 15-07-2002 21:14

Ik heb mijn laatste vriendin (is nu uit) ook heel snel na de vorige genomen (om precies te zijn een dag later) en dat ging opzich goed, dus het moet te lukken zijn. Zelf kies ik nu het uit is ff voor de rust weg, ff geen vriendin. Is denk ik beter zo, ben nu er toch ff weer een hele tijd nie aan toe.

Maar ik vind dat je gewoon op je gevoel af moet gaan

EviL-PriNcEsS 15-07-2002 21:28

Citaat:

Pannekoeketrut schreef:
als je heel snel over je ex bent, kun je snel weer verliefd worden..

is het slim om meteen weer verkering te nemen of even te wachten? :)

irene

Ligt eraan hoeveel die ex voor je heeft betekend.
Stel dat het nu uit zou gaan met mijn vriend, dan zou ik de eerste jaren nooit verliefd kunnen worden op een ander. Misschien wel wat flikflooien om over hem heen te komen (stom, maar goed...), maar niet snel echt verliefd. Dat zou heel veel tijd nodig hebben.

Maar ik heb ook ex-en gehad waar ik na twee dagen al overheen was, gewoon omdat het minder serieus was. Ik was dan wel verliefd, maar ik hield niet echt van ze. Van mijn huidige vriend wel, en dat verandert ook niet meer.
En ja, vind maar eens een nieuwe vriend die daarmee kan leven... :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.