![]() |
betoog nederlands : Mp3's legaal?
Ik heb wat hulp nodig met zoeken van argumenten bij mijn betoog nederlands...
De stelling is : Zouden MP3's gelegaliseerd moeten worden? De argumenten die ik al heb zijn : + Minder productiekosten + Meer publiciteit van muziek - Slecht voor de economie - Auteurs krijgen hun welverdiende geld niet |
hmm nou
ik denk niet dat je kunt verwachten dat als mp3s legaal worden, de situatie zo zou blijven als hij nu is. Veel dingen die gelegaliseerd worden zijn immers na verloop van tijd niet langer interessant voor mensen die die dingen nu wel interessant vinden, en, er zullen toch mensen en bedrijven zijn, die hieraan dan geld willen gaan verdienen. http://forum.scholieren.com/smile.gif De vraag is of er zulke reele argumenten te verzinnen zijn, omdat het niet zeker is wat er zal gebeuren. |
Mensen zouden zeker meer van die muziek kopen omdat die goedkoper is en nu zijn cd's en DVD's enzoverder schandalig duur. En auteurs krijgen zowiezo hun welverdiende geld al niet, want het meeste gaat naar de platenfirma's, dus dat zou er niets aan veranderen.
|
Je stelling is een beetje krom. Mp3 files zijn per definitie niet illegaal, hier is pas sprake van zodra de techniek wordt gebruikt om een nummer waar copyright op rust te dupliceren.
Als je bedoelt dat iedereen zomaar alles mag kopieeren, dan ben ik er wel voorstander van. Niet omdat ik zo gierig ben dat ik geen geld over heb voor cd's (ik koop ze regelmatig), maar gewoon omdat het een uitstekende manier is om het kaf van het koren te scheiden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30. |