![]() |
Eurovisie Songfestival 2007
Het komt er weer aan. ;) :cool: (y)
10 Mei: 20 Malta Olivia Lewis Vertigo - - 21 Andorra Anonymous Salvem el món - - 19 Norway Guri Schanke Ven a bailar conmigo - - 18 FYR Macedonia Karolina Mojot svet - - 16 Czech Republic Kabát Malá dáma - - 17 Portugal Sabrina Dança comigo (vem ser feliz) - - 22 Hungary Magdi Rúzsa Unsubstantial blues - - 23 Estonia Gerli Padar Partners in crime - - 27 Austria Eric Papilaya Get a life - get alive - - 28 Latvia Bonaparti.lv Questa Notte - - 26 Turkey Kenan Dogulu Shake it up shekerim - - 25 Slovenia Alenka Gotar Cvet z juga - - 24 Belgium The KMG's Love power - - 15 Serbia Marija Šerifovic Molitva - - 14 Poland The Jet Set Time to party - - 5 Iceland Eiríkur Hauksson Valentine lost - - 6 Georgia Sopho My Story - - 4 Belarus Dmitry Koldun Work your magic - - 3 Cyprus Evridiki Comme ci, comme ça - - 2 Israel Teapacks Push the button - - 7 Montenegro Stevan Faddy Ajde kroci - - 8 Switzerland DJ BoBo Vampires are alive - - 12 Denmark DQ Drama Queen - - 13 Croatia Dragonfly feat. Dado Topic Vjerujem u ljubav - - 11 Albania Aida & Frederik Ndoci Hear my plea - - 10 The Netherlands Edsilia Rombley On top of the world - - 9 Moldova Natalia Barbu Fight - - 1 Bulgaria Elitsa Todorova & Stoyan Yankulov Water - - 12 Mei finale 10 Germany Roger Cicero Frauen regieren die Welt - - 9 Russia Serebro Song # 1 - - 11 Ukraine Verka Serduchka Dancing Lasha Tumbai - - 12 Romania Todomondo Liubi, liubi, I love you - - 14 Armenia Hayko Anytime you need - - 13 United Kingdom - - 8 France Les Fatals Picards L'amour à la Française - - 7 Sweden The Ark The worrying kind - - 3 Ireland Dervish They can't stop the spring - - 2 Spain NASH I love you mi vida - - 4 Finland Hanna Pakarinen Leave me alone - - 5 Lithuania 4Fun Love or leave - - 6 Greece Sarbel Yassou Maria - - 1 Bosnia & Herzegovina Marija Sestic Rijeka bez imena - - |
Zie je wel dat je homo bent.
|
Slechte muziek, kutshow, vriendjes politiek.
Leuk hoor :confused: |
Citaat:
heel leuk :bloos: (y) |
Oeh, wat een leuk topic. :bloos: Songfestival ftw! Ja, het is slecht, maar het is ook geweldig en ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik een liefhebber ben. http://images.scholieren.com/images/icons/icon8.gif
Ik vind het wel jammer dat er zoveel landen meedoen dit jaar, ik vond het vroeger leuker toen er 23-25 landen waren, nu is het zo vol enzo, zeker met een halve finale erbij. Wil je favorieten? Dan krijg je favorieten! :bloos: Dat zijn op het moment Slovenië (Alenka Gotar - Cvet z juga), Servië (Marija Šerifović - Motlitva), Georgië (Sopho Khalvashi - Visionary dream / My story), Oekraïne (Verka Serduchka - Danzing lasha tumbai :bloos: ) en Moldavië (Natalia Barbu - Fight). Plaatjes! http://www.yle.fi/eurovision/ci/jaana_paivakirja.jpg De presentatrice! Van de mannelijke presentator kan ik even geen plaatje vinden. http://www.yle.fi/eurovision/ci/artistit07/georgia2.jpg Sopho Khalvashi uit Georgië! http://www.yle.fi/eurovision/ci/arti...slovenia1r.jpg Alenka Gotar uit Slovenië! En mijn favorieten-om-een-andere-reden uit Andorra, Anonymous! http://www.yle.fi/eurovision/ci/artistit07/andorra1.jpg Wie nu plots behoefte krijgt de videoclips te bekijken kan dat doen op http://www.yle.fi/eurovision/main.php?id=2776 , maar ik heb weinig hoop. :( |
|
Lordi :cool:
|
Ik heb ook alle liedjes alweer gehoord. Was zo nieuwsgierig! :bloos:
Mijn favorieten momenteel zijn Servië, Duitsland, Macedonië, Spanje en ja, ook Oekraïne :p Dieptepunt dit jaar voor mij is Malta! En die travestiet van Denemarken is ook om te janken :bloos: En Nederland maakt best een goeie kans om de finale te gaan halen dit jaar. Vind het wel een lekker nummer :) |
Ik heb niks van nummers gehoord tot nu toe, maar ik heb wel vertrouwen in Edsillia :).
Iig, ik ben sowieso voor NL en Bosnië! Mjaa de Oost- Europese landen steunen mekaar toch weer allemaal. Ik zeg elk jaar dat ik er niet meer naar kijk, omdat ik me erger aan die vriendjespolitiek, mjaa toch kijk ik dan weer :bloos: |
Denken jullie nou echt serieus dat Nederland kans maakt met zo'n nummer? (n)
Vind het wel kut dat Nederland én Turkije beide een kutnummer hebben. |
Ach ja. Ik verbaas me nergus meer over haha :D
|
oekraïne is :cool: (y)
rest moet ik nog beluisteren :p |
Citaat:
Het engste aan dat hele plaatje is dat die monsieur links sandalen aanheeft.... OT: Kan niet wachten. <3 En dan vooral het commentaar van Terry Wogan. Ben mn vriendinnen aan het overhalen om er een avondje van te maken. |
Citaat:
Overigens vind ik de kwaliteit van de liedjes dit jaar beter dan vorig jaar! |
Oostenrijk is wel leuk :p
|
UP :o
Edsilia schijnt inmiddels naar Helsinki te zijn vertrokken. |
volgende week isset alweer :o
|
Omg ik ben laat. :bloos: *gaat luisteren*
|
Ik ga wel kijken, speciaal voor Spanje:P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond Lordi ook helemaal niets, ben blij dat er dit jaar niet zoiets bij zit. Kanshebbers volgens de polls zijn trouwens dit jaar: Wit-Rusland, Oekraine, Griekenland, Zwitserland en Cyprus. :) |
Citaat:
Sowieso al die oostbloklanden. Die stemmen allemaal op elkaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Qua act vond ik ze overigens wel spraakmakend. |
Ik moet het allemaal nog luisteren, maar zonder twijfel stuurt Nederland weer zo'n smartlap-trut die zonder een woord terecht afgeslacht wordt in het klassement.
Andorra ziet er overigens afwijkend uit, sturen die a la Lordi een afwijkende rockband ofzo? Edit: video gekeken, Nederland gaat wederom voor de laatste plaats met een emonummer dat nergens over gaat. Andorra stuurt hun versie van Blink 182 hoor ik nu, klinkt niet slecht. Dat Israëlische nummer... echt... :D |
Citaat:
Het is best leuk als iedereen zijn eigen liedje opvoert, maar als we dan met vriendjespolitiek gaan werken, heeft het nog weinig nut. Zo wordt de beste niet uitgekozen, maar de meest 'geliefde'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
turkije was ook leuk, en verder weet ik niet meer wie wat had :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In Finland leren ze wel, getuige Lordi, in Israël ook, getuige de manier waarop ze een paar jaar terug wonnen. Veel andere landen sturen ook wat flitsendere dingen.. Sommigen gaan daarin te ver en sturen zoals Zweden doet een soort mislukte Scissor Sisters-variant, maar punt is dat er variatie in zit. Maar nee, Nederland moet zo nodig kansloze smartlappen bijdragen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had eigenlijk gehoopt dat Nederland dit jaar echt wat meer lef had getoond. Vorig jaar, na de afstraffing met Treble, leek het immers wel duidelijk dat er in 2007 eindelijk eens iets totaal anders gedaan moest worden. Veel mensen pleitten ervoor een act in te sturen die gegarandeerd de meest opvallende, verrassende en creatieve inzending van allemaal zou worden. Dat klinkt ingewikkeld, maar dat hoeft het niet te zijn. Wees creatief, toon wat lef. Andere landen kunnen het toch ook. Dat Nederland nu met Edsilia op de proppen komt is geen verkeerde keuze, maar van lef en creativiteit getuigt het helaas ook niet. |
Ik vind dat Sylph en ik een nummer mogen uitkiezen voor de Nederlandse inzending. :)
|
Mag ik even lachen om België????
:D ennuh die ´clip´ van Wit-Rusland... das beetje boel gejat van Aerosmith ´Jaded´, of ligt t aan mij??? Vind t liedje ook niet bijzonder. Denemarken is erg dramatisch, en Oekraïne vind ik ook niet echt wat, maarja... een show en een hoog meezing gehalte hè. Ik hoop zooooo dat we door de halve finale heenkomen hè. Zou gewoon wel weer eens leuk zijn om een keer weer in de eindronde mee te doen én ik gun t Edsilia gewoon enorm! Liedje is niet eens zo slecht, t blijft wel enigzins hangen. |
Vaak kijk ik wel een stukje, gewoon voor de gayness van het geheel. Maar Nederland hoeft van mij niet te winnen, weet ook niet of dat nou iets is om trots op te zijn. Een clownsact sturen lijkt me ook niet echt nodig, de serieus bedoelde oostblok inzendingen zijn vaak al vermakelijk genoeg.
|
Citaat:
|
nederland gaat falen.
|
Citaat:
|
Ik geef ons eigenlijk wel een goede kans dit jaar :bloos: .
|
Citaat:
Denk je dat we goed gaan scoren? |
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Nederland dit jaar wel die finale gaat halen...
Haar nummer is in Nederland zelf al geen hit geworden, wat net zo was met inzendingen van afgelopen jaren, dus waarom zou het in Europa opeens wel geweldig gevonden worden? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02. |