![]() |
Vervoeren van goederen in treinen?
Hallo,
Ik wil een nachtkastje met de trein gaan vervoeren. Wie weet hoe het zit met de regels daarover? Ik heb gekeken op de site en daar staat dat de (hand)bagage kosteloos mag worden meegenomen, mits het onder de banken of boven op de rekken past. Nou, dat nachtkastje zal misschien wel plat onder de banken kunnen, maar dat wil ik liever niet omdat het dan krassen krijgt. Boven op de rekken lijkt mij ook niet zo'n goed idee, want het lijkt me nogal zwaar om op te tillen. Nou goed, verder heb ik niets kunnen vinden over het vervoer van goederen in de trein. Wel over fietsen, zo'n kaartje kost 6 euro, maar ik weet niet of een nacht kastje ook onder een fiets valt. Wie heeft wel eens iets vergelijkbaars gedaan? En hoe? Op de gok voor controle ga ik niet doen, want ik ga met dat kastje van Groningen naar Zoetermeer. |
als je 10 koffers mee mag nemen mag een kastje ook wel
|
een nachtkastje valt niet onder fietsen
|
dat van die fietsen hebben ze natuurlijk gedaan om te voorkomen dat iedereen in de spits verzuipt in de omvallende fietsen van mensen die van en naar het station fietsen.....
|
Nou, ik heb even gebeld, ik mag hem gewoon meenemen als ik in het 'balkon' (dat gedeelte waar je instapt) ga zitten en zorg dat hij niet te veel in de weg staat.
yeej! :D |
(y)
Ik zag laatst iemand met een koffer nog groter dan een kind, echt asociaal! Dat ding pastte nergens boven of tussen oid, het nam gewoon twee zitplaatsen in beslag. :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met mijn 55 kilo ben ik dus pakweg 60 liter groot. Iemand die 275 kilo weegt en een inhoud heeft van pakweg 300 liter is dus weldegelijk 5 keer zo groot als ik ben, wat betreft gewicht en inhoud. On topic: Een nachtkastje wat je gewoon zelf kan optillen lijkt mij handbagage. Een flinke reiskoffer kan stukken groter zijn. Je moet eens zien met welke hoeveelheden bagage sommige mensen in de intercity naar Schiphol stappen. Regelmatig valt dat bij mij niet meer in de catergorie handbagege, maar dat is een ander verhaal. |
Citaat:
http://www.bobbyworks.com/images/Anorexia.jpg vs. http://www.oddpic.com/data/520/mediu...-cant-move.jpg :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10. |