![]() |
Tekentablet
Ik heb een vraagje over mijn tekentablet. Het is er 1 van Wacom, weet niet meer precies welke versie maar in ieder geval een kleine goedkope.
Ik heb hier geen software bij gekregen, dus welke programma's gebruiken jullie hiervoor? En verder lukt het tekenen niet echt, de verhoudingen tablet/beeldscherm kloppen voor geen meter. Moet ik dit ergens instellen of gewoon eraan wennen en veel oefenen? |
Als je geen software bij hebt gekregen in de zin van drivers, snel downloaden van wacom.com. Zonder drivers is je tablet gewoon vleugellam.
|
Volgens mij doel je meer op tekensoftware, als je geen drivers had dan zou je ook niet weten dat bijv. de verhoudingen tablet/beeldscherm 'niet kloppen'. Deze kun je overigens idd instellen, zodat ze natuurlijker aanvoelen (Tablet Properties > Tracking > Details).
Ik heb zelf sinds kort een Wacom, daarbij zat CorelDraw en PhotoImpact maar deze programma's gebruik ik zelf niet. Ik gebruik Paint Shop Pro, maar ben niet echt tevreden met dat programma voor tablettekeningen. |
adobe is je vrind
|
daarbij, als je een groot scherm hebt en een klein tablet dan krijg je als ie op absoluut ingesteld is, dat ie erg onnauwkeurig wordt natuurlijk. in dat geval zou ik em op relatief instellen.
|
Photoshop CS, ArtRage en Painter zijn wel leuke programma's, met name de eerste twee.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50. |