![]() |
[SK] biologisch afbreekbaar polymeer
Ik snap het eventjes niet meer; in mijn boek staat dit:
Ook in de medische wereld wordt steeds meer gebruik gemaakt van syntethische polymeren. Bij operaties waarbij bloedvaatjes vervangen moeten worden, maakt men gebruik van kunststofvaatjes die gemaakt zijn van polymelkzuur. Dit is een voorbeeld van een bioplastic. Het is een biologisch afbreekbaar polymeer. Ik snap dat melkzuur iets van het lichaam is en dat het daardoor niet afgestoten zal worden, maar ik vraag me af of het lichaam het niet automatisch af gaat breken? Dit lijkt me namelijk niet de bedoeling bij kunststof bloedvaten. Wie weet het :)? Of kan mij de verder uitleg geven ;)? |
Hehe, je hebt ook de methode 'Chemie' ;) ?
Ik wil het ook graag weten.. woensdag hier toets over. |
Nou, je hersenen zijn ook biologisch afbreekbaar, maar die gaat het lichaam ook niet zelf afbreken hè. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga het niet eens proberen. Ziet er veel te moeilijk uit :'D. Kun jij me trouwens helpen met dit ? Ik snap het niet meer :( . Citaat:
|
Citaat:
|
ik denk dat polymelkzuur niet afgebroken wordt aangezien het lichaam niet over de juiste enzymen beschikt en het waarschijnlijk niet oplost in je bloed (polymelkzuur klinkt apolair).
microbieel is het waarschijnlijk wel te doen, maar over het algemeen is je lichaam steriel. |
Citaat:
|
Citaat:
--> zonder je bacterien op je huid en darmen enz zou jij binnen de kortste keren dood zijn ;) |
Citaat:
|
Waaróm het lichaam het niet gaat afbreken lijkt me geen onderdeel van de stof omdat dat eerder biologisch is dan scheikundig.
Ik denk dat het te maken heeft met omringende cellen, want melkzuur is van nature een product van het lichaam en derhalve kan het ook afgebroken worden door het lichaam. Ik denk echter dat de plek waar het zich bevindt invloed heeft op het wel of niet afbreken van zo'n polymeer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17. |