Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Waarom worden vrouwen met zwaar overgewicht niet zwanger? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1560902)

Poepkind 26-03-2007 20:44

Waarom worden vrouwen met zwaar overgewicht niet zwanger?

vrouwen met ernstig overgewicht hebben vaak ovulatieproblemen. Er bestaat het PCO syndroom, maar krijgen vrouwen met overgewicht makkelijk PCO waardoor ze onvruchtbaar zijn. Of zijn er andere redenen waardoor dikke vrouwen geen ovulatie krijgen (doordat ze dik zijn) naast PCO? Hiermee bedoel ik niet de dingen die altijd wel kunnen gebeuren, maar problemen die sterk gebonden zijn aan gewicht?
Ik kan namelijk alleen dingen vinden over PCO en overgewicht...

Dakus 26-03-2007 20:51

Omdat niemand er mee wil neuken?
Omdat de penis niet lang genoeg is om door 60 cm blubbervet heen te gaan?
Omdat het gewoon niet mag van moeder natuur?
Omdat het niet bij ze opvalt omdat ze toch al dik zijn waardoor ze zo'n foetus per ongeluk door de plee spoelen?

Maar ik denk dat optie 1 het meest reëel is :o

Zut Alors! 26-03-2007 21:16

Oestrogenen zijn verhoogd bij overgewicht, omdat de cholesterolhuishouding verandert (oestrogeen wordt gemaakt van cholesterol). Wat voor effect dit precies heeft op de cyclus weet ik niet, maar ik weet zeker dat de boel daardoor verstoord raakt.

Ramble On 26-03-2007 22:54

Citaat:

sjek schreef op 26-03-2007 @ 21:51 :
Omdat het niet bij ze opvalt omdat ze toch al dik zijn waardoor ze zo'n foetus per ongeluk door de plee spoelen?

:D

Fieneke 27-03-2007 07:28

Ik heb PCO maar geen ernstigs overgewicht. Het kán samenhangen, maar hoeft niet :) Hoe het komt dat dikke vrouwen vaak onvuchtbaar zijn weet ik eigenlijk ook niet precies, maar ik neem aan dat t met een verstoorde hormoonhuishouding te maken heeft. :)

A* 27-03-2007 07:53

Citaat:

sjek schreef op 26-03-2007 @ 21:51 :

:D:D:D

Sarah 27-03-2007 08:59

Het hangt niet alleen van PCO af. Overgewicht vergroot de kans op PCO, maar zorgt ook gewoon zo voor een verminderde vruchtbaarheid. In het vet worden zonder stimulatie oestrogenen aangemaakt, normaal gesproken zijn dit er niet genoeg om veel invloed te hebben maar bij overgewicht zijn het er natuurlijk meer. Deze oestrogenen geven aan de hypothalamus een signaal dat er minder GnRH gemaakt moet worden. Doordat er minder GnRH is, wordt de hypofyse minder gestimuleerd om FSH en LH te maken. FSH stimuleert de eicelrijping, het kan dus gebeuren dat de eicellen onvoldoende rijpen. Een LH-piek stimuleert de eisprong, als deze piek te laag is vindt er geen eisprong plaats.

*blue angel* 27-03-2007 09:20

Citaat:

Sarah schreef op 27-03-2007 @ 09:59 :
Het hangt niet alleen van PCO af. Overgewicht vergroot de kans op PCO, maar zorgt ook gewoon zo voor een verminderde vruchtbaarheid. In het vet worden zonder stimulatie oestrogenen aangemaakt, normaal gesproken zijn dit er niet genoeg om veel invloed te hebben maar bij overgewicht zijn het er natuurlijk meer. Deze oestrogenen geven aan de hypothalamus een signaal dat er minder GnRH gemaakt moet worden. Doordat er minder GnRH is, wordt de hypofyse minder gestimuleerd om FSH en LH te maken. FSH stimuleert de eicelrijping, het kan dus gebeuren dat de eicellen onvoldoende rijpen. Een LH-piek stimuleert de eisprong, als deze piek te laag is vindt er geen eisprong plaats.
oftewel: http://lib.nju.edu.cn/

;) :p

Poepkind 27-03-2007 09:26

Citaat:

Sarah schreef op 27-03-2007 @ 09:59 :
Jij bent mijn reddende engel!

dit was een opdracht voor onze werkgroep, die we morgen moeten presenteren, maar in onze boeken staat alleen info over PCO. Toen we dat aan de wg docente zeiden, was haar antwoord: "zoek het maar op google" :| En toen mochten we anderhalf uur te vroeg weg.

Sarah 27-03-2007 09:28

dus ik heb net jouw huiswerk zitten maken? :P nouja ik heb o.a. daarover over drie weken tentamen :)

Poepkind 27-03-2007 09:29

Citaat:

Sarah schreef op 27-03-2007 @ 10:28 :
dus ik heb net jouw huiswerk zitten maken? :P nouja ik heb o.a. daarover over drie weken tentamen :)
en die van mijn 15 wg-genoten;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.