Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [gezocht] goeie boeken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=156147)

Mindfields 11-07-2002 18:55

[gezocht] goeie boeken

Beetje in de trant van Het verrotte leven van Floortje Bloem (over een meisje dat langzaam een hoertje wordt)

weet iemand leuke boeken? :)

Paranoide 11-07-2002 19:54

Zee van Henk Verhaeren, gaat over een het leven van een jongen van 20 ofzo die nergens wil en kan werken omdat hij te brutaal en te eigenwijs is en daarom gaat reizen met een vriend.. is echt supergrappig geschreven (ze gaan te paard naar rusland, dat zegt genoeg), maar tis wel een beetje grof soms.. en het einde is echt heel erg zielig.

verder alles van tolkien en bijna alles van edgar allen poe, maar die stijl zocht je niet :)

halve gare 11-07-2002 20:52

weet nie echt of het in je styl past maar afscheid brief van bobje goudmit is een erg mooi boek (overigs wel kinderboek) gaat over een meisje die haar beste vriendin langzaam maar zeker verliest aan een hersen tumor.... erg mooi....

misschien vind je vigirnia andrews (volgens mij zo geschreven wat) die heeft meerdere series, een gaat over een stel kinderen die door hun moeder op zolder word opgesloten ook wel een beetje in de buurt van jou gerne....

punkyfish 11-07-2002 22:21

ik wou 'Het verrote leven van Floortje Bloem' aanbevelen, maar die had je dus al :) 'De moeder van David S.' is ook van Yvonne Keuls, gaat over een moeder van 4 kinderen waarvan de oudste zoon, David, een junk is. is een heel mooi boek (y)

Ilsch 12-07-2002 09:46

Citaat:

punkyfish schreef:
ik wou 'Het verrote leven van Floortje Bloem' aanbevelen, maar die had je dus al :) 'De moeder van David S.' is ook van Yvonne Keuls, gaat over een moeder van 4 kinderen waarvan de oudste zoon, David, een junk is. is een heel mooi boek (y)
heej die wilde ik ook gaan zegguh :p

stroopwafel 12-07-2002 11:27

nikkie 'nogiets'

gaat over drugsgebruik en hoe zij ook steeds verder in de problemen raakt..

Siyabonga 12-07-2002 13:30

Citaat:

halve gare schreef:
weet nie echt of het in je styl past maar afscheid brief van bobje goudmit is een erg mooi boek (overigs wel kinderboek) gaat over een meisje die haar beste vriendin langzaam maar zeker verliest aan een hersen tumor.... erg mooi....

Jaa, dies ook heel mooi
Citaat:

punkyfisch schreef:
'De moeder van David S.' is ook van Yvonne Keuls, gaat over een moeder van 4 kinderen waarvan de oudste zoon, David, een junk is. is een heel mooi boek
Die wou ik ook zeggen :). Is ook een mooi boek (y)

Go ask Alice (geschreven door een anoniem iemand) is ook een heel mooi boekje. Wel Engels, maar goed te begrijpen (ik heb em begin 4e gelezen)
Gaa ook over een meisje die verslaafd is aan drugs, maar verder weet ik t verhaal niet echt meer.

krijgdepleuris 12-07-2002 19:47

Go ask alice is ook in het nederlands verkrijgbaar, die versie is ook goed, natuurlijk niet zo goed als het origineel, maar dat zijn vertalingen bijna nooit. het heet geloof ik 'het onkruid en de bloem'.

reamonns supergirl 12-07-2002 20:05

de serie 'octopus' bevat allemaal van dat soort boeken, maar het zijn wel een soort van kinderboeken (ik was er een enorme fan van toen ik in de 2e zat)

Signy 12-07-2002 20:15

Junkies van Melvin Burgess (als ik 't goed heb)

Gaat over een meisje en een jongen die van huis weglopen en gaan zwerven op straat. Ze komen in aanraking met krakers en gaan aan de drugs.
Heeeeeel goed boek, aanrader!! :)

utopian me 12-07-2002 20:16

morgenster van ellen tijssinger is volgens mij ook wel beetje zelfde genre... wel een jeugdboek dacht ik..

Siyabonga 13-07-2002 09:04

Citaat:

krijgdepleuris schreef:
Go ask alice is ook in het nederlands verkrijgbaar, die versie is ook goed, natuurlijk niet zo goed als het origineel, maar dat zijn vertalingen bijna nooit. het heet geloof ik 'het onkruid en de bloem'.
mmm, nou je t zegt... ik vond die 2 boeken wel op elkaar lijken, alleen had ik het onkuid en de bloem iets van een jaar eerder gelezen als go ask alice. Maargoed, k wist dus niet dat dat dezelfde boeken waren :)
Maar het onkruid en de bloem is ook een mooi boek, Parallel

*fledermous* 13-07-2002 12:28

Christiane F.

is ongeveerd in dezelfde trant, als het verrotte leven van floortje bloem. Is ook verfilmd trouwens, misschien leuk om te lezen/zien.

Pebbles 13-07-2002 18:26

Citaat:

*fledermous* schreef:
Christiane F.

is ongeveerd in dezelfde trant, als het verrotte leven van floortje bloem. Is ook verfilmd trouwens, misschien leuk om te lezen/zien.

Dies zooow mooi...

Siyabonga 14-07-2002 10:42

Citaat:

*fledermous* schreef:

heet de film net zo als het boek?
En kan je em gewoon bij de videotheek halen? Lijkt me best mooi om te zien

Magicgirl 14-07-2002 13:51

"Junkies" en " afscheidsbrief" behoren tot " it's life" (of zoiets dergelijks) Er zijn ong 30 boeken van en ik ben er nog geen 1 tegen gekomen die me totaal nie boeide..... tis lekker simpel geschreven.... NIET TE SIMPEL... (dus echt iets voor zomervakantie)

Siyabonga 14-07-2002 14:07

Citaat:

Magicgirl schreef:
"Junkies" en " afscheidsbrief" behoren tot " it's life" (of zoiets dergelijks) Er zijn ong 30 boeken van en ik ben er nog geen 1 tegen gekomen die me totaal nie boeide..... tis lekker simpel geschreven.... NIET TE SIMPEL... (dus echt iets voor zomervakantie)
zijn ze allemaal door dezelfde schrijver geschreven, of allemaal door anderen?
(da weet ik hoeveel ik moet zoeken in de bieb :))

Mindfields 14-07-2002 15:32

Citaat:

utopian me schreef:
morgenster van ellen tijssinger is volgens mij ook wel beetje zelfde genre... wel een jeugdboek dacht ik..
nee, gaat over een jongen die gepest wordt.
mwah, opzich wel leuk boek, niet veel bijzonders

bedankt allemaal :)

Signy 14-07-2002 16:05

Citaat:

vleermuissie schreef:

zijn ze allemaal door dezelfde schrijver geschreven, of allemaal door anderen?
(da weet ik hoeveel ik moet zoeken in de bieb :))

Allemaal door anderen, begin maar met Junkies. ;)

Siyabonga 15-07-2002 14:38

Citaat:

Signy schreef:
Allemaal door anderen, begin maar met Junkies. ;)
Junkies, waa gaa ie een beetje over? de titel komt me bekend voor...

euro 17-07-2002 17:00

Het onkruid en de bloem ?? wie de shcrijver is weet ik niet meer maar is wel mooi eennuh van Virginia Andrews heeft verschillende 'series'geschreven die bijna allemaal gaan over jongeren met problemen enzo ; zijn echt de moeite waard om te lezen! nouja veel leesplezier :D

groetjes Myrthe!!

p.s.: iets met Life: die boeken zijn allemaal van verschillende schrijvers maar er staat zo'n speciaal logo op 't boek waar ze wel snel aan te herkennen zijn hoor! Maar moet je maar bijv. ff naar het boek : afscheidsbrief-Bobje Goudsmit kijken! Is trouwens ook een heel mooi boek! (zoals hierboven al stond :) )

Freyja 17-07-2002 23:15

Citaat:

Signy schreef:
Junkies van Melvin Burgess (als ik 't goed heb)

Gaat over een meisje en een jongen die van huis weglopen en gaan zwerven op straat. Ze komen in aanraking met krakers en gaan aan de drugs.
Heeeeeel goed boek, aanrader!! :)

Is dat die waarbij je telkens vanuit een ander perspectief kijkt, die jongen, en dat meisje, en de ouders en zo? En dat zij dan zwanger word of zo?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.