Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Mail] Geen uitgaande mail, wel ontvangen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1561691)

Grimmetje 28-03-2007 08:42

[Mail] Geen uitgaande mail, wel ontvangen
 
Hoi,

Ik ontdekte onlangs dat ik sinds 2 weken via mijn gratis zonnet-account dat tegenwoordig onder tele2 valt, dat ik wel mail kan versturen (ik krijg geen error), maar deze worden niet ontvangen. Lijkt me dat de mail dan toch niet wordt verzonden.. Met dat mailadres kan ik trouwens nog wel gewoon mail ontvangen.

Met andere mailadressen kan ik overigens nog wel mail versturen en ontvangen en gaat alles naar wens.

In mijn internetsituatie is niks veranderd.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Dukko 28-03-2007 09:01

Controleer je uitgaande mailserver (SMTP) van je provider.

Grimmetje 28-03-2007 09:03

Citaat:

Dukko schreef op 28-03-2007 @ 10:01 :
Controleer je uitgaande mailserver (SMTP) van je provider.
Uhmm, misschien een onvolledigheidje van mijn kant: ik gebruik geen outlook of iets dergelijks. Ik maak slechts gebruik van het mailprogramma zelf. Geen tussenstation dus.

+

Hoe zou ik dat dan moeten controleren?

Chimera 28-03-2007 09:36

"Het" mailprogramma? Als je hulp wil, neem dan ook ff de moeite IETS meer info te geven. Anders bel je maar fijn de helpdesk.

Grimmetje 28-03-2007 09:43

Hmzz..geen idee wat voor info je nog meer wilt eigenlijk. Zoals ik in de openingspost al aangaf, maak ik gebruik van de gratis mail mogelijkheden van zonnet, dat tegenwoordig valt onder tele2.nl. Dat werkt eigenlijk hetzelfde als bijv. hotmail: inloggen via gebruikersnaam en wachtwoord en dan gelijk mailen e.d.

Ik haal mn mail dus niet op via outlook o.i.d.

Ik gebruik overigens mozilla firefox.

Wat is nog meer nodig qua info dan?

Grimmetje 28-03-2007 10:03

Citaat:

Grimmetje schreef op 28-03-2007 @ 10:43 :
Hmzz..geen idee wat voor info je nog meer wilt eigenlijk. Zoals ik in de openingspost al aangaf, maak ik gebruik van de gratis mail mogelijkheden van zonnet, dat tegenwoordig valt onder tele2.nl. Dat werkt eigenlijk hetzelfde als bijv. hotmail: inloggen via gebruikersnaam en wachtwoord en dan gelijk mailen e.d.

Ik haal mn mail dus niet op via outlook o.i.d.

Ik gebruik overigens mozilla firefox.

Wat is nog meer nodig qua info dan?

Bij een verzonden bericht, althans dat wordt aangegeven (ze worden niet ontvangen), heb ik de volgende headers (als iemand daar iets mee kan..)

Content-Disposition: inline
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; format="flowed"
Date: Wed, 28 Mar 2007 11:00:59 +0200 [11:00 CEST]
From:
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <20070328110059.x23i0l6g6xskkg4c@webmail.versatel.nl>
Received: from i164149.upc-i.chello.nl (i164149.upc-i.chello.nl by webmail.versatel.nl (Horde MIME library) with HTTP; Wed, 28 Mar 2007 11:00:59 +0200
Subject:

M@rco 28-03-2007 10:17

Oke dus je verstuurt via een webmail-achtig iets?

Ik ben zelf geneigd te denken dat het dan aan Tele2 ligt...

freyk 28-03-2007 10:22

Citaat:

Grimmetje schreef op 28-03-2007 @ 10:43 :
Dat werkt eigenlijk hetzelfde als bijv. hotmail: inloggen via gebruikersnaam en wachtwoord en dan gelijk mailen e.d.
Het is web-based en dan ligt "de schuld" automatisch aan de kant van de provider.
Dus:
Citaat:

Chimera schreef op 28-03-2007 @ 10:36 :
...bel je maar fijn de helpdesk.

Je kan ook eens kijken of dit ook gebeurt als je werkt met een emailprogramma zoals outlook, thunderbird, enz. (handleiding met instellingen van tele2)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.